היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות ונטיות אובדניות בקרב מתבגרים בארץ ובעולם

עבודה מס' 070944

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה: האם אלימות בקרב קטינים קשורה לאלימות במסגרת בית הספר?

8,103 מילים ,30 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

בכל שנה מתאבדים בישראל 6-12 בני נוער, ו-600-700 ניסיונות התאבדות של בני נוער מסתיימים בפנייה לחדר מיון. התאבדות וניסיונות התאבדות הם גורם משמעותי בתמותה מהיפגעות ובאשפוז עקב ניסיון התאבדות של ילדים ובני נוער. התנהגות אובדנית, ובכללה מחשבות אובדניות, איומי התאבדות, ניסיונות התאבדות והתאבדות, נגרמת ממגוון רחב של גורמי סיכון חברתיים, נפשיים, אישיותיים וביולוגיים המשפיעים זה על זה באופן מורכב (וורגן, 2007).
אחת האוכלוסיות בהן אתמקד הינה אוכלוסיית תלמידי בית הספר כאשר זירה זו מהווה את אחד המוקדים העיקריים הנבחנים תחת העיסוק באבדנות בני נוער. תלמידים החווים מצוקה רגשית גבוהה עלולים לתת לה ביטוי במסגרות חייהם השונות: במשפחה, בין חברים ובסביבה הבית ספרית. תלמיד עשוי להביא לידי ביטוי את מצוקתו הרגשית בפני ילד או מבוגר בסביבה החינוכית או מחוץ לה, באמצעים שונים: אמירות מילוליות, חיבורים, שירים, תכתובות באינטרנט וציורים. בדיון מיוחד של ועדת החינוך של הכנסת בנושא אובדנות בקרב תלמידים בישראל, הועלו נתונים לפיהם נרשמים בין 400 ל-500 מקרי התאבדות בשנה של תלמידים, בנוסף למאות מקרים בהם לא ברורות נסיבות המוות או שהמשפחות לא מפרטות את הסיבה מתוך בושה או חוסר ידיעה.
חלק ממקרי האבדנות, כך עולה מתוך מחקרים רבים, קשור בתופעת האלימות המתרחשת בין כותלי בית הספר ומחוצה לה (אזולאי, 2011). רנדל קולינס, מהסוציולוגים החשובים, הגדיר את בית הספר כ"מוסד המהווה קירוב למוסד טוטאלי", אשר החיים בו מאופיינים באינטראקציות תכופות עם אחרים, מפגש עם אותם אנשים שוב ושוב, כורח לקחת חלק באינטראקציות ויחס כפיפות למורים. לפיכך, מחקרים רבים מתחום החינוך עוסקים בתופעת האלימות בקרב בני נוער תוך בחינת סוגי האלימות השונים, הגורמים לאלימות והשלכותיהם על המתבגרים.
המניע לעסוק ולבחון את תופעת האלימות והקשר בינה ובין תופעת האבדנות הינו בשל העובדה התופעה הנ"ל נמצאת בשכיחות גבוהה ובמגמת עליה והעיסוק בבחינת פתרונות ישימים מאפשר הן למחקר האקדמי והן לעוסקים באופן יישומי עם בעיה זו למצוא פתרונות טובים יותר לעתיד. לפיכך, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את תופעת האבדנות בקרב בני נוער בישראל ואת הקשר בין תופעה זו ואלימות בקרב בני נוער.
על מנת לבחון סוגיה זו, העבודה בנויה על פי הפרקים הבאים: הפרק הראשון של המחקר סוקר את מאפייניהם של בני הנוער תוך תיאור שלב זה בחייו של הפרט. הפרק השני של המחקר סוקר את תפועת ההאבדנות בקרב בני נוער תוך הגדרת אבדנות, בחינת גורמי אבדנות בקרב בני נוער, היקף התופעה וכן דרכים לצמצומה על ידי גורמים שונים.
החלק הבא של הסקירה עוסק בתפועת האלימות בקרב בני נוער תוך הגדרת המושג אלימות, בחינת הגורמים לאלימות וסוגי האלימות השונים והיקף תופעת האלימות בקרב בני נוער בישראל.
החלק הרביעי עוסק בבחינת הקשר בין תופעת האבדנות בקרב בני נוער ותופעת האלימות כאשר פרק זה מנסה להבין ולתאר כיצד אלימות מקדמת אבדנות, כיצד ניתן להתמודד עם אבדנות על ידי מיגור או צמצום אלימות במסגרת בית הספר ומה תפקיד המורים וההורים בהתמודדות עם תפועה זו.
שאלת המחקר אשר מובילה את עבודה זו הינה: האם אלימות בקרב קטינים קשורה לאלימות במסגרת בית הספר? תתי השאלות הנובעות מתוך כך הינן:
האם המערכת החינוכית עושה מספיק לאתר ילדים בסיכון בקרב בני נוער?
האם מערכת החינוך לעיתים נמנעת מלהתערב במקרי אלימות ומקרי ניסיונות אבדנות בקרב תלמידים?
האם מקרי האלימות המתרחשים במסגרת בית הספר קשורים לנטיות אבדניות ומקרי אובדנות בפועל של תלמידים?

