היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימור עובדים המועסקים בארגון במסגרת מיקור חוץ

עבודה מס' 070906

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה עיונית.

4,001 מילים ,19 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

בעת המודרנית, בה התחרות בקרב העסקים מתגברת במהירות, אחד הכלים אשר מעניק אפשרות לארגון להתחרות בארגונים אחרים, באותו תחום, הוא על ידי הוא שימוש במיקור חוץ, המאפשר גישה כמעט לכל משאב המוצע בשוק. כיום ארגונים רבים מעסיקים עובדים במיקור חוץ מתוך התייעלות כלכלית ורצון לעסוק בניהול משאבים אנושיים, בעיקר בתפקידים נמוכים בהיררכיה הארגונית. לתופעה זו שהולכת ומתרחבת הן במגזרי הפרטי והן במגזר הציבורי, ישנן השלכות רבות על הארגון עצמו ועל העובדים השונים העובדים בו בפרט.
מיקור חוץ הינו כלי המאפשר לחברות רבות לעשות שימוש בכל ההמצאות המדעיות, הטכניות והטכנולוגיות, על מנת להפיק מוצר איכותי, אשר יספק את הלקוחות. מצב זה, משתלם הן לארגון עצמו והן לספק החיצוני. היתרון העיקרי במיקור חוץ לארגון הוא בצמצום ההוצאות על יצור התוצר הסופי. כיוון שכל אחד עובד על שלב בו הוא מתמחה בהפקת המוצר או השירות, מבלי להשקיע בכך הכשרה, או פעילויות חדשות אחרות.
למרות העובדה כי מיקור חוץ הפך לפופולארי מאוד בארגונים רבים בעולם, לצד היתרונות הרבים שהוא מעניק, אין להתעלם מחסרונותיו, וביניהם העברת חלק מנכסי החברה (בעיקר ידע, אך לעיתים גם ציוד ספציפי או מוניטין של הארגון) אל מחוץ לארגון ומחוץ לשליטתו, הצורך בבקרה על עמידה ביעדים של איכות, כמויות, ולוחות זמנים במהלך הפרויקט, ושאלות משפטיות המתעוררות כגון אחריות, בעלות, ויישוב מחלוקות במקרים של אי הסכמה. מעבר לחסרונות הנ"ל, קיים גם חסרון מהותי בשימוש במיקור חוץ בארגונים והוא יכולת שימור העובדים בארגון, כאשר בחינת סוגיית שימור עובדים במיקור חוץ מהווה את מוקד העבודה הנוכחית.
על מנת לבחון את הסוגיה, העבודה בנויה משני חלקים עיקריים: חלקו הראשון של העבודה הינו פרק הסקירה הספרותית אשר תחילה מציגה מהו מיקור, מהו הצורך במיקור חוץ ומהי תרומתו לארגון. בפרק השני של הסקירה נסקר המשתנה שימור עובדים תוך בחינת הגדרות למשתנה זה. פרק שלישי בסקירה עוסק בתיאור יכולת שימור העובדים המועסקים במסגרת מיקור חוץ בארגון.

תוכן עניינים"
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מהו מיקור חוץ
2.2 הצורך במיקור חוץ
2.3 יתרונות וחסרונות השיטה
2.4 התפתחות השיטה בישראל
2.5 שימור עובדי מיקור חוץ
3. דיון ומסקנות
3.1 דיון
3.2 סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשני העשורים האחרונים עובר שוק העבודה הישראלי שינויים קיצוניים, שאחד מביטוייהם המרכזיים הוא גיוון רחב בצורות העסקת העובדים, וזאת הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. יותר ויותר עובדים אינם מועסקים כיום באופן ישיר אלא דרך חברות קבלן, עמותות, חברות מיקור-חוץ וחברות שירותים (מישורי ומאור, 2012).
אחת משיטות הניהול המודרניות המאפשרת התייעלות היא התקשרות עם ספק שירותים חיצוני, קרי מיקור חוץ(Outsourcing) . שיטה זו מאפשרת לארגון להתמקד בתחום התמחותו, ולהעביר את שאר השירותים לספק המתמחה במתן שירותים ייחודיים, המשלימים את סל השירותים הקיים בארגון- כל זאת בעלות נמוכה וללא התפשרות על איכות הטיפול (רחימי, מזרחי ומגנזי, 2011).

תגים:

עבודה · עובדים · שימור · מיקור חוץ · ארגון · ספק · מעסיק · תחרות · ניהול · טכנולוגיה · משק · כלכלה · אאוטסורסינג · outsourcing

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימור עובדים המועסקים בארגון במסגרת מיקור חוץ", סמינריון אודות "שימור עובדים המועסקים בארגון במסגרת מיקור חוץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.