היישום אינו מחובר לאינטרנט

כדאיות מיקוד חוץ לארגונים - מקרה מבחן שירותי בריאות כללית

עבודה מס' 071213

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התועלות של מיקור חוץ.

6,223 מילים ,15 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

בעת המודרנית, בה התחרות בקרב העסקים מתגברת במהירות, אחד הכלים אשר מעניק אפשרות לארגון להתחרות בארגונים אחרים, באותו תחום, הוא על ידי הוא שימוש במיקור חוץ, המאפשר גישה כמעט לכל משאב המוצע בשוק.
מיקור חוץ הינו כלי המאפשר לחברות רבות לעשות שימוש בכל ההמצאות המדעיות, הטכניות והטכנולוגיות, על מנת להפיק מוצר איכותי, אשר יספק את הלקוחות. מצב זה, משתלם הן לארגון עצמו והן לספק החיצוני. היתרון העיקרי במיקור חוץ לארגון הוא בצמצום ההוצאות על יצור התוצר הסופי. כיוון שכל אחד עובד על שלב בו הוא מתמחה בהפקת המוצר או השירות, מבלי להשקיע בכך הכשרה, או פעילויות חדשות אחרות.
למרות העובדה כי מיקור חוץ הפך לפופולארי מאוד בארגונים רבים בעולם, לצד היתרונות הרבים שהוא מעניק, אין להתעלם מחסרונותיו, וביניהם העברת חלק מנכסי החברה (בעיקר ידע, אך לעיתים גם ציוד ספציפי או מוניטין של הארגון) אל מחוץ לארגון ומחוץ לשליטתו, הצורך בבקרה על עמידה ביעדים של איכות, כמויות, ולוחות זמנים במהלך הפרויקט, ושאלות משפטיות המתעוררות כגון אחריות, בעלות, ויישוב מחלוקות במקרים של אי הסכמה.
עבודה זו תסקור הן את היתרונות והן את החסרונות של מיקור חוץ בארגונים תוך התמקדות ב"שירותי בריאות כללית" , אשר עברה ממתן שירות עצמאי בכל תחומי הפעילות הארגונית לשימוש בארגונים חיצוניים לשם ביצוע פעילויות שאינן מהוות חלק מפעילויות הליבה. כך למשל, " שירותי בריאות כללית" עברה לעבוד עם שירותי מיקור חוץ של חברת "תקשוב", הנותנת מענה טלפוני ללקוחות " שירותי בריאות כללית" 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע בתחומים של זימון תורים, מידע כללי על מרפאות, שעות פעילויות הרופאים, גבייה ואף מוקד אחיות הנגיש ללקוחות הארגון.
בפרק הראשון בעבודה זו תובא סקירת ספרות הבוחנת את הסיבות לצורך במיקוד החוץ, יתרונותיו וחסרונותיו. בהמשך, יתואר הליך המחקר, תובאנה כתבות מעיתונות או תיעוד, ולבסוף יוצגו ההמלצות והממצאים.

תוכן העניינים:
תקציר
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הצורך במיקור חוץ
2.2 היתרונות של מיקור חוץ
2.3 חסרונות מיקור החוץ
2.4 סקירת מקורות מן העיתונות
3. הליך המחקר
3.1 שלב שאלת המחקר
3.2 הצגת הארגון
3.2.1 הצגת הארגון - שירותי בריאות כללית
3.2.2 הצגת הארגון המבצע את מיקור החוץ - תקשוב
3.3 תיאור הדינמיות של הארגון
3.3.1 שיקולים למיקור חוץ בכללית
3.3.2 פעולות מיקור חוץ שבוצעו בכללית
3.3.3 אופן השליטה על טיב השירות
4. מסקנות והמלצות
4.1 מסקנות עיקריות
4.4.1 מסקנות - מיקור חוץ בשירותי בריאות כללית
4.4.2 מסקנות כלליות לגבי כדאיות מיקור חוץ
4.2 המלצות כלליות ויישומיות
4.3 מגבלות המחקר
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Lankford & Parsa (1999) קובעים כי הצורך במיקור חוץ, הן בארגונים ציבוריים והן בארגונים פרטיים גדולים, הולך וגדל בשנים האחרונות. מיקור חוץ מוגדר כרכש של מוצרים או שירותים ממקורות חיצוניים לארגון. הסיבה לגידול בצורך זה היא שספקי מוצרים ו/או שירותים רבים שואפים להגיע למומחיות בתחום עיסוקיהם, וכן משום שבאמצעות מיקור חוץ ניתן להשלים את העבודה מהר יותר, טוב יותר ו/או בעלות מופחתת. למעשה, זו אחת, משיטות הניהול המקובלות בארגונים בתקופה המודרנית. כיום, מיקור חוץ הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיה של תאגידים וארגונים ציבוריים.

תגים:

ארגון · ארגונים · כללית · רפואה · עובדי קבלן · קופת חולים · כלכלה · מיקור חוץ · משימות · ספק חיצוני · משק · תחרות · התחרות · הפקת מוצר · אאוטסורסינג · בריאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כדאיות מיקוד חוץ לארגונים - מקרה מבחן שירותי בריאות כללית", סמינריון אודות "כדאיות מיקוד חוץ לארגונים - מקרה מבחן שירותי בריאות כללית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.