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
פרק 1- בני נוער
1.1 גיל ההתבגרות
1.2 קשיי גיל ההתבגרות
פרק 2- מאפייני האלימות בקרב בני נוער
2.1 מהי אלימות
2.2 מאפייני האלימות
2.3 היקף האלימות בקרב בני נוער
2.4 דרכים לצמצום התופעה בקרב בני נוער
פרק 3- נטיות אבדניות ואובדנות בקרב בני נוער
3.1 מהי אובדנות
3.2 מאפייני נטיות אובדניות
3.3 היקף התופעה
3.4 גורמי נטיות אבדניות בקרב בני נוער
פרק 4- הקשר בין אלימות בקרב בני נוער ואובדנות
4.1 תרומת מאפייני אלימות לנטיות אבדניות בקרב בני נוער
4.2 דרכים לצמצום התופעה בקרב הורים
4.3 דרכים לצמצום התופעה בקרב גורמי מערכת החינוך
4.4 דרכים לצמצום התופעה בקרב הקהילה דיון סיכום ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גיל ההתבגרות מוגדר כשלב התפתחותי מרכזי בחיי האדם המהווה מעבר מילדות לבגרות. תקופה זו מאופיינת במכלול תהליכי שינוי התפתחותיים: גופניים, רגשיים, קוגניטיביים וחברתיים, המקיפים היבטים שונים בחיי הפרט ומקנים לתקופה זו את ייחודה ומורכבותה. ראשיתה של ההתבגרות היא בשינוי הגופני ובהופעת סימני הבגירה המינית הראשונים והשלכותיהם הפסיכולוגיות על המתבגר וסביבתו (הראל-פיש ועמיתיו, 2014).
הכניסה לגיל זה הינה תקופה מאוד רגישה ומלחיצה וישנם מתבגרים רבים שאינם מצליחים לבצע את המעבר מהילדות לבגרות ללא בעיות ומתקשים להתמודד עם הלחצים הכרוכים בתקופה זו. ככלל תקופות מעבר התפתחותיות במהלך החיים, גיל ההתבגרות הינו פוטנציאל למשבר נורמטיבי, אשר כרוכים בו לעיתים קשיים פסיכולוגיים והתפתחות הפרעות נפשיות. המתבגרים לרוב מתמודדים עם קשיי הסתגלות בדרך לגיבוש זהות ואוטונומיה, וכן עמידה בדרישות ובלחצי ההורים, המורים ואחרים משמעותיים מחד גיסא, וקבוצת השווים מאידך (בנבנישתי, 2015).

תגים:

אלימות · נטיות אובדניות · התאבדות · התבגרות · נוער · תלמידים · מצוקה · רגש · מיגור · מורים · הורים · אובדנות · דיכאון · נוער בסיכון · התאבדויות · בריאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות ונטיות אובדניות בקרב מתבגרים בארץ ובעולם", סמינריון אודות "אלימות ונטיות אובדניות בקרב מתבגרים בארץ ובעולם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.