היישום אינו מחובר לאינטרנט

איחוד מול ייחוד בכיתה

עבודה מס' 064251

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: איחוד מול ייחוד בכיתה כפי שמשתקף בסיפורו של אנטולי אלקסין "השלישי בשורה החמישית" ובמציאות הישראלית של ימינו

5,710 מילים ,2 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

סיפורו של אנטולי אלקסין, השלישי בשורה החמישית, (Tretiy v pyatom ryadu) נוגע בסוגיות שונות של חינוך והוראה בעולם של בית הספר בברית המועצות. בית הספר של ורה מטבייבנה הוא כבתי ספר רבים אחרים ברחבי מוסקבה וכל המדינה: בית ספר בעל אידיאלים וכללים נוקשים, אם כי אווירה חמה וידידותית, המחנך את בני הנוער לחיות במדינה העתידית. דמות בית הספר ברוסיה שונה בתכלית מדמות בית הספר בארץ. בעבודה זו אנסה לבחון את עקרונות החינוך של המורה ורה מטבייבנה בסיפור זה, ואיך דרך סיפור זה משתקף בית הספר ברוסיה בכלל, לעומת מה שקורה היום בארץ.

תוכן העניינים:
א. הסיפור ובית הספר הרוסי כפי שהוא משתקף בו - האיחוד
ב. "בחינה באנושיות" - מתוך אחרית הדבר לספרו של אלקסין
ג. דפוס החיקוי וסוציאליזציה - על פי צבי לם
ד. עולם בית הספר בארץ - הייחוד ודפוס הפיתוח והאינדיבידואציה
ה. סיכום

הערת מערכת: הסיפור הנדון הוא בשפה הרוסית. העבודה אינה כוללת תרגום של סיפור זה.

קטע מהעבודה:

בסיפור אפשר לראות בבירור שהמורה נתפס כאן כמלך ואף כאל. דעתו ומילתו חוק הן לתלמידים והן להורים. דבר זה נראה בבירור כבר בהתחלה: "הם היו בטוחים שכל הניסיון הזה, עצום, בן שלושים וחמש, היה אמור להתמוטט על ליזה המסכנה - ולהביא לתוצאות מדהימות." בכלל, הלימוד הוא הדבר החשוב ביותר: "'אל תדאגו,' אמרתי. 'הוא לומד טוב. הוא מועמד לאולימפיאדה במתמטיקה!' 'ברוך השם!' אמרה האם."

מקורות:

אנטולי אלכסין, "השלישי בשורה החמישית" («?????? ? ????? ????»), מתוך קובץ הסיפורים עץ תפוח בחצר, הוצאת "הפועל המוסקבאי", 1974. אחרית הדבר לספר זה מאת ול' וורונוב.
צבי לם, דימויים של הוראה, מחקר דעות, אידיאולוגיות והשקפות של מורים ושל מועמדים להוראה, ירושלים: האוניברסיטה העברית בירושלים, בית הספר לחינוך, 1969ג.
ברוסיה לומדים בבית הספר עשר שנים. מתחילים כיתה א' בגיל 7. (לכן ייליזבטה בת השש וחצי עדיין בגן). שנת 41 היא בעצם השנה הנוראה של תחילת "מלחמת המולדת הגדולה". היטלר פלש לברית המועצות אור ליום ה-22.06.41 אבל סטאלין תכנן פלישה עוד קודם לכן, ומיליוני חיילים כבר נמצאו בגבולות פולין הרבה לפני-כן.לכן,
מכיוון שהלימודים בבתי הספר הסתיימו ב-25.5.41., בוגרי 41 נשלחו אל מותם היישר מספסל הלימודים.
צבי לם, דימויים של הוראה, מחקר דעות, אידיאולוגיות והשקפות של מורים ושל מועמדים להוראה, עמ' 5.
צבי לם, דימויים של הוראה, מחקר דעות, אידיאולוגיות והשקפות של מורים ושל מועמדים להוראה, עמ' 6-7
צבי לם, דימויים של הוראה, מחקר דעות, אידיאולוגיות והשקפות של מורים ושל מועמדים להוראה, עמ' 19-21.
צבי לם, דימויים של הוראה, מחקר דעות, אידיאולוגיות והשקפות של מורים ושל מועמדים להוראה, עמ' 21-24.

תגים:

ברית המועצות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "איחוד מול ייחוד בכיתה", סמינריון אודות "איחוד מול ייחוד בכיתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.