היישום אינו מחובר לאינטרנט

ענף הפלסטיקה והגומי בישראל - ניתוח לפי מודל חמשת הכוחות של פורטר

עבודה מס' 066816

מחיר: 132.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור ענף הפלסטיקה והגומי בישראל וניתוח המצב לפי מודל חמשת הכוחות של פורטר: איום שחקן חדש, כמו מיקוח של ספקים, כוח מיקוח של לקוחות, מוצרים תחליפיים ועוצמת התחרות בין המתחרים הקיימים בשוק הרלבנטי.

2,738 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בענף הפלסטיקה והגומי בישראל פועלים היום כחמש מאות יצרני מוצרי פלסטיקה וגומי וכמאה חמישים מעבדים של מוצרי המשך העשויים חומרי פלסטיקה וגומי. כמו כן, קיימים גם משתמשים רבים ומגוונים בשירותי ענף זה ,כגון תעשיות החשמל, האלקטרוניקה, הרפואה ועוד, אשר משלבים חלקי פלסטיקה במוצריהם. מכאן, ההיקף התעשייתי של הענף מנותב למגוון רחב של תעשיות בישראל.

קצב צמיחתו של הענף הינו מהגבוהים במשק הישראלי: מחזור המכירות של תעשיית הפלסטיקה והגומי הישראלית בשנת 2002 היה כ-3.2 מיליארד דולר, ומהם היווה ייצוא הענף כ-1.5 מיליארד דולר. למעלה מחמישים אחוז ממפעלי הענף עוסקים בייצוא - בין אם ייצוא ישיר ובין אם ייצוא עקיף. כ-5% אחוז ממפעלי הענף המייצאים (מדובר לערך בעשרים וחמישה מפעלים) פועלים מחוץ לישראל בצורה עצמאית, במתכונות של חברות רב-לאומיות, ומחזיקים אתרי ייצור, מרכזי שיווק ומשרדי לקוחות במגוון רחב של ארצות. לצד המפעלים היצרניים בענף הפלסטיקה והגומי בישראל פועלות כשלוש מאות חברות אשר עוסקות במתן שירותים לענף, משווקות את מוצריו או מייבאות עבורו מכונות, ציוד וחומרים. מדובר בקבוצה חשובה המהווה חלק בלתי נפרד מהענף ובזכות שירותיה מצליחים היצרנים להטמיע טכנולוגיות ייצור מהמתקדמות ביותר המסייעות להם להגיש ללקוחות בארץ ובעולם מוצר איכותי מעוצב וחדשני.

קטע מהעבודה:

המודל של פורטר מבוסס על ההנחה שהאסטרטגיה העסקית צריכה להתאים להזדמנויות והאיומים של הסביבה החיצונית. קרי, אסטרטגיה תחרותית צריכה להתבסס על הבנה של מבנה השוק והדרך בה הוא משתנה. פורטר זיהה חמישה כוחות תחרותיים המעצבים כל שוק: עוצמת התחרות של המתחרים הקיימים, איום הכניסה של מתחרים חדשים, איום שבמוצרים תחליפיים, כוח הלקוחות וכוח הספקים. כוחות אלה יקבעו את העוצמה של התחרות ומכאן את הרווחיות של השוק. המטרות של אסטרטגית הנהלת החברה צריכות לגרום לשינוי של הכוחות התחרותיים הללו במידה הגורמת לשיפור מיצובו של הארגון. במילים אחרות, המודל של פורטר תומך בניתוח של הכוחות המניעים את השוק. בהסתמך על המידע המתקבל מניתוח חמשת הכוחות ההנהלה יכולה לקבוע כיצד להשתמש במאפיינים של השוק הרלוונטי.

תגים:

מייקל פורטר · ענף פלסטיקה · גומי ישראל · פלסטו שק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ענף הפלסטיקה והגומי בישראל - ניתוח לפי מודל חמשת הכוחות של פורטר", סמינריון אודות "ענף הפלסטיקה והגומי בישראל - ניתוח לפי מודל חמשת הכוחות של פורטר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.