היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואת כישורים חברתיים בין תלמידים משלבים לבין תלמידים משולבים

עבודה מס' 067370

מחיר: 384.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת את היחס החברתי כלפי תלמידים משולבים מהחינוך המיוחד בביה"ס יסודי בהיבטים השונים.

9,246 מילים ,17 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

השנה אני עובדת כמחנכת כיתה ה' רגילה, בביה"ס ממ"ד. בית הספר שוכן בשכונת מצוקה קשה בעיר באר שבע ומתמודד עם קשת רחבה של אוכלוסיות מרקע סוציו-אקונומי נמוך. רובם של התלמידים הינם תושבי השכונה. הכיתה שלי מורכבת מחתך רחב של בנות, ומשולבות בה בנות מגווני החינוך מיוחד בהן - לקויות למידה, בעלות בעיות קשב וריכוז ובעיות רגשיות. גישת בית הספר דוגלת במתן התייחסות אישית לכל תלמיד, בניית דימוי העצמי וביטחונו האישי מתוך מסירות ואהבה, בהתמקדות בתלמידים החלשים יותר.
באופן אישי, כמורה שבאה מהחינוך המיוחד, קשה היה לי לראות את בנות החינוך המיוחד שוב נופלות בין הכיסאות הן מבחינה חברתית והן מבחינה לימודית, בעיקר בשכבת הגיל שמהווה את תחילת "תקופת גיל ההתבגרות", בה הילד בוחן את התייחסותו ומעמדו בחברה. המעבר מילדות לנערות שקשה בלאו הכי רק מעצים את הקושי והפערים החברתיים לבנות אלו.
לאחר חשיבה מעמיקה ובהתייעצות עם מנהל ויועצת בית הספר החלטנו להעביר שאלון כיתתי שיהווה מדד עזר ע"מ לעמוד על הפערים החברתיים בכיתה המשלבת, ולבחון את האופן שבו רואה התלמידה המשולבת את מעמדה החברתי בכיתתה.
להערכתי, ימצאו פערים בין בנות החנ"מ (מכאן והלאה יקראו "הבנות המשולבות") לבין שאר בנות הכיתה (להלן "המשלבות") הן מבחינת הרגשתן בסביבת החברה והיכולת להתמודד עם מצבים חברתיים שונים והן מבחינת הדימוי העצמי שלהן.
בעבודת מחקר זו אעמוד על הפערים שבין מצבן החברתי של הבנות המשלבות לבנות המשולבות בתחומים חברתיים שונים, ועל הקשר שבין בנות עם צרכים מיוחדים לחסך החברתי.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. פרק עיוני:
ליקוי למידה
בעיות קשב וריכוז
הקשר בין ליקוי למידה לדימוי עצמי
גיל ההתבגרות
מיומנויות חברתיות.

3. תאור המחקר:
השערות
תיאור אוכלוסיה
תיאור כלי המחקר
תיאור מהלך המחקר
תיאור דרכי הערכת ממצאים

4. סיכום תוצאות
5. ניתוח, מסקנות, השלכות.
6. נספח: שאלון
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההגדרה של ליקויי למידה היא(1):
"הפרעות למידה מאובחנות כאשר הישגי היחיד במבחנים סטנדרטיים בקריאה, מתמטיקה או הבעה בכתב פחותים במידה משמעותית מן המצופה מגילו, לימודיו ורמת המשכל שלו. בעיות הלמידה מפריעות במידה משמעותית להישגים האקדמאים או לפעולות החיים היומיומיות הדורשות כישורי קריאה, מתמטיקה או כתיבה ."(APA, 1994)
לפיכך תלמידים בעלי ליקויי למידה יוגדרו ככאלה כאשר יתקיימו שני התנאים האלה:
1.קיים פער משמעותי ומתמשך בין הישגיו הלימודיים של התלמיד לבין ההישגים המצופים ממנו על פי גילו ורמת כיתתו.
2.קיים פער משמעותי בין הישגיו הלימודיים של התלמיד לבין כישוריו האינטלקטואליים כפי שנמצאו במבחני משכל אובייקטיביים.

תגים:

לקויי · ליקוי למידה · גיל ההתבגרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואת כישורים חברתיים בין תלמידים משלבים לבין תלמידים משולבים", סמינריון אודות "השוואת כישורים חברתיים בין תלמידים משלבים לבין תלמידים משולבים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.