היישום אינו מחובר לאינטרנט

כישורים חברתיים של תלמידים לקויי למידה

עבודה מס' 067690

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ההבדלים בכישורים החברתיים בין תלמידים לקויי למידה לבין תלמידים רגילים במגזר הערבי ומודעות וערנות המורים לכשירות החברתית של תלמידיהם.

9,190 מילים ,23 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

עבודה זו דנה בכישורים החברתיים של תלמידים לקויי למידה בהשוואה עם ילדים רגילים. המונח ליקויי למידה הוכנס לשימוש בשנת 1963, והוא החליף הרבה מונחים אחרים כמו אפזיה, קלקוליה, דיסגראפיה, ומונחים אחרים.
מתוך עבודתי כמורה עם ילדים לקויי למידה נתקלת והכרתי הרבה תכונות של ילדים לקויי למידה, והכרתי טוב מאוד את הקשיים שסובלים מהם התלמידים לקויי הלמידה וחוץ מהקושי שלהם בדיבור בקריאה בהקשבה ובכתיבה, ראיתי שילדים אלה סובלים גם מקשיים בתחום החברתי.
דבר זה הביא אותי להתעניין ולאסוף מידע וגם לחקור ולמצוא האם מה שאני רואה הוא נכון או לא נכון.
בעבודה זו אני מנסה לבדוק את הכשירות החברתית של התלמידים לקויי הלמידה במגזר הערבי.

במחקר השתמשתי בשאלון שבניתי, והוא בודק את המודעות וערנות המורים לכשירות החברתית של התלמידים. השאלון כולל 11 שאלות והוא עוסק בשלושה תחומים שהם מרכיביה של הכשירות החברתית: התחום הקוגניטיבי התחום הרגשי, התחום ההתנהגותי.
במחקר השתמשתי בתצפית בעיקר עם התלמידים וכמו כן בשיחה פתוחה בלי שזה יהיה מאורגן, משום שהתצפית מתאימה לתלמידים ולא גורמת להם להתרגש.
אני מחלק את הכיתה לקבוצות והתלמידים עובדים, אני צופה בהם מן הצד, ומתרכז בהתנהגותם, בתנועותיהם, במלים בהן הם משתמשים, בכישורים החברתיים שלהם, וכל זה בלי שהם ידעו.
כמו כן צפיתי בהם בהפסקות ובחצר בית הספר, ובכל מיני פעילויות ומשחקים בלי שהם ידעו על כך.
המדגם:
1. קבוצת המחקר הראשונה כוללת 12 תלמידים לקויי למידה ו- 12 תלמידים רגילים (טווח הגילים נע בין 11-13 התלמידים לומדים באותו בית ספר).
2. הקבוצה השניה של המחקר כוללת 6 מורים מקצועיים ו- 6 מורים מחנכים וכל מורה דווח על 2 ילדים (אחד לקוי למידה ואחד רגיל). והתלמידים שדיווחו עליהם המורים הם אתם תלמידים שנכללו בתצפית.

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
פרק ראשון: רקע כללי
א. שכיחות התופעה
ב. הגדרות ליקויי למידה
ג. הסיבות אשר גורמות לליקוי למידה
ד. קווים מאפיינים של ילדים לקויי למידה לעומת ילדים רגילים
פרק שני - הכישורים החברתיים
א. הגדרות הכישורים החברתיים
ב. רציונל לפיתוח כישורים חברתיים בית הספר
פרק שלישי: הכישורים החברתיים אצל תלמידים ל"ל
א. ההיבט הקוגניטיבי
ב. ההיבט הרגשי
ג. ההיבט ההתנהגותי
ד. כשירות חברתית של ליקויי למידה בעיני מוריהם
לסיכום
פרק רביעי - המחקר
א. כלי המחקר
ב. השאלון
ג. מטרות המחקר
ד. דיון מתודולוגי
ה. אוכלוסיית המחקר
ו. הליך איסוף נתונים
פרק חמישי - תוצאות ודיון
תוצאות התצפית
דיון וניתוח תוצאות התצפית
תוצאות ראיונות המורים
דיון וניתוח תוצאות ראיון המורים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה נכתבה על ידי סטודנט שאינו דובר עברית כשפת אם. תיתכנה שגיאות הגהה בעבודה.

קטע מהעבודה:

אם נסתכל על התוצאות מהתצפית של הילדים לקויי למידה ועל התוצאות של ילדים רגילים נמצא, שיש שוני בין התוצאות והשוני הזה מצביע על כך: שילדים לקויי למידה בעלי רמות נמוכות של כשירות חברתית, בהשוואה לילדים רגילים. ההסבר יכול להתבסס על הטענה שהובאה במחקרים קודמים של (Oliva, 1988), כי ילדים לקויי למידה, בעייתם נובעת מאי שימוש נכון במיומנויות ובאסטרטגיות חברתיות שיש להם, וגם מחוסר גמישות בשעת האינטראקציה החברתית עצמה, או מחוסר שלהם בבחירת ההתנהגות המתאימה לבעיה מסויימת.
אולי גם שהשוני הזה נובע מהדמוי העצמי הנמוך, ומהחרדה ומהפחד שסובלים ממנו ילדים לקויי למידה וזה מונע מהם מלהיות באינטראקציה חברתית עם ילדים אחרים ובכך גורם להם להיות פחות חברתיים.

תגים:

ליקוי · למידה · לקויי · מתבגרים · שילוב · חריג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כישורים חברתיים של תלמידים לקויי למידה", סמינריון אודות "כישורים חברתיים של תלמידים לקויי למידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.