היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול פעילויות בארגון-חדשנות בארגון

עבודה מס' 051050

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ובדיקת החדשנות בחברת טאפוור (TUPPEWARE)

3,578 מילים ,9 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

כדי שארגון ימשיך להתקדם ולהתפתח, עליו לחרוג משמרנות קשיחה, חסרת מעוף, ולגלות חדשנות רציפה, במשך כל הזמן, ולא רק ברגעי משבר. החדשנות היא דרך חיים. דה-חיס טוען כי ארגון הוא גוף חי ('ניהול הארגון כגוף חי', 1998), המקבל החלטות ומבצע תהליכי למידה המבוססים על הסתגלות, בעדיפות על פני תהליכי הלמידה המבוססים על הטמעת מודלים נלמדים וקיימים. ההסתגלות, לפי דה-חיס, היא אחד המניעים לחדשנות, מכיון שהסתגלות, מעצם הגדרתה, כרוכה בשינוי ובידע חדש. המאמרים הנסקרים בעבודה זו מביאים אסכולות ודעות שונות בנושאי הלימוד בארגון, אך כולם מסכימים כי האנשים, הפרטים, הם היוצרים את התהליכים, הם הגורמים לחדשנות התלויה ביזמתם, בכישוריהם ובמיומנויותיהם.
מוסיף דה-חיס ומציין ארבע יכולות להן זקוק הארגון כדי להמשיך להתפתח ולהתקיים: רגישות כלפי הסביבה, סובלנות, לכידות ושמרנות בעניני כספים. סנג'י ('הארגון הלומד', 1998), הקודם במעט לדה-חיס, מאבחן 'מתח יצירתי' בארגון הנוצר בשל פער בין מצב קיים, המציאות, לחזון אליו שואף הארגון, כלומר האנשים המרכיבים אותו. אותו פער, אותה שאיפה להתקדם, הם, לפי סנג'י, הגורמת ללימוד, לשאיפה לשפר יכולות, ובכך לקדם את הארגון עצמו. ארג'יריס בונה 'מודלים מנטליים' לפיהם הוא ממליץ למנהלים לפעול בארגוניהם. לדבריו, באמצעות מודלים אלו ניתן להתנתק מדפוסי החשיבה הקיימים, ללמוד דברים חדשים - שוב, לימוד וחדשנות. רבים אחרים, מודרניים יותר, 'משחררים' את הארגון הקלאסי ממבנהו הרגיל, ההיררכי, ומציינים מבנים חדשניים לפי כישורים ויכולות, בהם יש כר נרחב יותר להתפתחות אישית של אנשי הארגון.
לצורך בדיקת החדשנות, נבחרה לעבודה זו חברת 'Tupperware', אשר כבר למעלה מחמישים שנה מפתחת, מייצרת ומשווקת בעולם כולו כלי בית בשיטות שיווק יחודיות. החברה מגלה גישה מעט מעורבת לחדשנות: היא מוציאה בכל חדשיים מוצרים חדשניים לשוק, אך מזה חמישים שנה לא שינתה את שיטת המכירות, גם אם מיוחדת מאד.

בהמשך עבודה זו, מביא הכותב את דעתו שלו. קצב החיים כיום שונה מבעבר, מהיר יותר ומעורב בהרבה תהליכים טכנולוגיים הדורשים לימוד - ובעיקר הסתגלות (אסכולת דה-חיס). אך יחד עם זאת, אין לפסול תיאוריות אחרות היכולות אף הן לתת מענים שונים, למצבים שונים.

תוכן העניינים:
תקציר מנהלים
פרק 1 - מבוא
1.1 רקע
1.2 מטרות
1.3 שיטת הביצוע
1.4 חדשנות - הגדרה
פרק 2 - הצגת הארגון
Tupperware' 2.1' - רקע
2.2 מבנה ארגוני
2.3 חדשנות בארגון
פרק 3 - עקרונותיו של דה-חיס
4 3.1הארגון
3.2 חדשנות
פרק 4 - לימוד וחדשנות (סקירת ספרות)
פרק 5 - חדשנות כדרך חיים
ביבליוגרפיה

מקורות:

באסאדור, מ. (1995) "כוחה של חדשנות", Business Class, דצמבר 1995, 8-1.
גולדנברג, י. (1999) "מי מנהל את החדשנות אצלך בארגון?", אקזקיוטיב, יוני-יולי 1999, 12-4.
דה-חיס, א. (1998) ניהול הארגון כגוף חי, תל-אביב, הוצאת מטר.
טיילור, ג'. ו-ווקר, וו. (1998) "חדשנות 2000", Business Class, אפריל 1998, 12-1.
מכלין, י. (1994) "כך פועלים מנהלים המצליחים בהחדרת מוצרים חדשים", סטטוס, מאי 1994, 59-58.
נחמן, ב. (1993) "שלא יבלבלו את הראש עם חידושים", סטטוס, פברואר 1993, 29.
סנג'י, פ. (1998) הארגון הלומד, תל-אביב, הוצאת מטר.
פרג, ר. ו-ענבר ל. (1998) "כלים להתחדשות מתמדת", סטטוס, יולי 1998, 67-62.
(1997) "לנצח עם חדשנות", מתוך: Strategy Leadership , סטטוס, ספטמבר 1997.

תגים:

תרבות ארגונית · ארגון לומד · למידה · TUPPEWARE

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול פעילויות בארגון-חדשנות בארגון", סמינריון אודות "ניהול פעילויות בארגון-חדשנות בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.