היישום אינו מחובר לאינטרנט

שאלת צירופה של טורקיה לאיחוד האירופי בעקבות אמנת ליסבון

עבודה מס' 067140

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היבטים משפטיים ואחרים בתהליך ההרחבה של האיחוד האירופי ביחס למועמדותה של טורקיה, הנסיבות שהובילו למשא ומתן מול טורקיה ולעיכוב התקדמותו בשנים האחרונות.

3,079 מילים ,12 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

המאמר מציע דו"ח תמציתי הסוקר את סיכויי ההצטרפות של טורקיה לאיחוד לאור הגורמים הבאים:
- כישלון אמנת ליסבון 2007
- הרפורמות בטורקיה על פי הקריטריונים של קופנהאגן
- היחס למיעוטים
- מקומו של הצבא בפוליטיקה הטורקית
- שאלת קפריסין
- העמדה האמריקנית
- עלייתה לשלטון בטורקיה של מפלגת הצדק והפיתוח

קטע מהעבודה:

מעמדה של טורקיה כמועמדת להצטרפות ניתן לה ב-1999, אולם רק באוקטובר 2005 נפתח המשא ומתן הרשמי. לכאורה, הקריטריונים שהוגדרו בקופנהגן ב-1993 ותוקנו באמנת אמסטרדם (1997) מהווים מדד אובייקטיבי לבחינת הצטרפותה של מדינה כלשהי לאיחוד. מלבד ההתחייבות לאימוץ החקיקה האירופית בכלל ועמידה בקריטריון הכלכלי של קיום כלכלת שוק יציבה, קיימים גם קריטריונים פוליטיים ומשפטיים המחייבים קיומה התקין של שיטת ממשל דמוקרטית, כיבוד זכויות אדם ומיעוטים ושמירה על מצב שלום עם מדינות אחרות. אולם מעבר לעמידה בתנאי הסף, כניסתה של טורקיה לאיחוד מעוררת באירופה גם שאלות אחרות, קשות יותר למדידה, הקשורות להיבטים של תרבות ודת - ובמובן הרחב יותר, להיבטים של זהות. החשש באירופה הוא שכניסתה של מדינה מוסלמית גדולה כטורקיה עשויה "לשתק את האיחוד האירופי ולאחר מכן לפורר אותו" בעיקר בשל הפערים הללו, ולערער את היסודות שבשמם הוקם(3). היא גם תמתח את גבולות אירופה עד כדי שכנות עם מדינות בעייתיות כעיראק, אירן, סוריה וגיאורגיה.

תגים:

איחוד · אירופאי · אמנה · אירופה · תורכיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שאלת צירופה של טורקיה לאיחוד האירופי בעקבות אמנת ליסבון ", סמינריון אודות "שאלת צירופה של טורקיה לאיחוד האירופי בעקבות אמנת ליסבון " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.