היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחירי הדלק ועמדות צרכנים לגבי מעבר לאנגיה ירוקה

עבודה מס' 071041

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם האזרח בישראל יעדיף מעבר לשימוש באנרגיה אלטרנטיבית ירוקה על פני שימוש במשאביים הפוסיליים?

6,024 מילים ,9 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

כיום העולם צורך בעיקר אנרגיה המזהמת את הסביבה, פוגעת בו באופן עקבי ושוטף ולעיתים יוצרת נזקים בלתי ניתנים לתיקון. אנרגיה מזהמת זו מקורה במשאבים פוסיליים אשר מהווים את הגורם העיקרי לפגיעה באיכות הסביבה בעולם ובישראל בפרט. החשיבות שבמציאת אלטרנטיבה קיימת לשימוש במשאבים אלו הינה הכרחית להמשך קיום כדור הארץ.
כדור הארץ מכיל כמות מסוימת של משאבים פוסיליים אלו. מעבר לזיהום הרב אותו הם גורמים באופן יומיומי, אמצעים ומשאבים אלו הינם מוגבלים, כלומר גם אם וכאשר נושא איכות הסביבה היה מקבל עדיפות אחרונה בסדר היום העולמי-חברתי, עצם העובדה כי יום אחד ניאלץ להתקיים באמצעות משאבים חדשים אשר אינם מתכלים ואינם מוגבלים בכמותם- חיונית להמשך הישרדותנו כבני אדם על כדור הארץ.
אחד הפתרונות היותר יצירתיים ובר-השגה הינו אנרגיה אלטרנטיבית ירוקה אשר השימוש בה גדל במהלך השנים האחרונות כדוגמאת אנרגיה סולארית, אנרגיה גרעינית, שבשבות רוח או שימוש במימן. כיום מדינות רבות בעולם בוחרות לצרוך באנרגיה ירוקה לשם הורדת התלות במשאבים מוגבלים. דוגמא לכך הינו אור השמש אשר מהווה משאב בלתי מוגבל, אם כי הוא נמצא בשימוש רק בשעות היום, ואינו מזהם. אנרגיה סולארית מאפשרת יצור חשמל ללא תלות במשאבים מוגבלים וללא זיהום איכות הסביבה וזהו בעצם הערך המוסף בכך.

המחקר הנוכחי בוחן את ההשלכות הבריאותיות, סביבתיות וכלכליות של שימוש באנרגיה פוסילית ומציג אלטרנטיבה לכך ע"י שימוש באנרגיה אלטרנטיבית וכן בוחן את השפעות האנרגיה ה'ירוקה' על מחירי הדלק בארץ ובעולם.
תחילה מוצגת הספרות המחקרית בנושא מקורות אנרגיה פוסיליים והנזקים הסביבתיים הנגרמים עקב שימוש בסוגי אנרגיה אלה. בחלק זה מתוארים ההשפעות של שימוש באנרגיה פוסילית על הסביבה תוך בחינת היבטים כלכליים שונים עלות מול תועלת של שימוש באנרגיה פוסילית. בחלק הבא של הסקירה, מוצגים אלטרנטיבות אנרגיה חלופיות למקורות אנרגיה הפוסיליים. לבסוף, מוצג המאמר המרכזי של המחקר המציג את ההשלכות הכלכליות וסביבתיות של שימוש במקורות אנרגיה ירוקה.
בחלק השלישי של המחקר מוצג פרק השיטה אשר מציג את שאלת המחקר והשערותיה, השיטה בה נעשה שימוש לבחינת השערות מחקר אלה וכן תיאור מדגם המחקר אשר לקח חלק בסקר שאלון מחקר זה. בחלק הבא מפורטים ממצאי המחקר אשר נשענים על השערות המחקר השונות. חלק זה מתאר את המבחנים הסטטיסטיים השונים בהם נעשה שימוש וכן את תוצאותיהם. לבסוף, המחקר מציג דיון בדבר ממצאי המחקר ותרומתו בחקר הנושא.
שאלת המחקר של עבודה זו הינה: האם האזרח בישראל יעדיף מעבר לשימוש באנרגיה אלטרנטיבית ירוקה על פני שימוש במשאביים הפוסיליים אשר בשימוש כיום מהיבטים כלכליים וסביבתיים?

משתנים בלתי תלויים - גיל, מין, השכלה.
כלי המחקר בו יעשה שימוש הינו שאלון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מקורות פוסיליים
2.2 השפעות סביבתיות וכלכליות של שימוש באנרגיה פוסילית
2.3 מקורות אנרגיה ירוקה
2.3.1 אנרגיה סולרית
2.3.2 אנרגיית רוח
2.3.3 אנרגיה הידרואלקטרית
2.3.4 אנרגיה גרעינית
2.4 השפעות סביבתיות וכלכליות של שימוש באנרגיה ירוקה
2.5 בחינת מאמר מרכזי - "Prices versus quantities: choosing policies for promoting the development of renewable energy".
2.6 שאלת המחקר והשערותיה
3. פרק המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.3 כלי המחקר
4. פרק ממצאים
4.1 הענות להשתתפות במדגם
4.2 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
4.3 יצירת משתנה חדש 'מעבר לאנרגיה ירוקה'
4.4 בחינת הבדלים בין אוכלוסיות במחקר
5. דיון
5.1 מגבלות המחקר
5.2 הצעות למחקר המשך
6. ביבליורפיה
נספח - השאלון

קטע מהעבודה:

על פי פישר וגל-ים (2007), פחם האבן הוא חומר מוצק שצבעו שחור או חום, המורכב ברובו (כ 90%- ממנו) מהיסוד פחמן. איכות הפחם נקבעת על פי שיעור הפחמן המרכיב אותו: ככל ששיעור הפחמן גבוה יותר, כן כמות האנרגיה המופקת משרפתו גבוהה יותר. כבר בעת העתיקה החלו בני האדם לכרות את הפחם שמצאו סמוך לפני השטח, והשתמשו בו לחימום ולבישול. כיום משתמשים בפחם בעיקר לצורך הפקת חשמל (באמצעות טורבינה המונעת בחום המו�פק ממנו בעת שרפתו), וכחומר גלם להפקת פלדה (כתוספת לברזל).

תגים:

קיימות · איכות הסביבה · אנרגיה ירוקה · משאבים · כלכלה · בריאות · התפתחות · מקורות אנרגיה · אנרגיה מתחדשת · נפט · פחם · משבר האקלים · עמדות · סקר · נפט · כלכלה ירוקה · התנהגות צרכנים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחירי הדלק ועמדות צרכנים לגבי מעבר לאנגיה ירוקה", סמינריון אודות "מחירי הדלק ועמדות צרכנים לגבי מעבר לאנגיה ירוקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.