היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלים בין עובדי ארגון לעובדי מיקור חוץ - בנק לאומי

עבודה מס' 068499

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההבדל במוטיבציה, מחויבות ארגונית ושביעות רצון בין עובדי ארגון לבין עובדי מיקור חוץ בבנק לאומי.

9,201 מילים ,24 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

על אף היתרונות הרבים עובדים החיצוניים למערכת הארגונית והשתתפותם במערכת הינה חלקית, כדוגמת עובדי חברת כוח אדם, עתידים להיות פחות נאמנים לארגון כיוון שביטחונם התעסוקתי לקוי וכן אינם מקבלים תגמולים כגון הדרכה וקידום (נחשון, 1997). טענה זו מסבירה מחקרים שתוצאותיהם מראות כי עובדים החיצוניים לארגון מאופיינים בחוסר הזדהות, תחושת מחויבות נמוכה ומעורבות נמוכה כלפי הארגון והמעסיק (1974, Gannon).

מעניין לבחון אם אכן קיים הבדל ושוני בעמדות כלפי מקום העבודה בין עובדי הארגון הקבועים (על בסיס תקן ארגוני) לבין עובדי מיקור חוץ, העובדים זה לצד זה בעיסוקים דומים באותו מקום עבודה. ההנחה הבסיסית היא שעובדי מיקור חוץ הם חיצוניים לארגון ומאפייניהם יהיו שונים מאלה של עובדי הארגון.
שדה המחקר שנבחר למטרה זו הינו ארגון פיננסי בו עובדים הן עובדי הארגון והן עובדי מיקור חוץ בעיסוקים דומים כשהעמדות הנבחנות הינן בנוגע לרמת המוטיבציה, המחויבות הארגונית ושביעות הרצון הכללית במקום העבודה.

בעבודה זו נבדק ההבדל במוטיבציה, מחויבות ארגונית ושביעות רצון בין עובדי ארגון לבין אלה של עובדי מיקור חוץ (חברת כוח אדם) בבנק לאומי.
השאלונים הועברו בסניפי מרחב השפלה ומרחב תל-אביב. המשתנים התלויים הינם מוטיבציה, מחויבות ארגונית ושביעות רצון והמשתנה הבלתי תלוי הינו סטטוס העסקתו של העובד, כאשר בעבודתנו ישנה התייחסות לשני סוגי סטטוס: עובדי ארגון ועובדי מיקור חוץ (חברת כוח אדם).
שיטת המחקר שנבחרה לעבודה זו היא שאלון מובנה, כיוון שזו השיטה הנוחה ביותר להגיע לנבדקים הרצויים לקבלת המידע הדרוש למחקר.
בעבודה זו נעשה שימוש בשאלון למילוי עצמי אשר חולק לאוכלוסיית המחקר (נספח מספר 1). השאלון כלל 25 פריטים וחולק לשלושה נושאים, שנועדו לבדוק את עמדותיהם של עובדי ארגון ועובדי חברת כוח אדם לגבי רמת המוטיבציה, המחויבות ושביעות הרצון מאופי התעסוקה וממקום העבודה. כמו כן צורף שאלון נתוני רקע אישיים וארגוניים. יש לציין כי בפני הנבדקים לא נחשפה חלוקת הנושאים וזאת על מנת למנוע הטיה בעת מילוי השאלון.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 מוטיבציה
2.2 מחויבות ארגונית
2.3 שביעות רצון
2.4 מיקור חוץ
2.5 חברת כוח אדם
2.6 חוק העסקת עובדים על ידי קבלן כוח אדם
3. שיטות המחקר
3.1 מאפייני הנחקרים
3.2 מהלך המחקר
3.3 כלי המחקר
4. ממצאי המחקר
5. דיון
6. מסקנות
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

החל משנות ה-80, כתוצאה מהתחרות הכלכלית הגוברת, פריחתו של השוק הגלובאלי, שינויים טכנולוגים מרחיקי לכת והצמצום במערכות המכוונות את שוק העבודה, התפתחו דפוסי עבודה ארעיים החורגים מדפוס העסקה שהיה מקובל עד כה.
העסקת עובדים (שכירים) על ידי קבלני כוח אדם היא אחת מתבניות ההעסקה הגמישות והלא שגרתיות. תבנית העסקה זו היא אחת מצורות מיקור החוץ (Oursourcing) וככזו היא מכונה מיקור חוץ של המשאב האנושי. (נדיב, 2005).

תגים:

שביעות רצון · מחויבות ארגונית · מוטיבציה · מיקור חוץ · עובדי ארגון · הנעת עובדים · outsourcing · כח אדם · חברות כח אדם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלים בין עובדי ארגון לעובדי מיקור חוץ - בנק לאומי", סמינריון אודות "הבדלים בין עובדי ארגון לעובדי מיקור חוץ - בנק לאומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.