היישום אינו מחובר לאינטרנט

המונח צדק בקרב קבוצות חברתיות שונות

עבודה מס' 069641

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת המונח צדק בקרב קבוצות חברתיות שונות תוך הגדרת מושג הצדק והבנתו ולפי תיאוריות שונות בפסיכולוגיה חברתית.

3,572 מילים ,3 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

כדי להבין מושגי צדק בקרב קבוצות חברתיות, ראיתי לנכון להציג בתחילה מספר מושגים חשובים שמהווים חלק בלתי נפרד מניתוח יחסים בין קבוצתיים, ובסופו של דבר גם מתפיסת הצדק של קבוצות חברתיות.
מהו למעשה צדק? האם צדק נתפס באותה צורה על ידי כל הקבוצות החברתיות? מדוע חברים בקבוצות מוכנים לקבל חוסר צדק? מתי הם לא יהיו מוכנים לקבל חוסר צדק? בשאלות אלו עסקו מספר תיאוריות בתחום היחסים הבין קבוצתיים. אציג כעת את עיקרי הדיונים של אותן תיאוריות בנושאי הצדק שהוצגו לעיל.

תוכן:
מבוא
תיאוריית הצדק (Equity theory) (Taylor and Moghaddam, 1994)
תיאוריית החסך היחסי (Relative deprivation theory) Taylor and Moghaddam, 1994))
מודל חמשת השלבים (Taylor and Moghaddam, 1994) וטוקניזם (שם, Wright, 2001)
סינדרום הדבורה המלכה (Queen bee syndrome) (Ellemers, 2001)
צדק בתיאוריית הזהות החברתית ובתיאוריית הקונפליקט האמיתיTaylor and Moghaddam,) 1994)
מסקנה מרכזית
"הצעות ייעול"
"הצעות הרס"
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישנם תנאים מסוימים המגדילים את הסיכוי שהקבוצה ביתרון תפעל באופן מעשי להחזרת הצדק. אם הקבוצה ביתרון יכולה להשתמש במנגנון מעשי שיוביל לפיצוי מדויק, זה מעלה את האפשרות שהיא תשתמש בפיצוי המעשי.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המונח צדק בקרב קבוצות חברתיות שונות", סמינריון אודות "המונח צדק בקרב קבוצות חברתיות שונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.