היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הרווחה בחברות מיקור חוץ על שימור עובדים ומחוברות עובדים לארגון

עבודה מס' 071160

מחיר: 309.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משפיעה רווחת עובדים במיקור חוץ על יכולת שימורם של עובדים אלה בארגון ומחוברותם לארגון?

6,711 מילים ,28 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

כיום ארגונים רבים מעסיקים עובדים במיקור חוץ מתוך התייעלות כלכלית ורצון לעסוק בניהול משאבים אנושיים, בעיקר בתפקידים נמוכים בהיררכיה הארגונית. לתופעה זו שהולכת ומתרחבת הן במגזרי הפרטי והן במגזר הציבורי, ישנן השלכות רבות על הארגון עצמו ועל העובדים השונים העובדים בו בפרט.
מטרת מחקר זה הינה לבחון כיצד רווחת עובדים במיקור חוץ משפיעה על יכולת שימור עובדים אלה בארגון ומחוברותם לארגון. המחקר בנוי באופן הבא: החלק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית. פרק זה מתחלק לשלושה נושאים כאשר הנושא הראשון הוא מיקור חוץ, משמעות מיקור חוץ בארגון והתפתחות סגנון העסקת עובדים זו בעשור האחרון. נושא שני סוקר את המשתנים התלויים- מחוברות ושימור עובדים בארגון, ומציג הגדרות שונות למשתנים אלה וגורמים המשפיעים עליהם בארגון. נושא שלישי הינו למעשה הקשר בין העסקת עובדים במיקור חוץ וההשפעה של מיקור חוץ על שימור עובדים ומחוברותם לארגון.
החלק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר האופרציונליים, את אופן הליך המחקר, מערך המחקר, שיטת איסוף הנתונים וכן את השיטות הסטטיסטיות השונות שנעשה בנן שימוש על מנת לבחון את שאלת החקר והשערות המחקר השונות.
חלק שלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג את המדגם והמשתנים השונים באופן תיאורי וכן את הקשר בין המשתנים הבלתי תלויים והמשתנה התלוי באמצעות מבחן פירסון. חלקים שתוארו עד כה מביאים לידי פרק רביעי של המחקר שהוא פרק הדיון אשר מציג באופן אינטגרלי את הקשר בין המשתנים השונים על סמך התיאוריות שהועלו בפרק הסקירה בשילוב הניתוחים הסטטיסטיים השונים.
שאלת החקר: כיצד משפיעה רווחת עובדים במיקור חוץ על יכולת שימורם של עובדים אלה בארגון ומחוברותם לארגון?
השערות המחקר:
* קיים קשר בין איכות שירותי הרווחה למחוברת העובדים בחברת מיקור חוץ
* קיים קשר בין איכות שירותי הרווחה לשימור העובדים בחברת מיקור חוץ
* קיים קשר בין מחוברות עובדים בחברת מיקור חוץ לשימורם בארגון
הרציונל התיאורטי העומד מאחורי הבחירה לעסוק בנושא זה נבעה מהצורך ליצור תיאוריה אחידה ועדכנית העוסקת בנושא כה נפוץ ושכיח בעולם. כיום אנו עדים להתרחבותה של תופעה של העסקת עובדים דרך חברות מיקור חוץ. להעסקת עובדים בשיטה זו השלכות רבות על העובד ולכן אני חושבת שהעיסוק בנושא שהוא יחסית חדש בתחום ההתנהגות הארגונית מהווה עבורי ועבור האקדמיה פן מחקרי נוסף בנושא שטרם נחקר בטווח זמן ארוך וכי ממצאי מחקר זה יכולים להאיר את סוגיית המחקר הנוכחית במידע תיאורטי ויישומי רב.

המדגם כולל 120 נבדקים.
כלי המחקר הינם שאלון ושני ראיונות עם מנהלים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מיקור חוץ
2.2 מחוברות ושימור עובדים
2.3 רווחת העובד
2.4 שימור ומחוברות עובדי מיקור חוץ באמצעות רווחה
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.1.1 משתנים תלויים
3.1.2 משתנה בלתי תלוי
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 כלי המחקר
3.5 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 ממצאים אמפיריים
4.1.1 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המחקר
4.1.2 סטטיסטיקה תיאורית משתני המחקר
4.1.3 בחינת השערות המחקר
4.2 ממצאים איכותניים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר הנוכחי
5.4 הצעות למחקרים המשך
6. ביבליוגרפיה
נספחים - שאלון ופלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

בשני העשורים האחרונים עובר שוק העבודה הישראלי שינויים קיצוניים, שאחד מביטוייהם המרכזיים הוא גיוון רחב בצורות העסקת העובדים, וזאת הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. יותר ויותר עובדים אינם מועסקים כיום באופן ישיר אלא דרך חברות קבלן, עמותות, חברות מיקור-חוץ וחברות שירותים (מישורי ומאור, 2012).
אחת משיטות הניהול המודרניות המאפשרת התייעלות היא התקשרות עם ספק שירותים חיצוני, קרי מיקור חוץ(Outsourcing) . שיטה זו מאפשרת לארגון להתמקד בתחום התמחותו, ולהעביר את שאר השירותים לספק המתמחה במתן שירותים ייחודיים, המשלימים את סל השירותים הקיים בארגון- כל זאת בעלות נמוכה וללא התפשרות על איכות הטיפול (רחימי, מזרחי ומגנזי, 2011).

תגים:

ארגון · עובדים · רווחה · שימור · שימור עובדים · מיקור חוץ · מחוברות · השפעה · תמריץ · מוטיבציה · מקום עבודה · העסקה · מאמץ · עומס · מורל · שביעות רצון · אאוטסורסינג

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הרווחה בחברות מיקור חוץ על שימור עובדים ומחוברות עובדים לארגון", סמינריון אודות "השפעת הרווחה בחברות מיקור חוץ על שימור עובדים ומחוברות עובדים לארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.