היישום אינו מחובר לאינטרנט

התערבות ממשלתית בכלכלה ובתעשיה (ליכוד מול העבודה)

עבודה מס' 010119

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מדיניות השקעות במשק, מדיניות פיזור התעשיה, תעסוקה, תעשיות בטחוניות,הפרטת מפעלים,תקציב 93 מול קודמיו.

4,985 מילים ,9 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

תוכן העינינים:
1.מבוא
2.הקדמה- יוזמה והתערבות ממשלתית בהקשר למדיניות ההשקעות במשק
3.מדיניות פיזור התעשיה
4.התעסוקה
5.התעשיות הביטחוניות
6.הפרטת מפעלים
7.התקציב לשנת 1993 מול קודמיו
8.סיכום ומסקנות
9.ביבליוגרפיה

מבוא
המערך, לפני בחירות 1992 הצהיר כי יבריא את הכלכלה הישראלית ואת התעשיה הכושלת. לדבריו התעשיה והכלכלה בישראל מפגרים בהרבה אחר התעשיה בעולם ועדות לכך היא הצמיחה המועטה.
מטרתה של העבודה היא לסקור את מדיניות ממשלות הליכוד והמערך, ליצוב כלכלי של המשק ולפיתוח התעשיה.
כל מדיניות כלכלית חייבת להיות מותאמת למשק שבו היא פועלת וליעדים ארוכי הטווח הניצבים לפניה. המשק הישראלי נמצא כבר מספר שנים בתקופת מעבר, והמטרה היא להגיע למשק אשר ישתלב בכלכלה העולמית, אשר יהנה מהשווקים הגדולים ואשר ינצל את יתרונותיו היחסיים בשטחי התעשיה הזעירה ובתעשיה עתירת הידע.

הסיבות העיקריות להחליט על חידוש מערכתי הן*:
1.שינויי בתנאים החיצוניים או הפנימיים של.
2.שאיפה לשיפור תיפקוד.
השינוי יוצר התנגדות, דבר המחייב את מקבלי ההחלטות להבין את מלוא היקפם של הסיבות להתנגדות.
ניתן לחלק את צורות קביעת מדיניות ציבורית לשניים: המודלים הנורמטיביים, והמודלים האופטימליים.
המודל נורמטיבי הוא הגישה של עסקני המדיניות. לרוב עסקני המדיניות יש דימוי כלשהו של "קביעת מדיניות ציבור מעולה יותר". אולם דימויים אינו מורכב אלא מן המציאות בפועל בהפחתת הרעות אחרות ובתוספת שינויים תוספתיים מצומצמים.
שום שיטה של קריטריונים לסטנדרטיים להערכת מציאותה של קביעת מדיניות הציבור אינה מועלת כאן, שכן סוברים רוב עסקני המדיניות שהרגשתם, האומרת להם היכן דרושים יותר משאבים, וכן ניסיונם המיידי, מספקים את כל
האינפורמציה הדרושה. רוב חוקרי הפוליטיקה נקטו עד לזמן האחרון עמדה דומה בנושא קביעת מדיניות, והסתפקו על פי רוב בהתרשמויות מקריות או כל היותר במודלים מפורשים העוסקים אך ורק במרכיבים או בהיבטים יחידים של מערכת קביעת מדיניות הציבור.
עשור השנים האחרון היה סוער במשק הישראלי:תקופת ארידור, עסקאות החבילה, ותוכניות הייצוב השונות, ולאחריהן בחירות 1992 אשר לוו בהבטחות כלכליות ליצוב המשק כדלעיל, לפיתוח התעשיה המפגרת, ולהורדת האינפלציה ל.ONE DIGIT - העבודה סוקרת את ההשקעות בתעשיה במשך שלטון הליכוד ובמשך שלטון המערך,
כל זאת על מנת לראות האם היה שוני מהותי בין שתי התקופות, וכן את כלל ההשקעות הציבוריות במשק על מנת לעמוד על מידת השינוי שחל במדיניות. מטבע הדברים הסקירה תתמקד בשנת 1993, השנה שבה התחילה להראות מדיניות השלטון החדש.
--------------------------------------------------------------------------------
*גניס ומאן, תהליך קבלת החלטות, משרד הביטחון, 1980, ע' .13

מקורות:

אקשטיין שלמה ובן-ציון זילברפרב,"תהליך הפרטה של חברות ממשלתיות בישראל", רבעון לכלכלה, מאי 1993.
בן פורת יורם, המשק הישראלי חבלי צמיחה, עם עובד, 1989.
ברודט דוד, "תקציב 1993, עדיפויות ומדיניות", רבעון לכלכלה 153, דצמבר 1993.
גרוס נחום, "יוזמה חופשית לעומת שוק מתוכנן", סקירה חודשית, 1986
הלפרין אריאל וצידון דניאל, "המרה של תעשיות ביטחוניות בישראל", רבעון לכלכלה, מאי 1993.
ויקטור מדינה, "המבחנים להענקת אשראי מוזל לפיתוח בתעשיה" עיונים בכלכלת ישראל, 1977,12.
קונדור י., כלכלת ישראל, ירושלים, 1986.
רבושקה אלווין, תעודת ציונים למשק הישראלי, המכון ללימודים אסטרטגיים ופוליטיים מתקדמים, ירושלים ,1991.
רזין ערן ושוורץ דפנה, "הערכת מדיניות פיזור התעשיה בישראל לאור תנאים משתנים", רבעון לכלכלה 153, דצמבר 1993.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התערבות ממשלתית בכלכלה ובתעשיה (ליכוד מול העבודה)", סמינריון אודות "התערבות ממשלתית בכלכלה ובתעשיה (ליכוד מול העבודה)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.