היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי גומלין בין מרכז ידע אוניברסיטאי לחברת היי טק - מקרה המבחן של אוניברסיטת חיפה וחברת איי בי אם.

עבודה מס' 060979

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

3,891 מילים ,9 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מקומה של אוניברסיטה חוקרת הוא מרכזי בתחום הלימוד והעיסוק המחקרי של צמיחה המבוססת על ידע. האוניברסיטאות מספקות ידע מחקרי שחשיבותו נעוצה ביתרונות הציבוריים שיש למחקר, כמו גם השפעות חיצוניות המועילות לסקטור הפרטי.
אם תמצא עדות לכך שאוניברסיטה מקומית משפיעה על מרכיבים משמעותיים בפעילות ההיי-טק האזורית, הרי שיש בכך לשנות באופן דרמתי את התפיסה המסורתית לגבי תפקידה החברתי של האוניברסיטה (Varga, 1998A).
שאלת המחקר שבחרתי לבחון היא, מהם יחסי הגומלין בין האוניברסיטה וחברת ההיי-טק?
ההשערות הנגזרות משאלה זו עסקו בנושאים גיאוגרפיים מגוונים:
1. מיקום האוניברסיטה מהווה נתון מרכזי בשיקולי בחירת ההתמקמות של חברת ההיי-טק (חברת ההיי-טק תבחר את מיקומה ע"פ הקרבה לאוניברסיטה). אנסה לבחון גורמי מיקום נוספים המצויים בספרות ולעמת אותם עם הנתונים במקרה הספציפי של חברת IBM ואוניברסיטת חיפה.
2. זמינות כוח אדם מיומן היא גורם דו כיווני ביחסים בין האוניברסיטה לחברת ההיי-טק. כלומר, חשיבות העסקת מרצים בעלי שם בתחום חשובה לאוניברסיטה, כמו שהעסקת בוגרי מגמות הלימוד באוניברסיטה חיונית לחברת ההיי-טק. בכל מקרה, נראה כי קיים אינטרס גיאוגרפי ברור של העסקת וצריכת כוח אדם מן האזור הקרוב והסמוך לחברה הנבנית.

השערות אלו ייבחנו בעיקר ע"י סינתזה של כתובים, תוך ניסיון להבין את העבודה המחקרית שנערכה בתחום עד כה. מקרה המבחן, ייבדק באמצעים מגוונים, החל בראיון עם מנהל מעבדת המחקר של IBM בחיפה, וכלה במעקב אחר פרסומי אוניברסיטת חיפה במגזין האינטרנט שלה או באתריה השונים.

ראשי פרקים:
אוניברסיטאות ותעשיית ההיי-טק האזורית
כניסת IBM לקמפוס אוניברסיטת חיפה
שיקולי בחירת המיקום של חברת ההיי-טק
זמינות כוח אדם כגורם דו-כיווני
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה
נספח - ראיון

תגים:

MBI · אוניברסיטה · אזור · הייטק · השפעה · ידע · כלכלה · עיר · צמיחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי גומלין בין מרכז ידע אוניברסיטאי לחברת היי טק - מקרה המבחן של אוניברסיטת חיפה וחברת איי בי אם.", סמינריון אודות "יחסי גומלין בין מרכז ידע אוניברסיטאי לחברת היי טק - מקרה המבחן של אוניברסיטת חיפה וחברת איי בי אם." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.