היישום אינו מחובר לאינטרנט

מותם של ארגונים: סיבות, השלכות וניתוח מקרה מבחן

עבודה מס' 071156

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים למותם של ארגונים בישראל?

5,821 מילים ,26 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בבחינת הסיבות למותם של ארגונים. הסקירה הספרותית מתארת את הארגון כבעל חיי מחזוריות כאשר בסופו של דבר מותו מתרחש בסיום תהליך חיי המחזור של הארגון. מוות ארגוני מתואר בספרות כתהליך אשר קיים קושי רב להגדירו בגלל מאפיינים שונים של ארגונים. ההגדרה בה בחרתי להשתמש בעבודה זו הינה הגדרתם של Mellahi & Sparks (2002) אשר הגדירו משבר ארגוני כאירוע או כמצב (או סדרה של אירועים ותנאים) שיכולים להוביל לשחיקה חדה בנתח השוק. התסמינים כוללים ירידה בביקוש, ירידות חדות במכירות רווחיות מופחתת או שלילית.
למותם של מובילים גורמים שונים ומגוונים. בין הגורמים הנ"ל ניתן למנות את הגורם האנושי של הארגון אשר אינו תואם לצרכים המשתנים של הארגון, אי יכולת זיהוי סימני אזהרה כגון ירידה במכירות, העדר תקשורת עם העובדים וכו, וכן גורמים של שינויים בטעמים צרכניים או כניסת מתחרים חדשים לענף.
המחקר בחן אירוע נקודתי של מותם של ארגונים. החברה שנבחנה הינה חברת MARK & SPENCER אשר קרסה בשנות ה-90 בשל העדר יכולת להתמודד עם שינויים בביקושם וטעמם של צרכנים ותחרות אגרסיבית אל מול מתחרים חיצוניים מחוץ לבריטניה אשר סיפקו שירותים ומוצרים דומים במחירים זולים הרבה יותר.
המחקר מצביע על מסקנות חדות בנוגע למותם של ארגונים: ארגונים רבים אינם דינמיים מספיק בהתמודדותם עם בעיות פנים ארגוניות וחוץ ארגוניות. ארגונים, בעיקר ותיקים, אינם יודעים כיצד לנתב את משאביהם הניהוליים והפיננסיים נכון בעת תמורות שוק חדשות ואינן פועלות באופן יעיל להתאמתן אל שוק דינמי, תחרותי ומשתנה באופן תדיר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 התפרקות ארגונים
2.2 גורמים למותם של ארגונים
2.3 מאפייני התפרקות של ארגון בישראל
2.4 חיזוי משברים ומותם של ארגונים
2.5 תפקיד המדינה במניעת מותם של ארגונים
3. ניתוח מקרה מבחן- MARK & SPENCER
3.1 רקע על החברה
3.2 גורמים להתפרקות החברה
3.3 דיון בעניין התפרקות MARK & SPENCER
4. דיון ומסקנות
4.1 דיון
4.2 מסקנות
4.3 סיכום אישי
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישנן גישות רבות לבחינת מחזוריות חיי הארגונים השונים. אחת הגישות הינה גישתו של וינשל (1975) אצל כספי (1991) אשר בחר להגדיר שלבים במחזוריות חיי הארגון, אך זה אינו עוסק במותו של הארגון בסוף התהליך. לעומת זאת, greiner (1972) בתוך כספי (1991) עוסק במותם של ארגונים כחלק ממחזוריות חיי הארגון כאשר הוא מציין במחקרו כי בסופו של תהליך מחזור החיים של הארגון, ניתן לנבא את הצלחת הארגון או כישלונו ואף את מותו.
כספי (1991) מתאר משבר ארגוני כתהליכים הנוצרים באופן טבעי כתוצאה מהתפתחות הארגון. בהקשר זה, שנהר וניר-גרוספלד (1992) סבורים במשך השנים ארגונים צוברים שכבות שומן המפחיתות בהדרגה את יעלותן. הם מציינים כי זהו תהליך איטי אשר כמעט איננו מורגש בחיי היומיום בארגון, אולם הוא מתרחש בכיוון אחד- גידול בהוצאות, הפחתת גמישות והקטנת כושר התחרות.

תגים:

ארגון · קריסה · מות · מות ארגונים · שוק · משק · תחרותיות · קריסה · משבר · גורמים · צמיחה · ישראל · מאפיינים · כלכלה · עסק · כישלון · עסקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מותם של ארגונים: סיבות, השלכות וניתוח מקרה מבחן", סמינריון אודות "מותם של ארגונים: סיבות, השלכות וניתוח מקרה מבחן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.