היישום אינו מחובר לאינטרנט

יזמות ירוקה: האינטרסים של בעלי העניין בשימור ים המלח

עבודה מס' 068420

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת בעיית התייבשות ים המלח והאינטרסים של בעלי העניין השונים בשימורו, תוך התייחסות ליזמות ירוקה ככלי לשימור הסביבה.

7,824 מילים ,31 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעקבות הניצול ההולך וגובר של משאבי הטבע ע"י האדם חלה התדרדרות דרמטית באיכותם ובזמינותם, וזאת במקביל לפגיעה קשה במרבית המערכות האקולוגיות על פני כדור הארץ. כיום, המודעות להשלכות בעלי העניין על הסביבה בעקבות ניצול המשאבים גוברת, ובעקבות כך יותר ויותר עסקים מאמצים את היזמות הירוקה ופיתוח בר קיימא, במהלך עבודה זאת ניתן יהיה לראות את ההשפעות וההשלכות של הנושא באזור ים המלח.
במהלך המאה ה- 20 ירד מפלס ים המלח ביותר מ-30 מ', ירידת המפלס התרחשה בעקבות ניצול יתר של משאבי הטבע של אזור ים המלח ע"י האדם. ירידת מפלס המים בים המלח הביאה עימה מספר תופעות שליליות המשפיעות על האזור ועל בעלי העניין סביבו. הנזקים הסביבתיים, הנזקים לתיירות והנזק לכבישים באזור מוערכים ב-90 מיליון דולר לשנה.
בעלי העניין העיקריים המשפיעים ומושפעים מאזור ים המלח הם:
* תעשייה - תעשייה ענפה ומשגשגת הוקמה בים המלח, בחופים הדרומיים של ים המלח נמצאים מפעלים שונים אשר מנצלים את המשאבים הייחודיים שלו ומסתמכים עליהם.
* תיירות - לשפת ים המלח קיימים כיום 15 מלונות המתבססים על משאבי האזור היחודיים. ומבקרים בהם כ-2 מיליון תיירים בשנה.
* יזמים סביבתיים הפועלים לשימור ים המלח -בעקרונות המודעות ההולכת וגוברת לפגיעה בים המלח קמים יותר ויותר יזמים סביבתיים במטרה לעצור את ירידת מפלס המים בים המלח, שימור ושיקום האזור והחי שבו.
על פי הסקירה שנעשתה במהלך עבודה זו ניתן לראות שלירידת מפלס ים המלח ישנן השלכות שליליות שונות לכל בעלי העניין. ומכאן יש לבעלי העניין אינטרסים שונים לשימורו.
ענף התעשייה פועל גם מהאינטרס לשמר את המינרלים והמלחים הייחודיים לאזור, עליהם מתבסס הענף, וגם מתוך האינטרס לשמר את תדמיתו אשר נפגעת מהאשמה שהענף תורם לפגיעה באזור ים המלח וגורם לירידת מפלס המים.
בענף התיירות הפדיון השנתי של בתי המלון בים המלח עמד על 234.6 מיליון דולר בשנת 2008, ומהווה את אחד מאתרי התיירות החשובים בישראל. בתי המלון לשפת הים נמצאים כיום בפניי סכנת הצפה ואיום ממשי עקב עירעור היסודות, וכמו כן ענף התיירות באזור כולו נמצא בסכנה בעקבות הפגיעה בתשתיות האזור. הדבר עלול להקטין בהרבה את כמות התיירים ואיתם את הפידיון וההכנסות שרבים מתושבי האזור תלויים בו, ומכאן יש לענף אינטרסים לשמור על ים המלח.
ארגוני איכות הסביבה ויזמים סביבתיים הפועלים לשימור ים המלח פועלים בעיקר מאינטרסים למען הסביבה. מטרתם העיקרית הוא להביא לשינוי בתפיסה, ולהעלות את המדעות למצבו המידרדר של ים המלח. זאת על מנת להביא לתהליך שיוביל בתקווה לפתרון בעיית התייבשות ים המלח.
ניתן לראות שבעליי העניין השונים אכן מודעים להשפעות שיש להידרדרות אזור ים המלח וירידת המפלס, אך למרות שכולם מעוניינים בשיפר המצב ושיקום האזור כיום לא נעשה רבות. הסיבה העיקרית לכן היא שבעלי אינם מסכימים על הדרך הנכונה להצלת ים המלח, ועקב כך נוצר נוצר ניגוד אינטרסים ביניהם אשר מוביל לכך התהליך כיום מתמקד בהבנת המעגל ההרסני, ולא בביצוע פתרון ממשי להתייבשות ים המלח והצלת האזור.

תוכן עניינים:
1. תמצית מנהלים
2. מבוא
3. יזמות ירוקה ככלי לשימור הסביבה
3.1.ניצול משאבי הטבע ע"י האדם
3.2.מהי יזמות ירוקה
3.3.התפתחות הטרנד הירוק
3.4.פיתוח בר קיימא לשימור הסביבה

4. מיהם בעלי העניין
4.1.תאוריית בעלי העניין
4.2.בעליי העניין בשימור ים המלח

5.מאפייני ים המלח, ירידת מפלס המים והשפעותיו
5.1.ים המלח וסביבתו
5.2.ירידת מפלס המים והשפעותיו
5.3.חלופות לבלימת ירידת מפלס המים

6.התעשייה סביב ים המלח
6.1."מפעלי ים המלח"
6.2.מפעלי " אהבה"
6.3.האינטרסים של ענף התעשייה לשימור ים המלח

7.תיירות ירוקה סביב ים המלח
7.1.מלונות ים המלח
7.2.האינטרסים של ענף התיירות לשימור ים המלח

8.יזמים סביבתיים הפועלים לשימור ים המלח
8.1.ידידי כדה"א המזרח התיכון
8.2.אופיר בן טוב
8.3.האינטרסים של היזמים הסביבתיים לשימור ים המלח

9.סיכום ומסקנות
10.ביבליוגרפיה
11.נספחים

קטע מהעבודה:

3.1. ניצול משאבי הטבע ע" האדם
משאב טבע היינו חומר שבני האדם שואבים מן הטבע . משאבי הטבע רבים ומגוונים והם מספקים את כלל הצרכים האנושיים: אנרגיה - מדלקים מחצביים כמו נפט, פחם וגז טבעי; מים - מי משקעים, מקורות מים עיליים ומי תהום; וקרקע - כבסיס למרבית הפעילות האנושית, הכוללת מצע לפעילות חקלאית המייצרת מזון, וחומרי גלם למספר רב של תחומים ביניהם בנייה, תעשייה, ביגוד והנעלה, וייצור עוד מגוון כלים ומוצרים.

תגים:

ים המלח · יזמות ירוקה · שימור הסביבה · איכות הסביבה · קיימות · מפעלי ים המלח · תיירות ירוקה · קונפליקט · שימושי קרקע · חלופות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יזמות ירוקה: האינטרסים של בעלי העניין בשימור ים המלח", סמינריון אודות "יזמות ירוקה: האינטרסים של בעלי העניין בשימור ים המלח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.