היישום אינו מחובר לאינטרנט

תחנות כוח פוסיליות ואפקט החממה

עבודה מס' 071127

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת תחנות כוח פוסיליות על ההתחממות הגלובאלית ואמצעים 'ירוקים' ליצירת אנרגיה מתחדשת.

6,622 מילים ,41 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מודעות סביבתית נרחבת חלה בעשור האחרון בכלל המדינות המפותחות וזאת עקב ההבנה בדבר הנזק האקלימי שנגרם במרוצת השנים על ידי האנושות. לפיכך, התפנית של תפיסת החשיבות הסביבתית מביאה לידי דאגה רבה בדבר המשך קיומו של כדור הארץ כמקום סביבתי בטוח עבור ילדינו בעתיד.
אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על איכות הסביבה הינם גזי החממה אשר נפלטים לאוויר בעת שימוש במשאבים פוסיליים, קרי משאבים מתכלים אשר שימושם פוגע באיכות הסביבה בטווח הקצר והארוך. אחת הדרכים לצמצום פליטת גזי החממה היא צמצום השימוש במשאבים פוסיליים ומעבר לצריכת אנרגיה ירוקה. צריכת אנרגיה ירוקה הינה צריכה של אנרגיה הנעשית באופן טבעי וצריכתה איננה פוגעת בסביבה או פוגעת באופן מינורי אל מול אנרגיה פוסילית ומזהמת.
מי שאחראי ואמון על היכולת לייצר אנרגיה כיום הינם תחנות הכוח. אלה, לצערי, עדיין מסתמכות על משאבים מזהמים של נפט ומזוט ומביאים לפגיעה נרחבת באיכות הסביבה. ישנה מגמה עולמית כיום לעבור לתחנות כוח ירוקות אך העולם ובפרט ישראל, עדיין לא שם.
לאור רקע הדברים הנ"ל, בחרתי לעסוק ולבחון במחקר זה את השפעת תחנות כוח פוסיליות על ההתחממות הגלובאלית (אפקט החממה) וכן להציג אמצעים 'ירוקים' ליצירת אנרגיה מתחדשת. לפיכך, המחקר בנוי באופן הבא: תחילה מוצגת סקירת הספרות אשר סוקרת מהו גז חממה, כיצד נוצר ומהי השפעתו על איכות הסביבה והאקלים. בחלק השני של הסקירה מוצגת השפעתן של תחנות כוח פוסיליות על זיהום אויר וגזי חממה בפרט. בחלקה השני של הסקירה מוצגת דרכים ירוקות ליצור אנרגיה מתחדשת אשר איננה פוגעת באיכות הסביבה.
החלק השני של מחקר זה הינו פרק הדיון אשר מסכם את הממצאים התיאורטיים שעלו בפרק הסקירה, מציג את המסקנות העיקריות של העבודה, בוחן הצעות מחקר עתידיות וכן מציג את מגבלותיו של מחקר זה.
בחרתי לעסוק בנושא זה בשל החשיבות הרבה של שמירה על איכות הסביבה על ידי צמצום גזי חממה וההתחממות הגלובלית מתוך כוונה לאפשר לדורות ההמשך איכות חיים טובה יותר. על כן מצאתי צורך לבחון את נושא המחקר הנ"ל של השפעת תחנות כוח פוסיליות על ההתחממות הגלובאלית ואפקט החממה.

תוכן עניינים:

1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 התחממות גלובלית וגזי חממה
2.2 תחנות כוח ותרומתן לאפקט החממה
2.3 אנרגיה מתחדשת
2.3.1 אנרגיית רוח
2.3.2 אנרגיית שמש
2.3.3 אנרגיית מים
2.3.4 ביו-מסה
2.3.5 אנרגיה גרעינית
2.4 אפקט החממה בישראל וצעדים לצמצום ההתחממות הגלובלית
3. סיכום ודיון
3.1 סיכום
3.2 דיון
3.3 מגבלות המחקר
3.4 כיווני המשך למחקר הנוכחי
4. ביבליוגרפיה

* הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת לימודי חינוך למדעים.

קטע מהעבודה:

איום גזי החממה אינו מדיר שינה ממנהיגי העולם השונים ואלה מבינים כיום יותר מבעבר כי ההתחממות הגלובלית הנובעת מגזי החממה היא אחד האיומים המרכזיים שעליהם להתמודד איתם. מנהיגי המדינות המפותחות הפנימו כי איכות הסביבה הינו נושא מהותי בדר היום הציבורי ועל כן האסטרגיות המדיניות של המנהיגים השונים כוללים התייחסות ענפה ורחבה להתמודדות עם סוגיית פליטת גזי החממה והפגיעה המהותית של כך באיכות הסביבה (אנגרט ואילסר, 2007).
ההתחממות הגלובלית הינה תופעה רציפה ורוכת טווח והיא תמשיך להתקיים כל עוד העולם לא יחדל משימוש במשאבים מזהמים ופליטת גזי חממה לאטמוספירה על ידי הגורם האנושי. (2007, IPCC). איור 1 מצביע על הגידול בקצב פליטת גזים מזהמים לאטמוספירה לאורך 2000 השנים האחרונות. אם נכמת למספרים את קצב הצמיחה של פליטת גזי החממה והשפעתה על ההתחחמות הגלובלית, Pacala and Socolow (2004) טוענים כי עד סוף המאה ה-21 צפויה התחחמות גלובלית של בין 2-7.1 מעלות ו-2.8 מעלות בממוצע עולמי.

תגים:

ישראל · מודעות · סביבה · אנרגיה ירוקה · תחנות כוח · נפט · התחממות גולבלית · זיהום אוויר · ירוק · איכות חיים · צריכה · אפקט החממה · פוסיליות · אקלים · פליטה · משבר האקלים · שינויי אקלים · קיימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תחנות כוח פוסיליות ואפקט החממה", סמינריון אודות "תחנות כוח פוסיליות ואפקט החממה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.