היישום אינו מחובר לאינטרנט

העולים מאתיופיה

עבודה מס' 069971

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תהליכי שינוי בקרב המהגרים מאתיופיה בעליות השונות לישראל.

8,452 מילים ,15 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבחן את תהליכי שינוי בקרב המהגרים מאתיופיה בעליות השונות לישראל בהקשר הלשוני, תרבותי, חברתי וכלכלי. על מנת לעמוד על שינויים אלו אנתח בנפרד כל אחד מההיבטים הבאים, תכליתה של הקליטה הלשונית היא רכישת השפה העברית ותפקוד בשפה העברית. עיקרה של הקליטה החברתית-לאומית- תרבותית הם לימודי יהדות ועמידה במבחני בית הדין לגיור, והתחלה של התערות בתרבות הישראלית. יעדיה של הקליטה המשפחתית- קהילתית הם שילוב הילדים במערכת החינוך הישראלית, למידת תפקידים הוריים ומשפחתיים חדשים שמציבה החברה הישראלית בפני העולים המבוגרים, רכישת דירה ומעבר למגורי קבע, התמודדות עם בעיות בריאות ותמיכה בבני המשפחות ומשמעותה של הקליטה התעסוקתית היא רכישת השכלה מצד אחד והכשרה מקצועית מצד שני, ובעיקר מציאת עבודה והתמדה במקום העבודה. כמו כן, מצאתי לנכון להקדיש פרק בנושא קולה של הגזענות בחברה האתיופית הישראלית, על השסע החברתי והמעמדי בחברה הישראלית.

תוכן עניינים:
מבוא
שינויים בתחום המשפחה
קליטת יהודי אתיופיה בהיבט הלשוני, חברתי ותרבותי
שינויים בתחום החינוך
שינויים בתחום התעסוקה
גברים יוצאי אתיופיה, מדוע כל כך קשה להם?
קולה של גזענות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההיבט הלשוני
"אף שכל השפות הן שוות באופן פוטנציאלי, מסיבות חברתיות הן אינן כך באמת"(11),
האוריינות, כשירות בלשון הדיבור ובלשון הכתב הינה תנאי בסיסי להצלחת התלמיד במערכת החינוך. התלמיד ייתקל בקשיים בכל שלבי החינוך ללא שליטה ברמה סבירה בכתיבה ובקריאה, ובהמשך, הוא ימצא עצמו במצב שבו הגיע לשוליות חברתית דבר שיקשה עליו להשתלב בשוק העבודה(12).

תגים:

עלייה · קליטה · עולים · הגירה · שפה · חברתית · קליטת עלייה · אוריינות · תעסוקה · אתיופים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העולים מאתיופיה", סמינריון אודות "העולים מאתיופיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.