היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההבדלים הכלכליים-חברתיים בין ה"ימין" וה"שמאל" בישראל

עבודה מס' 040159

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה היסטורית, השוואת מצעי המפלגות, הביטוי לאי-ההבדל במפה הפוליטית הנוכחית והמרכז הפוליטי.

1,489 מילים ,12 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

הקדמה
עבודה זאת גורסת כי כיום אין הבדלים מהותיים בנושאי כלכלה וחברה בין השמאל והימין וזאת גם בגלל החלשות הנטיה האידיאולוגית בציבור אך ההבדלים עדיין קיימים בתחום הבטחוני. וגם אם יש היום מרכז חזק מאוד הוא לא בא במקום השמאל והימין.

למרות החלשות ההבדלים האלה יתכן שבעתיד, עם היווצר שלום אמיתי באזור, יווצר שוב שמאל חברתי כלכלי אמיתי (מה שכמעט לא קיים כיום), שמאל שיקדיש את תשומת ליבו לענייני רווחה וכלכלה במקום באופן אקסלוסיבי לענייני שלום כפי שקורה היום, וסביר להניח שלשמאל כזה יצטרפו רבים מאנשי הימין שגם להם ענין בתחומים אלה.

מבוא
מאז הקמתה של מדינת ישראל ועוד זמן רב לפני כן בתקופת הישוב המאורגן, הייתה אחת המחלוקות המרכזיות בין מה שנקרא אז מפלגות ה"ימין" וה"שמאל" מרוכזת בנושאי חברה וכלכלה, כאשר כל מחנה החזיק בנקודת השקפה קוטבית ומנוגדת בנושא לזו של המחנה השני.
בענייני בטחון, לעומת זאת, ניתן לומר שלפחות מאז הקמת המדינה ועד מלחמת ששת הימים לא הייתה מחלוקת אמיתית. רק לאחר מלחמה זאת החל מצב זה להשתנות. כיום נראה שמצב זה השתנה גם בענייני כלכלה וחברה.

בעבודה זאת אדון בשאלה האם אכן עדיין יש את ההבדלים התהומיים שהיו קיימים בעבר בנושאי כלכלה וחברה, ואם לא מהן הסיבות שגרמו לשינויים אלה, ונדון בשאלה האם אכן ניתן עוד לדבר היום על ה"ימין" וה"שמאל" במשמעותם המקורית.

קטע מהעבודה:

בארץ ישראל שאלה זאת היתה מרכזית בחיים הציבוריים עוד משנות ה- 20 כאשר קמו מספר מפלגות בעלות אידיאולוגיה סוציאליסטית ובראשן מפא"י אשר יצגו את האינטרסים של מעמד הפועלים (דהיינו המעמד הנמוך) וששאפו למעורבות גדולה עד כמה שניתן של ההנהגה בחיי האזרח על מנת לעזור לו ולשפר את מצבו.

מקורות:

ברעם חיים, "בשני ראשים יותר משתלם", פוליטיקה,ינואר 1992.
גולדברג גיורא, הבוחר הישראלי, 1992 ירושלים תשנ"ד.
גולדברג גיורא, המפלגות בישראל - ממפלגות המוניות למפלגות אלקטרוניות, תל אביב, 1992.
גולדברג גיורא, "בנעליו של ז'בוטינסקי", פוליטיקה, ספטמבר 1992.
ונטורה רפאל ושמיר מיכל, "שמאל וימין בפוליטיקה הישראלית", מדינה ממשל ויחסים בינלאומיים מס' 35, תשנ"ב.
יובל נתן, "תרבות הסיפוקים המהירים", פוליטיקה, מרס 1993.
עיקרי עמדות מפלגת העבודה מתוך החלטות הועידה ה- 5, מפלגת העבודה תשנ"ב.
פלוצקר, סבר "האסון הכלכלי האמיתי" פוליטיקה, מרס 1992.
פרס, יוחנן, שם המשחק: כיבוש המרכז, פוליטיקה, מרס 1992.
ריינר אפריים, "השילוב הנכון", פוליטיקה, ספטמבר 1992.

תגים:

פוליטיות · אידיאולוגיות · פוליטיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההבדלים הכלכליים-חברתיים בין ה"ימין" וה"שמאל" בישראל", סמינריון אודות "ההבדלים הכלכליים-חברתיים בין ה"ימין" וה"שמאל" בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.