היישום אינו מחובר לאינטרנט

השלכות השימוש ברשתות חברתיות על פיתוח כישורים חברתיים

עבודה מס' 069460

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד "אי נראות", "טקסטואליות" ו"מיידיות לצד השהיית תגובות" משפיעים על פיתוח כישורים חברתיים במהלך שימוש ב"רשתות חברתיות"?

5,501 מילים ,23 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

כיום, תופסות הרשתות החברתיות - פייסבוק, טוויטר ואחרים - מקום מרכזי בעולם החברתי של בני נוער, בוגרים ומבוגרים כאחד. "דור המסכים" מחובר לרשתות אלו דרך המחשב הביתי ומכשירי הסלולר החכמים באופן המשאיר אותם מעודכנים ומחוברים כל העת עם חברים, ידידים ומכרים, אשר הפכו ל"אנשי קשר" בתיווך של החיים "האמיתיים" וחלקם בתיווך המרחב האינטרנטי והרשתות החברתיות בלבד. כך או כך מדובר בסוג תקשורת חדש, שמרביתו לא מתקיים פנים אל פנים, אלא בתיווך מסך ומקלדת, אותיות ומבעים גרפיים בלבד, לעיתים ניתן לשלב פונקציות וידאו ומצלמה אך רק באישורם ורצונם של שני הצדדים.
למאפייני תקשורת האינטרנט - האנונימיות, המבעים הגרפים, השליטה של כל אחד מהצדדים על זמן התגובה, זמן התגובה הגדול, תקשורת שאינה מיידית ואינה מתווכת טון דיבור ושפת גוף - השפעה על פיתוח כישורים חברתיים של צעירים ובוגרים כאחד. בעבודה זו אסקור את הידוע בנוגע להשפעה של מאפייני תקשורת אינטרנט, כפי שהיא מתקיימת ברשתות חברתיות, על העולם המנטאלי והקוגניטיבי של הפרט, בהקשר של פיתוח כישורים חברתיים.
כישורים חברתיים ובין אישיים פרונטאליים חשובים ב"חיים האמיתיים", לפיתוח קשרים אינטימיים, זוגיים, וגם להשתלבות בעולם העבודה המתרחש מחוץ למחשב, וכמובן לחיי קהילה פוריים ועשירים. מאידך - בעולם בו התקשורת החברתית מתקיימת ברובה ברשתות חברתיות אינטרנטיות ייתכן וחשוב לפתח את סוג התקשורת הזו, על כל ממדיה, היות וגם לה מאפיינים חברתיים הדורשים כישורים, שניתנים לפיתוח על ידי השקעת זמן וניסיון.

בעבודה זו ארצה לבחון את המאפיינים של תקשורת אינטרנט (אנונימיות, מבעים גרפים וכדומה) ואת ההשלכות של מאפיינים אלו על עולמם החברתי של "דור המסכים".
במהלך העבודה אשתמש בשלושה מאפיינים אלו על מנת לענות על שאלת המחקר המרכזית - כיצד "אי נראות", "טקסטואליות" ו"מיידיות לצד השהיית תגובות" משפיעים על פיתוח כישורים חברתיים במהלך שימוש ב"רשתות חברתיות"? כאמור, כל אחד מפרקי העבודה הבאים יתמקד במאפיין אחד, ידון בו ויביא מחקרים אשר יצביעו על ההשפעה של מאפיין זה על פיתוח כשרים חברתיים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון - שימוש ברשתות חברתיות: הגדרת נושא המחקר
1.1 "דור המסכים": חדירת תרבות ה"מסכים" לחיינו בעידן המודרני
1.2 רשתות חברתיות: הגדרה והיקף התופעה
1.3 מאפיינים כלליים של "רשתות חברתיות"
שאלת המחקר
פרק שני - "אי נראות"
פרק שלישי - "טקסטואליות"
פרק רביעי - "מידיות לצד השהיית תגובות"
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העידן הטכנולוגי הביא עמו שינויים מהותיים בחייו של האדם, אשר יש המציינים שינוי זה כשינוי מדרגה ראשונה של האנושות כולו. כך הזוג טופלר (1994, Topler) טוענים בעניין זה כי לאחר הגל הראשון - החקלאי, והשני - התעשייתי, האנושות עוברת לגל השלישי המבוסס על היווצרות מוסדות, בתי ספר וטכנולוגיות חדשות. חדירת המחשב והטכנולוגיות הנלוות (המכונים מט"נ) לכל מרחבי מחיית האדם העכשווי יצרו סביבה חדשה, שעושה ציביליזציה חדשה. התרבות הדיגיטלית המתרחשת בעקבות המהפכה הדיגיטלית, משנה בהדרגה את חיי האנושות בכלל וחיי הפרט הבא במגע עם טכנולוגיות אלה.

תגים:

פייסבוק · רשת חברתית · אהבה ברשת · בני נוער · ילדי המסכים · דור המסכים · צ'אט · כישורים חברתיים · חברותיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השלכות השימוש ברשתות חברתיות על פיתוח כישורים חברתיים", סמינריון אודות "השלכות השימוש ברשתות חברתיות על פיתוח כישורים חברתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.