היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיבות לקץ האבירות

עבודה מס' 010118

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אורח החיים האבירי בתקופה הפיאודלית השניה, משברי המאה ה-14 והשפעתם כל האביר במישור הכלכלי והפוליטי.

1,757 מילים ,8 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לבדוק מהם הגורמים שהביאו לירידת מעמד האבירים והאבירות בכלל משלהי המאה ה- 13 ועד המאה ה- 14. מה גרם לכך כי מוסד האבירות שהיה כל כך מפואר והחזיק מעמד מאות בשנים וכל הסממנים של קבוצה חברתית מבוססת היו לו-חדל להתקיים (יצויין כי אף צמח סוג מסוים של ז'אנרים ספרותיים- בעיקר בתחום השירה אודות האבירים).
האבירים היוו קבוצה חברתית אליטיסטית, כאמור לעיל, והקבלה לקבוצה זו היתה לאחר טקס בעל אופי דתי-פולחני. הטקס היה דתי מראשיתו- האביר מניח את נשקו על גבי המזבח ונשבע בשם הקדוש, אולם במשך הזמן קיבל משמעויות אחרות.
האבירות ומעמד האבירות נוסדו המאה התשיעית ועשירית ויסודותיו החברתיים בפיאודליות- מנהגי ירושה של אותה תקופה בה קיבל הבן הבכור את נחלת האב ושאר האחים נשארו נטולי קרקע. צעירים אלו חמושי חרב התחברו במרוצת הימים ופשטו על פני הסביבה למטרות שוד.
חבורות אלו היו במשך הזמן קבוצה מובחנת מבחינה חברתית. מי שרצה להשתייך אליהן היה אמור להתחיל לימודי נימוסים בגיל שבע ולאחר מכן היה מתמנה נושא כלים של אביר, ובן עשרים ואחת הוכרז לאביר בטקס שעיקרו היה העברת כלי נשק .
האביר נחשב עדיין כבראש ובראשונה וואסאל (נתין של הפיאודל שהסכים לקבל חסות) שקיבל פיאודוס. ספר זה כלל בעיקר את מערכת כללי ההתנהגות של אנשים אצילים הנוהגים "כמנהג החצר": נדיבות, רדיפת התפארת, בוז למנוחה, לסבל ולמוות. המעלות המסורתיות האבירות שהיו חילוניות בראשיתן קיבלו חותם נוצרי. על האביר היתה מוטלת החובה ליטול חלק במיסה בכל יום או לפחות ברוב הימים ולצום בכל יום שישי. האביר היה אמור להגן בחרבו ה'מקודשת' על הכנסיה הקדושה, בעיקר מפני פגאניים, לסוכך על האלמנה, היתום והאביון ולרדוף עד חורמה את עושי העוול. במקורות החילוניים הוסיפו על מצוות אלו המלצות שנגעו להתנהגות בשדה הקרב, לפעילות שיפוטית או פוליטית וכן למעשים בהתנהגות של יום יום.

תוכן עניינים:
1. מטרת העבודה.
2. אורח החיים האבירי בתקופה הפיאודלית השניה.
3. משברי המאה ה-14 והשפעתם על האביר.
א-במישור האגררי
ב-כלכלית
ג-מישור פוליטי צבאי
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

רוגירו וטננטי, על סף העולם המודרני, ירושלים, 1984.
בלוך מרק, החברה הפיאודלית, ירושלים, 1988.
שחר שולמית, מורשת ימי הביניים , הוצאת האוניברסיטה המשודרת, ת"א 1985.
לה-גוף זאק, ימי הביניים בשיאם, תל-אביב, 1993.
BARTLETT ROBERT, THE MAKING OF EUROPE, N.Y. 1993.
DOWNING M, BRIAN, THE MILITARY REVOLUTION AND POLITICAL CHANGE, NEW JERSY, 1992.
DUBY GEORGES, THE CHIVALOREUS SOCIETY, LONDON, 1977.
VALE JULIET, EDWARD 3 AND CHIVELRY, LONDON, 1982.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיבות לקץ האבירות", סמינריון אודות "הסיבות לקץ האבירות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.