היישום אינו מחובר לאינטרנט

העדפות עובדים- קידום במשרה באותו ארגון אל מול תמריצים ותגמולים

עבודה מס' 071056

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם עובד בארגון יעדיף קידום בעבודה על פני תמריץ ותגמול?

7,242 מילים ,24 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

תמריצים ותגמולים הם בין הדרכים הנפוצות לשימור עובדים מוכשרים והשגת יעדי החברה. מנהלים וחברות רבות מקשרים אוטומטית את המילה "תמריצים" לכסף, בונוסים, אופציות וכולי - אך לא כך הדבר. גם כלים לא-פיננסיים יכולים להוכיח את עצמם כתמריצים מצוינים לתגמול עובדים מוכשרים. המשבר הכלכלי האחרון של שנת 2010 הוביל לקיצוץ בתרבות הבונוסים של חברות רבות. לתוך הוואקום הזה, נכנסו דרכים חדשות להגביר את המוטיבציה של העובדים.
תמריצים כלכליים ללא ספק מייצרים מניע לעבוד בטווח הקצר, אך הדעות חלוקות בשאלה האם הם מייצרים מוטיבציה גבוהה לאורך זמן אצל העובד בארגון, או שמא זהו 'פלסטר' נקודתי ויש לתת לעובד מענה טוב יותר על תפוקותיו בעבודה ולקדמו בתפקיד בהיררכיה הארגונית. המשבר הכלכלי של 2009-2010 צמצם את השימוש בתמריצים הכלכליים לעובדים, שכן עסקים היו צריכים לחשוב על כל דרך לחתוך בהוצאות. המשבר גרם גם לירידה במוטיבציה של העובדים, דווקא בתקופה שבה החברות היו זקוקות נואשות לעובדים מחויבים, שמוכנים להשקיע מעל ומעבר לציפיות.
בשנים האחרונות, בין היתר בשל המשבר הפיננסי בכלכלה העולמית, פנו מעסיקים רבים לחיפוש דרכים חדשות ויצירתיות להנעת עובדים ויצירת מוטיבציה אצל העובדים, שאינן כרוכות בהוצאה כספית ניכרת. אחת הסיבות למגמה זו היא שמחקרים רבים הנוגעים להנעת עובדים בעסקים הראו כי במאה ה-21 לא די בתמריצים חיצוניים כגון תוספות שכר ומענקים על מנת ליצור מוטיבציה והנעה בקרב עובדי הארגון, ויש ליצור גם תמריצים פנימיים כגון קידום בתפקיד הארגוני ובמעמדו של העובד בארגון. תמריץ פנימי הינו הרבה יותר מעצים שכן הוא מפתח את העובד ומאפשר לו לגדול בתוך התפקיד שלו ובארגון.
לאור הדברים הנ"ל, המחקר בנוי באופן הבא: בחלק הראשון מוצגת סקירת הספרות המציגה את הנושאים של מוטיבציית עובדים, תמריצים ותגמולים חומריים ולא חומריים והקשר בינם ובין מוטיבציית העובד בארגון. בחלק השני של המחקר מוצג פרק השיטה המציג כיצד נושא זה הולך להבחן, מפרט את משתני המחקר השונים, כלי המחקר בו נעשה שימוש והשיטות הסטטיסטיות השונות לבחינת השערות המחקר.
בחלקו השלישי של המחקר מוצג פרק הממצאים אשר מציג את הממצאים שעלו מתוך המבחנים הסטטיסטיים השונים שנערכו תוך הצגת סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם ובחינת השערות המחקר השונות. בחלק האחרון מוצג דיון הדן בממצאים התיאורטיים ושילובם בממצאים האמפיריים שנמצאו בפרק הממצאים. בנוסף בחלק זה מוצגת מגבלת המחקר והצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על נושא זה.

בחרתי לחקור ולשאול את שאלת המחקר הבאה: האם עובד בארגון יעדיף קידום בעבודה על פני תמריץ ותגמול? בחרתי לעסוק בנושא זה ולבחון אותו לעומק במקום עבודתי- חברת אלביט מערכות, וזאת בשל העובדה כי את עבודתי באלביט התחלתי כסטודנטית בתואר ראשון. לאחר סיום הלימודים, יכולתי לבחור בין להיקלט כעובדת חברה באותו תפקיד (עם שכר גבוה יותר, הטבות ותמריצים כלכליים), או לבחור להתקדם לתפקיד מעניין ומאתגר יותר באותה רמת שכר לפרק זמן לא ידוע. אני אישית בחרתי בקידום בתפקיד. ההתמודדות עם הדילמה מה עדיף לבחור בטווח הקצר והארוך הביאה אותי לעסוק בנושא מחקר זה.
לשם בחינת נושא זה המחקר הינו מחקר אמפירי הבוחן באמצעות שאלון מובנה 'אמריקאי' את העדפותיהם של 70 עובדים העובדים בארגון אלביט מערכות. שאלון זה והספרות התיאורטית שמוצגת בעבודה זו מטרתם לתת מענה הולם לשאלת המחקר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מוטיבציית העובד בארגון
2.2 תמריצים בעבודה והקשרם למוטיבציית העובד
2.3 קידום בעבודה והקשרו למוטיבציית העובד
2.4 הארגון הנבחן
2.4.1 רווחת העובד
2.4.1 פיתוח העובד, הערכה וגמול
2.5 שאלת המחקר והשערותיה
3. שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 משתני המחקר
3.2.1 משתנה תלוי
3.2.2 משתנים בלתי תלויים
3.3 מדגם המחקר
3.4 כלי המחקר
3.5 הליך המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. פרק ממצאים
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
4.3 תיאור משתני המחקר החדשים
4.4 בחינת השערות המחקר
4.5 רגרסית המחקר
5. סיכום ודיון
5.1 דיון
5.2 סיכום
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בר-חיים (2004) מגדיר מוטיבציה כפוטנציאל פעולה חיובי שהוא תנאי מקדים והכרחי לקראת ביצוע פעילות מסוימת. היא מתווה בזמן שקודם לפעולה. ניתן לראות בה אנרגיה פוטנציאלית אשר בזמן אמת הופכת לאנרגיה קינטית- כלומר לביצוע, ליצירה ולפעולה. Steers & Porter (1993) מגדירים מוטיבציה (הנעה) ככוח או דחף, אשר נוצר כאשר מתעוררים צרכים גופניים, נפשיים או חברתיים התובעים את סיפוקם. כוח זה עשוי להוביל (אך אינו מוביל בהכרח) להתנהגות תכליתית, אשר מטרתה לספק את הצרכים שהתעוררו. לעיתים קרובות מתבטא הצורך המתעורר בחוסר מנוחה גופני או נפשי אשר מניע את הפרט לפעול על מנת להשיג את מטרתו. הנעה מוצלחת מנקודת ראותו של הפרט מביאה להתנהגות תכליתית אשר מספקת את הצרכים שהתעוררו ובכך מחזירה את האיזון ששרר.

תגים:

עבודה · ארגון · משרה · קידום · תמריצים · תגמולים · מוטיבציה · מענקים · הטבות · אפקטיביות · יעילות · הנעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העדפות עובדים- קידום במשרה באותו ארגון אל מול תמריצים ותגמולים", סמינריון אודות "העדפות עובדים- קידום במשרה באותו ארגון אל מול תמריצים ותגמולים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.