היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיקור חוץ בלוגיסטיקה

עבודה מס' 067376

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בדוגמאות וניתוחי מקרה מהתחום, תוך שימוש בכלים כלכליים: תורת המשחקים, ניתוח אסטרטגי ותיאור גרפי של המגמות הכלכליות לארגון ולספק מיקור החוץ.

10,698 מילים ,40 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הספרות המחקרית המקיפה את נושא מיקור החוץ הלוגיסטי מסועפת מאד ועוסקת באספקטים נרחבים ורבי פרטים. המקורות שאותם סקרנו, מקיפים ספרות מקצועית ועיונית מהשנים האחרונות, ומגיעים מכל רחבי הגלובוס. רבים מהם, מספרות המחקרית בתחום הלוגיסטיקה שצמחה במזרח הרחוק ואוסטרליה, בעקבות הצמיחה התעשייתית באזורים אלו. במאמר זה, נסקור בקצרה את התפתחות מיקור החוץ הלוגיסטי בראי התהוותי, היסטורי. לאחר מכן נסביר מהו מיקור חוץ ונתמקד במניע של ארגונים לצאת למיקור חוץ: הרציונאל שמאחורי התהליך. נרד לעומקם של דברים כפי שהם מנוסחים בספרות העיונית והמחקרית עד היום, ונבין את הסיבות ואת התוצאות הרצויות - המצופות מהוצאת התהליך הלוגיסטי מתוך הארגון לספקי משנה.
לאחר מכן, נבחן את האסכולות השונות הקיימות למדידת ובחירת ספקי משנה בתחום הלוגיסטיקה, ונבין את התהוות השיטות מתוך ההתקדמות והמחקר שנעשה עם השנים, כמו גם עם עליית התחרות בתחום ספקי שירותי לוגיסטיקה. נציג תוכנית לביצוע מעשי של הטמעת שירות מיקור חוץ לוגיסטי. וניתן דגש על מדדי ויעדי השירות. בכל שלב נלווה את דברנו בדוגמאות תרשימים וטבלאות שייקלו על הבנת העניין. בנוסף על הסקירה מצידו של הלקוח - הארגון, ניגע גם בתהליך מצידו השני - מצד הספק של השירות הלוגיסטי, מה חשוב לו וכיצד הוא מעלה את ערכו על ידי התרומה ללקוחותיו. בשיאה של העבודה נגיע לתיאור של הנקודות הקריטיות להצלחת תהליך של הוצאת פונקציה או תהליכים לוגיסטיים למיקור חוץ, כאשר הבדיקה מבוצעת הן מצד הספק ואפשרותו לעמוד בדרישות המצופות ממנו, וכן מצד הארגון - הלקוח, שישתמש ביתרון היחסי של הספק בתחום הלוגיסטיקה ויצליח לממש את הפוטנציאל הגלום במיקור החוץ מבלי להיכשל בפרטים הקטנים. מטרתנו היא ליצור כלי בסיסי שיאפשר לארגון ולספק השירות המשתמשים בטבלה להבין טוב יותר את נקודות הכשל האפשריות ואת הדרכים לטפל בהן על מנת שתהליך ההטמעה יצליח ויחזיק מעמד לאורך זמן. הטבלה תתבסס על הבנתנו את המקורות האקדמיים והאחרים בתחום הלוגיסטיקה בכלל, ותחום מיקור החוץ הלוגיסטי בפרט. נחתור להבין את שורשי הבעיות האפשריות בכל אחד מנקודות הכשל ונציע פתרונות חלופיים במידת האפשר, על פי הבנתנו ומקורות המחקר שליקטנו.

תוכן העניינים
- מבוא
- סקירת ספרות
תקציר היסטורי
מהו מיקור חוץ
נושאים לסקירה
רציונאל וצורך בסיסי
עקרונות והעדפות במיקור חוץ של שירות לוגיסטי
הגדרת הצרכים לצורך בקרה
תהליך בחירת ספק שירות לוגיסטי
נקודות תורפה אפשריות ביציאה למיקור חוץ
- השערות והנחות
- גוף המחקר - ניתוחים הסיקיים
רציונאל וצורך בסיסי
עקרונות והעדפות במיקור חוץ של שירות לוגיסטי לפי תורת המשחקים
הגדרת היריבים ועמדותיהם
ניתוח
מדדי ביצוע, בקרה ותמריץ
תהליך בחירת ספק שירות לוגיסטי
צמתים קריטיים בהתקשרות, הטמעה ותפעול של מיקור חוץ לוגיסטי

סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההיסטוריה של מיקור חוץ בלוגיסטיקה החלה בשנות השמונים כאשר הנושא של ההובלה הבינלאומית תפס תאוצה, ולאחר מכן בשנות התשעים התפתח יותר בעקבות התפתחויות בתחום ה - IT (Vasiliauskas & Jakubauskas 2007) . לפני שהחלו תהליכים אלו, חברות בינלאומיות, היו בדרך כלל תאגידי ענק שיכלו להרשות לעצמם אחזקת של צי אוניות ומטוסים לצורך שינוע סחורות אל מעבר לים. עם כניסת הגלובליזציה גם חברות קטנות יותר מצאו את עצמם רוצים לספק את סחורתם ושירותיהם אל מעבר לים ועומדים בפני חסם המרחק עובדה שגרמה לחברות הובלה בינלאומיות לצמוח במהירות, ולמעשה לאפשר שרותי הובלה בינלאומית לסחורות על בסיס קבוע (בעקבות התפתחויות אלו גם נוסחו חוקי סחר בינלאומי המחייבים את המובילים ואת הספקים והצרכנים כאחד).

תגים:

לוגיסטיקה · מיקור חוץ · תורת המשחקים · OUTSOURCING

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיקור חוץ בלוגיסטיקה", סמינריון אודות "מיקור חוץ בלוגיסטיקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.