היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות העובדים במישור הקיבוצי במקרה של שינויים מבניים חוץ ארגוניים

עבודה מס' 069402

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת כללית של זכויות העובדים במישור הקיבוצי במקרה של שינויים מבניים חוץ ארגוניים, בדגש על דפוס ההפרטה.

2,554 מילים ,15 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעשורים האחרונים יש נטייה גוברת והולכת לבצע שינויים במבנה הארגוני של מקום העבודה. שינויים אלו עלולים להפר את ההתאמה בין המבנה הארגוני של מקום העבודה לבין תנאי העבודה של העובדים המועסקים בו.
שינוי המבנה הארגוני של מקום העבודה נעשה ביוזמת המעביד ונכפה על העובדים ומצריך את הסתגלותם שכן יש לו השפעה על ביטחונם התעסוקתי ועל תנאי עבודתם.
השינוי המבני בארגון יכול להתבצע בתוך המפעל ואז הוא אינו כרוך בשינוי הבעלות של המפעל או בשינוי זהותו של המעביד, והוא יכול גם להתבטא בהעברת המפעל מיד ליד ובשינוי זהותו של המעביד.
בעבודה זו אתמקד בשינוי מבני בדפוס של הפרטה. שינוי מבני זה רלבנטי לשינוי מבני במגזר הציבורי. משמעותו המרת הבעלות הציבורית על המפעל בבעלות פרטית. השינוי באופייה של הבעלות מעלה שאלות בסיסיות הנוגעות לזכויות העובדים במישור הקיבוצי ובמישור האישי.

מטרת עבודה זו היא לבחון את זכויות העובדים במישור הקיבוצי במקרה של שינויים מבניים חוץ ארגוניים, תוך התמקדות בדפוס של הפרטה. העבודה היא עבודה עיונית, והמקורות העיקריים שינחו אותי בעבודה זו הם מאמרים אקדמיים וכתבי עת, ספרים, ואתרים מקוונים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. פרק א. זכויות עובדים וארגוניהם במישור הקיבוצי
2.1 בחינת יכולת ההשפעה של ארגון העובדים על מהלכי הפרטה
2.2 בחינת הצורך לנהל משא ומתן עם הארגון היציג על המהלכים המתוכננים קדם
תהליך ההפרטה
3. פרק ב. זכויות עובדים במישור האישי
4. פרק ג. סיכום ומסקנות
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כאשר חלים על מפעל מהלכים של הפרטה חשוב לבחון מה מעמדו של ארגון עובדים במסגרת המשא ומתן לקראת ההפרטה, ומה סיכוייו להמשיך את מסגרת העבודה הקיבוצית לאחר ההפרטה. סעיף 18 לחוק הסכמים קיבוציים קובע: "עבר מפעל מיד ליד או חולק או מוזג, יראו את המעביד החדש כמעביד שעליו חל ההסכם הקיבוצי"(9).

תגים:

הפרטה · דיני עבודה · ארגוני עובדים · התאגדות · הסתדרות · זכויות עובדים · יחסי עבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות העובדים במישור הקיבוצי במקרה של שינויים מבניים חוץ ארגוניים", סמינריון אודות "זכויות העובדים במישור הקיבוצי במקרה של שינויים מבניים חוץ ארגוניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.