היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנית התערבות להעצמת כישורים חברתיים

עבודה מס' 070147

מחיר: 398.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבניה ובחינה של תכנית התערבות להעצמת כישורים חברתיים של ילדים בגילאי 8-9 שנים.

8,258 מילים ,31 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

תכנית ההתערבות של כישורים חברתיים בסביבה החברתית נועדה לקדם ולטפח כישורים חברתיים בקרב ילדים בני 9-10 בעלי מאפיינים של קשיים חברתיים, לצורך הסתגלות תקינה בסיטואציות חברתיות. תכנית ההתערבות התבססה על תכניות מכישורי חיים לרמות גיל קרובות לגילאים. התוכנית התקיימה בקבוצה קטנה לשמונה ילדים (4 בנות ו-4 בנים). לכל הילדים קשיים חברתיים ברמה כזו או אחרת, אחד מהילדים מאובחן בהפרעת קשב וריכוז ומטופל תרופתית. התוכנית כללה עשרה מפגשים כאשר מפגשי הסיום והפרידה היוו חלק יישומי למטרת הרחבת ארגז הכלים עבור הילדים בנושא של פרידה מקשר. התוכנית הדגישה נושאים של אמפתיה, יצירת חברות, התמודדות במצבי דחייה חברתית, אסרטיביות, מציאת מקום בטוח, ויסות רגשי, הקשבה, פרידה, התכנים הועברו בצורה של דיאלוגים בין הילדים ודיון פתוח, כמו כן לילדים ניתנה האפשרות להביע את עצמם גם בציורים, כתיבה, משחקים. דבר שאפשר צורת ביטוי נוספת עבור הילדים.
על פי ממצאי התוכנית, ההבנה החברתית בעת קונפליקט יומיומי אצל הילדים השתפרה. כמו כן, לדבריה של המחנכת, הילדים הרחיבו וגיוונו את דרכי הפתרון שלהם במצבי קונפליקט. התוצאה המשמעותית לעבודה זו היא שניתן לומר כי הילדים שיפרו את התקשורת הבינאישית שלהם בסביבה החברתית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 התפתחות בגיל הילדות
2.1.1 התפתחות קוגניטיבית
2.1.2 התפתחות חברתית קוגניטיבית
2.1.3 ההתפתחות החברתית והרגשית בתקופת הילדות
2.3 תכניות התערבות לטיפוח כישורי הסתגלות
2.3.1 אינטליגנציה רגשית
2.3.2 פיתוח מיומנויות תקשורת
3. השיטה
3.1 אוכלוסייה
3.2 תיאור הקשיים של הילדים
3.3 התוכנית
3.4 כלי הערכה
3.4.1 שיחות עם הילדים
3.4.3 דיווחים של מחנכת הכיתה
3.5 הליך
4. ממצאים
4.1 פתרון קונפליקטים חברתיים
4.2 התרחקות חברתית לצד הצורך בהבעת רגישות בינאישית
4.3 יחסים מתוחים בין המינים מול הרצון להתחבר
5. דיון
5.1 סיכום אישי
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

תקופת הילדות חלה בין הגילאים 6-12. מבחינה קוגניטיבית, תקופת הילדות מאופיינת בהתפתחות ושכלול מיומנויות הקוגניטיביות שהחלו להופיע בגיל הגן. התפתחויות אלה מקנות לילדים את הכלים להתמודדות עם בעיות באמצעות מציאת פתרונות יעילים יותר. על פי תיאוריית הלמידה החברתית, הסביבה מניעה את ילדים בגיל הילדות לפתח מיומנויות קוגניטיביות (Evans, 1989). אחד המאפיינים הבולטים של ילדים בגיל הילדות הוא שהם מתחילים לבלות זמן רב יותר בקבוצת השווים, כאשר הצטיינות בבדיחות וחידות מתוגמלת באישור חברתי ובכך מניעה לפתח מיומנות זאת (Evans, 1989).

תגים:

כישורי הסתגלות · ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנית התערבות להעצמת כישורים חברתיים", סמינריון אודות "תכנית התערבות להעצמת כישורים חברתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.