היישום אינו מחובר לאינטרנט

ימין מול שמאל ברשימת הלוחמים

עבודה מס' 069539

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המפלגה שצמחה מתוך ארגון הלח"י.

3,360 מילים ,13 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

לאחר הקמת המדינה ופירוק הלח"י קמו מנהיגי התנועה והחליטו שעליהם לרוץ לבחירות לכנסת ישראל הראשונה. מנהיגי הלח"י נתן ילין-מור וישראל אלדד (יצחק שמיר היה ממנהיגיה אך לא התמודד בבחירות) היו ברשימה אחת כאשר ילין מור מנהיג, תחת השם "מפלגת הלוחמים".
ב-25 בינואר 1949, יום הבחירות, הועמד לח"י לראשונה במבחן הדמוקרטיה. עתה הסתבר שהאידיאולוגיה הרדיקאלית, שביקשה להיבנות משילוב של אידיאלים-רביזיוניסטיים שהתבססה על "הגוש המזרחי", דיברה רק ללבם של מעטים. מפלגת הלוחמים זכתה רק ב-5,363 קולות, מה שנתן לה רק מושב אחד בכנסת, שניתן לטובת יושב-ראש המפלגה, נתן (פרידמן) ילין-מור.

בעבודה זו אבחן את השורשים האידיאולוגיים והפוליטיים של מפלגת "רשימת הלוחמים" והשינויים שחלו בהם על רקע התמורות ההיסטוריות המכריעות של התנועה.
האם היה ניתן לגשר בין מנהיגיה שכל אחד נטה לכיוון פוליטי אחר? האם לתנועה הייתה הצדקה קיומית מכתחילה?
התנועה לא השתנתה רק באופיה והתנהלותה אלא גם אידיאולוגית ופוליטית.

אנסה לנתח בהרחבה את ההתלבטות המתמדת של חברי המפלגה בתחומי האידיאולוגיה והמדיניות הפוליטית, בשינויים שחלו בדעות ועמדות של מנהיגיה - ישראל (שייב) אלדד, נתן (פרידמן) ילין-מור ויצחק שמיר (יזרניצקי).
אתבסס על תחקירי עיתונות מהשנים ההן, מחקרים ועדויות.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון - רקע היסטורי
פרק שני - הקמת רשימת הלוחמים
רקע על המפלגה
הצעת הרוב
הצעת המיעוט
פרק שלישי - התפוררות "מפלגת הלוחמים"
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זמן מה לפני שהחלה ועידת מפלגת "הלוחמים", ב-24 בפברואר 1949, זומן כינוס כדי להכינה, ונבחרו בו מאה ועשרים צירים. שני הנאומים בכינוס, של ילין ושל אלדד, הבהירו את המשותף ביניהם, מבחינה אידיאולוגית ופוליטית, אך גם את המפריד ביניהם.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ימין מול שמאל ברשימת הלוחמים", סמינריון אודות "ימין מול שמאל ברשימת הלוחמים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.