היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצפיפות והתנאים בבית הסוהר - היבטים משפטיים חברתיים וסוציולוגים

עבודה מס' 020138

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הגורמים לצפיפות בבתי הסוהר בארץ ובעולם, הצגת הבעיות שמתעוררות מבחינה משפטית, חברתית וסוציולוגית וסקירת מאמרים.

5,821 מילים ,12 מקורות

תקציר העבודה:

כל חברה מתוקנת פועלת על מנת לשמור על חוקיה ועל הנורמות המקובלות שהאזרחים קבעו. על מנת לשמור על כך היא מקימה מערכת אשר תפקח על שמירת החוקים ותעניש במידת הצורך את אלו אשר סרחו מן הדרך. התאוריות הגדולות ביותר של הענישה עומדות בסתירות אחת כנגד השניה. כל תאוריה מאמצת לעצמה גישה ולא מן הנמנע הוא כי היא תהיה סותרת לשניה. לכל צד יש את הוכחותיו המוכיחות את התאוריות שלו ודי קשה להבחין בין כולם. אלו התומכים בתאורית ה"גמול" מאשימים את אלו התומכים בתאוריות ה"תועלת" וכן להיפך. הרפורמים
רואים את התומכים ב"גמול" כאנשים רשעים אשר מגמת פניהם אינה המוסר בלבד ואת התועלתניים באי יכולת לשלוט על דברים ועל אמות המוסר המקובלות. זאת ועוד,לכל תאוריה יש קבוצות משנה אשר מפרשות את התאוריה בצורה שונה מאחת לאחת. קבוצות אלו עצמם מתחרות אחת בשניה על הניסוח הנכון של התורה ועל הדרך הנכונה של ישומה. אין זו מלאכה קלה לאסוף את כל הדעות ולסכמם תחת כותרת אחת.
למרות האמור לעיל אין ספק כי יש לכלוא או להעניש בצורה זו או אחרת את האחראים והשיטה המקובלת היא בבתי סוהר קונבנציונאלים. בתי הכלא היום בעולם הינם בתי כלא מאוד עמוסים: רוב מדינות העולם נמצאות במשברים כלכליים (למעשה החל ממשבר הנפט העולמי בשנת 1973) ובתי הכלא לאנשי "שוליים" ודאי לא בראש סדר העדיפויות. אי לכך נוצר מצב בו אסירים נמצאים בתנאים לא מקובלים על המערכת הכוללים צפיפות, חוסר מרחב מחיה מספיק וכו'.

מטרת עבודתי זו היא לסקור את הגורמים לצפיפות בבתי הסוהר בארץ ובעולם; לעמוד על הבעיות שהם מעוררות,כולל מבחינה משפטית, ולנסות ולראות מהם הגורמים ברמת הכלל המביאים לצפיפות יתר בבתי הסוהר.

ראשי פרקים:
1. מבנה העבודה והצגתה
2. המסגרת החוקית לתנאים בבתי הסוהר.
3. סקירת מאמרים על צפיפות אוכלוסין.
4. המשמעויות הנובעות מצפיפות בתי הסוהר
5. סיכום.
6. ביבליוגרפיה.

מקורות:

ברק גלנץ ישראל, "משבר האוכלוסין בבתי הסוהר בארה"ב:סיבות ודרכי התמודדות", עברינות וסטיה חברתית 1989, עמודים 17-29.
ALLINGHAM MICHAEL, "INCOME TAX, EVASION: A THEORETICAL ANALYSIS", J. OF PUBLIC ECONOMICS, 1972; PP. 323-338.
SKOVRON,S,E "PRISON OVER CROWDING:PUBLIC ATTITUDES", J.OF RESEARCH DELIQUENCY,25,PP.150-175.
ALONZO COBB, "HOME TRUTHS ABOUT PRISON OVERCROWDING" ,ANNALS,478,PP.58-72, 1985.
BOX,S, "UNEMPLOYMENT,IMPRISOMENT AND PRISON OVERCROWDING", CONTEMPORARY CRISIS, 9 PP.209-228.
FARRINGTON,D,P, "PRISON SIZE,OVERCROWDING PRISON VIOLENCE AND RECIDIVIZM", J.OF CRIME JUSTICE, 8,PP.221-231.
BALDOK R., "WHY THE PRISON POPULATION HAS GROWN LARGER AND YUNGER", HOWARD J.OF PENOLOGY AND CRIME PREVENTION, 1980 PP.142-155.
WRITE MARTIN, "CUTTING PRISON OVERCROWDING",CRIME DELIQUENCY, 1980/26 PP.10-21.

תגים:

בית · שרות · עציר · אסיר · עצור · הסוהר · סוהר · לחץ · בתי · כלא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצפיפות והתנאים בבית הסוהר - היבטים משפטיים חברתיים וסוציולוגים", סמינריון אודות "הצפיפות והתנאים בבית הסוהר - היבטים משפטיים חברתיים וסוציולוגים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.