היישום אינו מחובר לאינטרנט

השלכות חברתיות של טכנולוגיות מתקדמות במאבק בין כוחות השוק והתרבות המוסדית

עבודה מס' 023092

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מערכת יחסי הגומלין בין פיתוחי המציאות המדומה לתהליכי שינוי חברתי ותרבותי.

6,764 מילים ,30 מקורות

תקציר העבודה:

במאה שלנו דחקה התקשורת האלקטרונית את התקשורת המודפסת יותר ויותר. גם התקשורת המודפסת נכנסה בעצם לעידן האלקטרוני, דרך המיחשוב ועד לדפוס הדיגיטאלי, אשר עושה מאמצי חדירה לשוק ממש בתקופה זו.
ההתפתחויות המדעיות והטכנולוגיות אשר מיושמות בתחום התקשורת, מעבירות אינפורמציה לא רק מהסוג התקשורתי ההמוני כחדשות, בידור ומידע על אירועים שונים, אלא גם מידע עכשווי, ברמת הכאן ועכשיו, החל משירותי שמרטפות ועד למסירת אינפורמציה מדוייקת על מצב ליבו של האדם. בשנים האחרונות רודפים החידושים בתחום התקשורת האלקטרונית זה אחר זה, עד שבלתי ניתן לאדם מן השורה לעקוב אחר כל ההמצאות. המחשב החדיש ביותר שנקנה לפני חודש, עלול להיות מיושן, באופן יחסי, כבר היום.
הפקסימיליה הפכה להיות כרטיס מודם, אשר מעת לעת עובד יותר ויותר מהר, האינטרנט מגיע לכל חור ורזולוציית התמונות משתפרת ממש מידי שבוע.

הצעקה האחרונה בעידן האלקטרוני היא 'המציאות המדומה'. המציאות המדומה אינה בדיוק המצאה אלקטרונית ובטח לא של העשור הנוכחי. השם המוכר לכולנו זה מכבר למציאות מדומה, הינו סימולציה או כפי שמכנים זאת בעברית, הדמיה.
הסימולטורים משמשים כבר עשרות שנים בקורסי טיס ובהכנות של אסטרונאוטים לטיסות חלל, כאשר מטרתם ליצור תחושה של 'הדבר האמיתי', בעת שמתאמנים על הקרקע בצורה בטוחה.

באמצעים הטכנולוגיים העומדים כיום לרשות המדע, הגיעו לכלל הדמיה אלקטרונית, אשר מספקת מראות, תחושות וריגושים, בתנאים מסויימים שעשויים להקביל למציאות האמיתית. כאשר מדברים בימינו על מציאות מדומה או מציאות הזויה (VIRTUAL REALITY), הכוונה היא למעין מצב של מטאמורפוזה, אשר בו אנחנו נמצאים "פה", אבל, בעצם, אנחנו "שם".

המציאות המדומה עשויה או עלולה לגרום לתהליך מרחיק לכת של שינוי חברתי ותרבותי, שינוי קיצוני בהרבה ממה שגרמו הטלפון, הטלויזיה והאינטרנט.

משום כך בחרנו בעבודתנו זו לסקור את מערכת יחסי הגומלין שבין פיתוחי המציאות המדומה העכשוויים והחזויים, לתהליכים הנלווים של שינוי חברתי ותרבותי.

תוכן עניינים:
פתח דבר
מבוא
פרק ראשון: היסטוריה קצרה של תולדות המחשב
פרק שני: המוח האנושי
פרק שלישי: העידן האלקטרוני מהמחשב ועד למציאות המדומה
פרק רביעי: וירטואל ריאליטי - ההשפעות החברתיות
סיכום
מסקנות והצעות
ביבליוגרפיה

מקורות:

