היישום אינו מחובר לאינטרנט

התחזקות הימין והחלשות השמאל בישראל בבחירות 2009

עבודה מס' 068589

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסיבות להיחלשותו של השמאל ולהתחזקותו של הימין בבחירות 2009, בדגש על התקופה של טרום הבחירות.

6,115 מילים ,27 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

תוצאות הבחירות בישראל בשנת 2009 מצביעות בברור על התחזקותו של גוש הימין, והיחלשות משמעותית של מחנה השמאל הציוני. אמנם, נראה שהחלשות השמאל בישראל הינה חלק מתהליך גולבלי של היחלשות השמאל מול הימין על רקע עליית מפלס האלימות בעולם, ולמרות שבוחרי השמאל הישראלי וחלק ניכר מהתקשורת, כפי שהפרשנים כתבו למעשה כבר מספר ימים לפני הבחירות, התגייסו לנסות לבלום את התחזקותו של גוש הימין בראשות נתניהו וליברמן כפי שבאו לידי ביטוי בסקרים. מבחינת תוצאות הבחירות ניכר כי התחזקות הימין באה על חשבון מפלגות השמאל הציוני אשר איבד כשליש מכוחו לעומת הכנסת הקודמת (16 מושבים לעבודה ומר"צ במקום 24 שהיו להם בכנסת ה17). לראשונה בתולדות המדינה, חדלה מפלגת העבודה מלהיות אחת משתי המפלגות הגדולות, היא הפכה לרביעית בגודלה בכנסת, יתר על כן שלוש המפלגות הגדולות מורכבות כולן משכפולים שונים של הליכוד (קדימה וגם ליברמן הם בוגרי הליכוד).
היחלשותו של השמאל הציוני התחזקות הימין בבחירות האחרונות איננה מעידה חד פעמית, אלא מגמה מתמשכת שראשיתה בסיום הדומיננטיות של מפא"י בשנת 1965, המשכה בכרסום כוחן של המפלגות הגדולות משנת 1996 לאחר "התקופה הדו- גושית" בשנות השמונים והחלשות משמעותית עד כדי קריסה של ממש בכוחו של השמאל בישראל בבחירות 2009. תוצאת הבחירות לכנסת ה-18 אינה מקרית ואינה יכולה להיות מוסברת רק בגורמים קוניונקטורליים כמו מלחמת לבנון השנייה ו/או מבצע עופרת יצוקה, או מעבר הקולות לקדימה בגלל הרצון לבלום את נתניהו וליברמן. השאלה היא מדוע איבדו רבים ממצביעי השמאל הציוני את אמונתם שמפלגותיהם הן המחסום בפני הימין ונדדו למפלגות אחרות?
בעבודה זו אנתח את הסיבות להיחלשותו של השמאל ולהתחזקותו של הימין בבחירות 2009. בדגש על התקופה של טרום הבחירות.

שאלת המחקר היא: מדוע השמאל הציוני נחלש והימין התחזק בבחירות 2009 בישראל.
טענת המחקר היא: התרחקות השמאל הציוני מהבוחר בישראל הביא להיחלשותו בבחירות 2009.
המחקר מורכב ממבוא, לאחריו יופיע החלק התיאורטי בו אסקור את נושא בחירות, מפלגות, ימין ושמאל, ובהמשך אנתח את תוצאות בחירות 2009, הסיבות לכך ומשמעויותיהן ואסכם במסקנות.
שיטת המחקר בעבודה זו הנה איכותנית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרק תיאורטי
2.1. שמאל וימין בעולם
2.2. שמאל וימין בישראל
2.3. התקופה הדו גושית בפוליטיקה הישראלית
2.4. המחנות הפוליטיים בישראל לקראת בחירות 2009
2.5. בחירות 2009
3. דיון
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אריאן ושמיר (2008) טוענים כי מגמת היחלשותן של המפלגות הגדולות בישראל בדגש על שנת 1992 ואילך בעקבות הבחירה הישירה לראשות הממשלה ואילך, עולה בקנה אחד עם מגמת התרופפות המערכת המפלגתית בעולם מאז שנות התשעים, בדומה לרוב הדמוקרטיות המתועשות המתקדמות. היחלשות המפלגות הגדולות בישראל הגיעה לשיאה במהלך העשור האחרון, כאשר קיימת מגמת טשטוש אידיאולוגי הולכת וגוברת בין המפלגות (אריאן, 2006).
מתרשים 1 ניתן ללמוד כי לפני שנת 1996 הצליחה תמיד הרשימה הגדולה לזכות בלפחות שליש ממושבי הכנסת. ואולם בחמש מערכות הבחירות מאז 1996 החזיקה המפלגה הגדולה בפחות מזה. בשלוש מהן היא אפילו לא הגיעה לרבע מהמושבים.

תגים:

ימין בישראל · שמאל בישראל · בחירות 2009 · בחירות · שמאל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התחזקות הימין והחלשות השמאל בישראל בבחירות 2009", סמינריון אודות "התחזקות הימין והחלשות השמאל בישראל בבחירות 2009" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.