היישום אינו מחובר לאינטרנט

תורתו של קלאוזביץ מול תורתו של יהושפט הרכבי

עבודה מס' 020589

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תורתם של שני האישים במישור כדאיות המלחמה, השוואת השניים ובחינת תורתם כיום לאור התמורות הטכנולוגיות.

2,575 מילים ,11 מקורות

תקציר העבודה:

ראשי פרקים
1.מבוא.
2.תורתו המדינית של קלאוזביץ.
3.תורתו ויחודו של יהושפט הרכבי תוך השוואה אל קלאוזביץ.
4.סיכום-תורתו של מי נכונה כיום יותר לאור התמורות הטכנולוגיות.
5.ביבליוגרפיה.


1.מבוא
כבר משחר התרבות האנושית ניסו מצביאים לסכם את חוויותיהם בספרים ובהם הם ניסו להחדיר מעט מהידע שנצבר אצלם על אודות המלחמה. ספרים כגון אלה ידועים לנו גם כיום. ניתן להזכיר אחדים מהם כגון הכתבים של צ'רצ'יל, כתבי משה דיין ואקטואלי לאחרונה: כתבי הגנרל נורמן שווארצקופף העומדים לראות אור בסוף השנה.
אחד המפורסמים שבין הספרים, נשוא עבודתנו הוא ספרו של קרל פון קלאוזביץ. ספרו אשר נכתב לפני כמאתיים שנה מהווה עד היום אבן בוחן לכל מצביא מתחיל אשר מופקד על חיילים, ולא משנה מהי כמות החיילים וכוחם, לכל יש לקלאוזביץ תשובה.
ספרו "על המלחמה" על שמונת כרכיו מהווה עד היום מקור לציטוט רחב אולם נראה לעיתים כי הוא מדבר יותר על הזמנים שלפני מאתיים שנה וכיום כאשר השתנו פני הדברים הרי תורותיו אינן מדויקות.
לעומתו, יהושפט הרכבי הינו ישראלי אשר הגיע לגדולה בצמרת הצבא הישראלי ובתוקף תפקידו זה ביצע פעולות רבות לטובת הצבא. את תורתו המדינית הוא מביא בכמה ספרים אשר המפורסם שבהם הוא "מלחמה גרעינית ושלום גרעיני". עיקרי תורתו אינם מצוטטים כמו עקרונותיו של קלאוזביץ אולם נראה כי בכמה נקודות הוא משלים אותו, או מתקן אותו. ניתן להבין דבר זה כי הרי הרכבי הוא בן-תקופתנו ובעל ניסיון עשיר יותר מבחינה היסטורית ונראה כי הוא "יתקן" את קלאוזביץ בכל הקשור לאסטרטגיה הכוחנית.
מטרת עבודתי היא להשוות בין תורותיהם על מנת למצוא את הנקודות בהם הם שווים והנקודות בהם הם שונים. על פניו נראה כי תורותיהם שונות כי קלאוזביץ טוען שהמלחמה היא דבר כמעט בלתי נמנע והיא למעשה המשך הדיפלומטיה באמצעים אלימים; היכן שאתה לא מגיע ומה שאתה לא משיג ע"י דיפלומטיה, אתה רשאי להשיג בדרכים אלימות. לעומתו הרכבי מציע לא להגיע לעימות הרה-אסון כזה. המלחמה, לפי דעתו היא פרט נמנע ורצוי לא להגיע אליו. המלחמה היא דבר נפרד מאוד מן הדיפלומטיה והדמוקרטיה. למרות שעל פניו שניהם שונים, האחד פציפיסט והשני מיליטנט, בכל זאת ננסה לבחון את המשותף בהם.
מבנה העבודה יהיה סקירה של דעותיהם ולאחר מכן ניסיון להשוות בינהם.

תגים:

כמות · איכות · עקרון · מול · המטרה · תורה · מלחמה · אידיאולוגיה · ההסחה · קרב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תורתו של קלאוזביץ מול תורתו של יהושפט הרכבי", סמינריון אודות "תורתו של קלאוזביץ מול תורתו של יהושפט הרכבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.