היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת התרבות הארגונית על קידום עובדים בארגון

עבודה מס' 071136

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין התרבות הארגונית בארגון ובין קידום עובדים בארגון? סקירה תיאורטית.

2,369 מילים ,14 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

קידום עובדים בארגון, בין אם מדובר בקידום בתפקיד או קידום העובד ביכולות מקצועיות וניהוליות, היא בין הדרכים הנפוצות לשימור עובדים מוכשרים והשגת יעדי החברה. מנהלים וחברות רבות מקשרים אוטומטית את המילה "תמריצים" לכסף, בונוסים, אופציות וכולי, אך לא כך הדבר. גם כלים לא-פיננסיים יכולים להוכיח את עצמם כתמריצים מצוינים לתגמול עובדים מוכשרים, כאשר המשבר הכלכלי של שנת 2010 הוביל לקיצוץ בתרבות הבונוסים של חברות רבות ולתוך הוואקום הזה, נכנסו דרכים חדשות להגביר את המוטיבציה של העובדים ואת שימורם בארגון כאשר קידום ופיתוח מקצועי לעובדים מהווה מרכיב מהותי לכך.
לפיכך, ניתן לראות כי בשנים האחרונות, בין היתר בשל המשבר הפיננסי בכלכלה העולמית, פנו מעסיקים רבים לחיפוש דרכים חדשות ויצירתיות להנעת עובדים ויצירת מוטיבציה אצל העובדים, שאינן כרוכות בהוצאה כספית ניכרת. אחת הסיבות למגמה זו היא שמחקרים רבים הנוגעים להנעת עובדים בעסקים הראו כי במאה ה-21 לא די בתמריצים חיצוניים כגון תוספות שכר ומענקים על מנת ליצור מוטיבציה והנעה בקרב עובדי הארגון, ויש ליצור גם תמריצים פנימיים כגון קידום בתפקיד הארגוני ובמעמדו של העובד בארגון. תמריץ פנימי הינו הרבה יותר מעצים שכן הוא מפתח את העובד ומאפשר לו לגדול בתוך התפקיד שלו ובארגון.
לאור הדברים הנ"ל, מטרת המחקר הינה לבחון האם קיים קשר בין התרבות הארגונית בארגון ובין קידום עובדים בארגון. מתן מענה לסוגיה זו נעשה במחקר זה באמצעות סקירת מחקרים רבים על משתני המחקר- תרבות ארגונית וקידום עובדים בארגון, ובחינת הקשר בין משתנים אלה.
בחירתי להעמיק בסוגיה מחקרית זו נובעת מתוך העובדה כי אכן חלו תמורות רבות בתפיסת ארגונים את בעלי המקצוע השונים בארגון וההבנה כי תחלופת עובדים מוגברת עולה לארגון כסף ומשאבי זמן רבים ועל כן שימור עובדים איכותיים על ידי קידומם בשורות התפקידים בארגון או פיתוחם המקצועי מהווים כלי בעל עוצמה רבה לשימור העובדים בארגון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2.סקירת ספרות
2.1 תרבות ארגונית
2.2 קידום העובד בארגון
2.3 השפעת התרבות הארגונית על קידום עובדים בארגון
3. דיון ומסקנה
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בר חיים (2002) טוען כי המושג "תרבות הארגון" נקשר לסביבת העבודה של אנשים בתוך הארגון שבו הם עובדים. למעשה מושג זה נשען בעיקר על תפיסתם של העובדים את תפקידם ברמה האישית, את עיסוקם המקצועי ואת סביבת עבודתם. תרבות הארגון מתייחסת אפוא לסביבת הארגון וכמו כן לכוחות הסביבה המשפיעים על התנהגות העובדים ומאפייניהם בארגון ועל המבנה שלו.
במהלך שנות ה-80 וה-90, התרבות הארגונית הפכה נושא לדיון נרחב בארגונים, כאשר מדענים ארגוניים מערביים החלו להתעניין בתרבות הארגונית במדינותיהם, על הקשר בין התרבות וצורות ארגוניות, וזאת מתוך כוונה להסביר את הביצועים של חברות במדינות מסוימות בהשוואה לחברות אחרות. ניתן להבחין בין תרבות ארגונית הכוללת מערכת פתוחה לעומת מערכת סגורה, שליטה רופפת לעומת פיקוח הדוק ומערכת תרבותית נורמטיבית לעומת פרגמטית (Adriana & Garibaldi, 2006).

תגים:

עבודה · ארגון · תפקיד · מקצוע · ניהול · חברה · התקדמות · הצלחה · תמריץ · שימור · תרבות · מעמד · העצמה · עובד · פיתוח · קידום עובדים.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת התרבות הארגונית על קידום עובדים בארגון", סמינריון אודות "השפעת התרבות הארגונית על קידום עובדים בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.