היישום אינו מחובר לאינטרנט

מותם של ארגונים- מקרה מבחן רשת מגה

עבודה מס' 071125

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד שינויים טכנולוגיים בענף הביאו לידי קריסת חברת מגה הישראלית?

6,324 מילים ,23 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

המחקר הנוכחי עוסק בכישלונם ומותם של ארגונים הנובעים מהעדר התאמות טכנולוגיות בארגון לאור ביקושים במשק ולאור דרישות הנובעות מתוך צרכים תפעוליים שונים של הארגון עצמו.
ארגונים רבים כיום פועלים ללא הרף להדביק פערים טכנולוגיים רבים בתחומים בהם הם פועלים אל מול המתחרים. כך ניתן לראות לדוגמא את התחרות הקיימת בתחום הסלולר כאשר פטנט או חידוש טכנולוגי בחברה אחת מיד מופיע גם אצל המתחרים ומאידך חברות אשר אינן מבצעות את ההתאמות הטכנולוגיות בזמן הנכון נשארות מאחור, מאבדות לקוחות רבים ונתח שוק משמעותי ולעיתים אף מגיעות לידי קריסה טוטאלית בתחומן כפי שקרה לדוגמא לחברת נוקיה בתחום הפלאפונים.
למחקר הנוכחי מספר שלבים. שלב ראשון הינו סקירת ספרות אשר מציגה מהם שינויים ארגוניים ושינויים טכנולוגיים בפרט בארגון וכיצד שינויים אלה משפיעים מצד אחד על עובדי הארגון ומצד שני על הארגון עצמו בענף בו הוא פועל. שלב שני של המחקר כולל ניתוח מקרה מבחן של חברה ישראלית בשם מגה, כאשר חברה זו היתה מבין רשתות המזון הקמעונאיות המובילות בישראל ומצאה עצמה לפני כשנה נחדלת מלהתקיים בשל סיבות שונות.
חלק שלישי של מחקר זה כולל ניתוח הגורמים אשר הובילו לנפילתה של חברת מגה כאשר הדגש הינו על היבטים טכנולוגיים שונים של חברה זו. חלקו הרביעי של המחקר עוסק בניתוח המסקנות העיקריות של המחקר לאור אינטגרציה לש הממצאים הספרותיים ביחד עם הממצאים האיכותניים שנמצאו בפרק הממצאים. חלק חמישי של מחקר זה עוסק בהמלצות כלליות ויישומיות עבור ארגונים אחרים בענף הקמעונאות וארגונים בענפים אחרים, זאת לאור מסקנות המחקר.
פרק שישי של המחקר הינו פרק מגבלות המחקר. פרק זה סוקר את הקשיים השונים שבכתיבת מחקר זה ואילו פרק שביעי, אשר מהווה את הפרק האחרון במחקר זה, הינו פרק הסיכום אשר דן בכלל הממצאים והתובנות ומסכם אותם.
כלל השלבים הנ"ל מטרתם לאפשר מענה הולם על שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: כיצד שינויים טכנולוגיים בענף הביאו לידי קריסת חברת מגה הישראלית?

בחינת הנושא באמצעות מחקר איכותני.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 שינוי ארגוני
2.2 תפיסת העובדים את השינוי הארגוני
2.3 השפעת שינויים טכנולוגיים על נפילתם של ארגונים
3. תיאור המקרה
3.1 שאלת החקר
3.2 תיאור הארגון
3.3 סביבת הארגון
3.4 גורמי הסיכון בענף בו פעל ארגון
3.5 דינמיות הארגון בשנים האחרונות
4. ממצאים
5. מסקנות עיקריות
6. המלצות כלליות ויישומיות עבור ארגונים נוספים
7. מגבלות המחקר
8. סיכום
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות ישנה תנועה הולכת וגוברת של שינויים בתחומים מגוונים. כיום ארגונים חווים מגוון רחב של שינויים לאורך כל תקופת קיומם ופעילותם. חלק משינויים אלו מורגשים יותר מאחרים. חלקם מורגשים כבר בטווח הזמן הקצר ואחרים מורגשים רק בטווח הזמן הארוך. שינוי הוא תהליך שמטרתו להתאים את המערכות והתהליכים הארגוניים לשינויים החיצוניים והפנימיים שמתרחשים בסביבת הארגון (כפיר, 2002).

תגים:

ארגון · טכנולוגיה · משק · תפעול · דרישות · פערים · כישלון · ביקושים · עובדים · רשת מזון · מגה · קמעונאות · חברה · נפילה · קריסה · שינויים.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מותם של ארגונים- מקרה מבחן רשת מגה", סמינריון אודות "מותם של ארגונים- מקרה מבחן רשת מגה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.