היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסים חברתיים בין העולים מאתיופיה לאוכלוסייה היהודית הקולטת

עבודה מס' 071000

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תמונת המצב ביחסים בין הקבוצות כיום, והאם זהותם ומוצאם הייחודי של האתיופים מביא לדעות הקדומות ולגילוי גזענות ואפליה כלפיהם.

2,121 מילים ,19 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מדינת ישראל, כמו כל רוב מדינות מערביות מודרניות, היא מדינה הטרוגנית רב תרבותית. אומנם, למרות במדינת ישראל נבדלת מארצות אחרות בכך שהיא מדינת יהודים. עדיין קיימים יריבויות וקונפליקטים רבים בין יהודית ממוצאים אתניים שונים. מטרת עבודה זו היא לבחון את היחסים העכורים בין אוכלוסיית האתיופים העולים לבין האוכלוסייה שקולטת אותם תוך כדי התייחסות לתאוריית הזהות של טייג'פל ועמיתיו (Tajfel et al., 1971). לפי התאוריה שיוך אנשים לקטגוריות על סמך הבדלים נראים, כמו צבע עור שונה או ארץ מוצא שונה למשל, יכול להביא בסופו של דבר לדעות קדומות, אפליה וגזענות כלפי אותה קבוצה. בעבודה זו, נבחן את תמונת המצב ביחסים בין הקבוצות כיום, והאם זהותם ומוצאם הייחודי של האתיופים מביא לדעות הקדומות ולגילוי גזענות ואפליה כלפיהם. בסוף, נחתום עם מבט לעתיד, כלומר האם נראה שהיחסים ישתפרו או רק יחמירו.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
תאוריית הזהות החברתית
היריבות בין העולים מאתיופיה לאוכלוסייה הקולטת
במבט אל העתיד
מקורות

קטע מהעבודה:

אנו חיים בעולם הטרוגני אשר מחולק בהבדלי דת, לאום, אידיאולוגיות פוליטיות, גזע, מוצא אתני, מגדר ומעמד חברתי. חלוקה זו מעצבת את זהותנו ואת חיינו. כל הקבוצות החברתיות הללו מאופיינות בקריטריונים של מי חבר בקבוצה וגבולות ברורים של מי לא. כתוצאה מכך, גבולות אלו מביאים להרבה סכסוכים וליריבויות (Tajfel & Turner, 1985). גם מדינת ישראל היא מדינה הטרוגנית אשר אוכלוסייתה מתפצלת לפי דת, גזע, לאום, מעמד חברתי ותרבות. הטרוגניות זו מביאה למתחים רבים בין הקבוצות - מתחים על רקע דתי (בין דתיים לחילוניים), על רקע תרבותי (בין יוצאי ארצות אסיה ואפריקה ליוצאי אירופה ואמריקה) ועל רקע לאומי (בין יהודים וערבים). מה שיצר, ויוצר עד היום, חיכוכים רבים בין קבוצות אלו (שורצולד ואמיר, 1984).

תגים:

יריבות · תרבות · גזענות · מוצא אתני · אתיופים · פרוסמינריון · גזענות · שחורים · עלייה · קליטה · עולים · הגירה · מהגרים · עדתיות · אתיופיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסים חברתיים בין העולים מאתיופיה לאוכלוסייה היהודית הקולטת", סמינריון אודות "יחסים חברתיים בין העולים מאתיופיה לאוכלוסייה היהודית הקולטת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.