אורן, צביקה, "סוף המאה ה20- טשטוש גבולות", 'סינמטק' גליון 85, ספטמר-אוקטובר 1996, ע"מ 36-37.
אזהרי, חיים, "הדמייה מגנטית למדידת תפקוד הלב", 'מדע' כרך לד חוברת 2, 1990.
בורן, ניקולס, (1982), 'מציאות מדומה', (תרגם מאנגלית: אברהם קדימה), שוקן, ירושלים.
"ברוכים הבאים לעולם הזעיר מחשבים", מאמר מערכת: 'המחשב אישי' גליון 9, דצמבר 85, ע"מ 58-60.
גולדמן, דודי, "מציאות מדומה", 'ידיעות אחרונות', 29.1.1994.
גולדמן, דודי, "וירטואל ריאליטי - זה מגיע אליך", 'ידיעות אחרונות', .22.10.96
גילבו, ג'.ת. , (1960), 'הקיברנטיקה - מהי', (המתרגם: פרופ' יהושע בר הלל) הוצאת מערכות, תל-אביב.
הראל, מיכל, "גישה יפנית מסוג אחר", 'המחשב אישי', פברואר 83, ע"מ 71.
ויזל, יוסי, 'מודל חדש לאחסון ואיחזור מידע לפי מבנה המוח', אונ' תל-אביב, הפקולטקה לניהול, תל-אביב, 1988.
ורט, דני, "ריאליזם סינתטי", 'סינמטק' גליון 85, ספטמבר-אוקטובר 1996, ע"מ 32-36.
טולדנו, דוד, "הדבר לכשעצמו", 'מחשבות' 65, יולי 93, ע"מ 36-48.
כהן-קב, מירב, (תשמ"ח), 'השפעות של סימולצית חיקוי הדמיה על עיוותים קוגניטיביים במצב של ביקורת שלילית', אונ' בר-אילן, המחלקה לפסיכולוגיה, רמת גן.
כשר, אסא, "גבולות החוקיות, גבולות היצירתיות", 'סימן קריאה' 16-17, אפריל 1983, ע"מ .135-140
לוינשטיין, אלון, (1991), 'השפעתם של תושיה נלמדת, מיקוד שליטה, בקרת הדמיה, מודעות גופנית ואמונות עצמיות על תגובות ההרפיה במצבים של הרפיה מודרכת והרפיה עצמית', אונ' תל-אביב, החוג לפסיכולוגיה, תל-אביב.
לידסקי, גלית, "משחקי מלחמה", 'המחשב אישי' 9, ע"מ, 1983, 16-17.
עדרי, אילי, "פארק הדולר", 'התקשורת', ספטמבר 93, ע"מ 30-34.
עמירב, עופר, "כפר קטן, אבל הכסף גדול", 'התקשורת' גליון 16, יוני 94, ע"מ 61-62.
קליין-פכט, מרים, "אינטראקטיביות - העידן החדש בפרסום", 'התקשורת' גליון 30, דצמבר 95, ע"מ 107-110.
"רב נכר ורב מכר", 'המחשב אישי', גליון 9, דצמבר 85, ע"מ 53-56.
שטייניץ, יובל, "חקר המוח והבעיה הפסיכופיזית", 'מחשבות' 68, ספטמבר 96, ע"מ 12-15.
שיינברג, אסתר, "המשמעות שמעבר לצלילים", 'מחשבות' 64, דצמבר 1992, ע"מ 30-39.
שם-אור, יונתן, "מעונן חלקית", 'תקשורת' גליון 30, דצמבר 95, ע"מ .9-14
שמרון, גד, "כך זה התחיל", 'המחשב אישי', פברואר 83, ע"מ 63-64.
שרון, דן, (עורך), "ומה בטכנולוגיה", 'מדע' כרך לב חוברת 2, 1988.
Anderson, Alan Ross, (ed). 'Minds and Machines', Yale University, New Jersey, 1964.
Coyle, Rebecca, "The Genisis of Virtual Reality", 'Future Visions', (ed. Hayward Wollen), BFI Publishing, London, 1993.
Haddon, Leslie, "Interactive Games", 'Future Visions', (ed. Hayward Wollen), BFI Publishing, London. 1993.
Hogg, David, "Computer Vision", 'Artificial Intellingencew', (ed. Masoud Yazdani), Chapman Hall Computing, London, 1985.
Kipper, D.A., (1986), 'Pyshcotherapy Through Clinical Role Playing', New-Yourk: Brunner/Mazel.

תגים:

עתידנות · וירטואל · ריאלטי · אינטרנט · סימולציה · הדמיה · מחשב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השלכות חברתיות של טכנולוגיות מתקדמות במאבק בין כוחות השוק והתרבות המוסדית", סמינריון אודות "השלכות חברתיות של טכנולוגיות מתקדמות במאבק בין כוחות השוק והתרבות המוסדית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.