היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת שימוש ברשתות חברתיות על נטיות אובדניות בקרב מתבגרים

עבודה מס' 070930

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לשימוש ברשתות חברתיות ישנה השפעה על נטיות אובדניות בקרב מתבגרים?

6,439 מילים ,25 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות הפציע האינטרנט ובתוכו הרשתות החברתיות, כאשר השימוש במדיה הוא יום יומי והאפשרויות הינם אינסופיות ומציאות זו הינה חלק אינטגרלי מחיי המתבגרים ובני הנוער. ולכן מחקרים רבים כיום עוסקים בתחום המדיה החברתית תוך התמקדות בנושאים כמו התמכרות לשימוש ברשתות חברתיות והשפעות על מתבגרים, גם בהקשר לנטיות אובדניות.
בקרב בני הנוער קיימת שכיחות גבוהה של נטיות אבדניות ומקרי התאבדות בפועל אל מול שאר חתכי גיל באוכלוסייה בישראל. התנהגות אובדנית באה לידי ביטוי במגוון רחב של התנהגויות, החל ממחשבות אובדניות, דרך איומי התאבדות וניסיונות התאבדות ועד התאבדות המסתיימת במוות. המחקר הנוכחי עוסק בחקר הגורמים להתפתחות נטיות אבדניות בקרב בני נוער בישראל. הספרות העוסקת בנטיות אבדניות, נוטה לחלק את גורמי הסיכון המוכרים להתנהגות אובדנית בקרב בני נוער לשלוש קטגוריות עיקריות:
מאפיינים פסיכולוגיים ואישיותיים, כגון ניסיונות התאבדות קודמים, אשר משמשים מנבא חשוב ומרכזי להתאבדות, הפרעות נפשיות דוגמת ייאוש, תוקפנות וחוסר הערכה עצמית, שימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים, הפרעות אכילה.
מאפיינים פסיכו-חברתיים ומשפחתיים, כגון הזנחה מצד ההורים, דחייה עד כדי בדידות, בעיות שהמתבגר אינו מסוגל לפתור לבדו והוא אינו יכול להיעזר במשפחתו לפתרונן, היסטוריה משפחתית של התנהגות אובדנית, שמיעה על התנהגות אובדנית.
מאפיינים תרבותיים וסוציו-דמוגרפיים, כגון השתייכות למעמד חברתי-כלכלי נמוך, נשירה וחוסר השכלה.
מאפיינים אלה מגבירים את תחושות המצוקה של בני הנוער ויוצרים צורך בשירותים שונים להתמודדות יעילה עם מצוקה זו העלולה להוביל לחשיבה אבדנית ואף אבדנות בפועל. ייחודיות מחקר זה, בשונה ממחקרים שנעשו בתחום הינה ההתמקדות בתת תחום מתוך נושא המדיה החברתית והיא השפעת שימוש מוגבר ברשתות חברתיות על נטיות אבדניות בקרב מתבגרים. לפיכך, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון האם לשימוש ברשתות חברתיות ישנה השפעה על נטיות אובדניות בקרב מתבגרים.
על מנת לענות על סוגיה מחקרית זו המחקר בנוי על פי מספר חלקים. חלק ראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר בצורת משפך תחילה את גיל ההתבגרות על מאפייניו השונים. פרק שני של הסקירה סוקר את הרשתות החברתיות השונות והתפתחותן עם חדירת האינטרנט לחיינו. פרק שלישי סוקר למעשה את לב ליבו של המחקר ומציג תיאוריות הקושרות בין שימוש ברשתות חברתיות ובין אובדנות בקרב מתבגרים.
חלק שני הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר, כלי המחקר, שיטת החקר ושיטות ניתוח הנתונים. חלק שלישי הינו פרק הממצאים אשר תחילה מציג מאפיינים דמוגרפיים של מדגם המחקר, סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר וכן מבחנים סטטיסטיים לבחינת הקשר בין משתני המחקר על פי השערות מחקר זה.
פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג אינטגרציה של כלל הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הספרות עם הממצאים האמפיריים שהתקבלו מתוך ניתוח נתונים שנאספו ממדגם המחקר. כלל שלבי המחקר הנ"ל מטרתם לתת מענה על סוגיית המחקר המובילה את עבודה זו והיא: האם לשימוש ברשתות חברתיות ישנה השפעה על נטיות אובדנות בקרב מתבגרים?
בחרנו בנושא זה מכיוון שהוא עורר בנו סקרנות רבה ומכיוון שהמצב היום לא מזהיר. מידי שנה מתאבדים בעולם קרוב למיליון בני אדם, מתוכם קרוב ל-150 אלף צעירים. מספרים אלו גבוהים ממספר האנשים הנהרגים ממחלות מלחמות ואפילו מרעב. בישראל מתאבדים כ-500 בני אדם בכל שנה, מתוכם כ-100 בני נוער. בקרב ילדים ובני נוער, התאבדות היא סיבת המוות המובילה כיום בישראל וברוב המדינות בעולם המערבי. אחד מחמישה נערים חשב בשלב כלשהו בחייו על מוות או אובדנות. אפשר למנוע התאבדות בקרב ילדים ובני נוער, רוב הצעירים האובדניים רוצים לחיות, אך הם מתקשים לעשות כך במציאות שהם חיים בה.

מערך המחקר בו נעשה שימוש הוא מחקר חתך וסקר בשדה.
הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר זה הינו הסקר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רשתות חברתיות
2.2 נטיות אובדניות בקרב מתבגרים
2.3 השפעת שימוש ברשתות חברתיות על אובדנות בקרב מתבגרים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מגדם המחקר
3.3 תיאור שיטת הדגימה
3.4 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.5 כלי המחקר
3.6 תכנית העיבודים והניתוחים הסטטיסטיים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית משתני המחקר
4.2 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 תרומה יישומית
5.4 מגבלות המחקר
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מראשית שנות השמונים של המאה העשרים החלה חדירה משמעותית של האינטרנט לבתי האב בעולם המערבי. המבוגרים, ובמיוחד אלה שכיום מעל גיל 30, מצאו את עצמם לאחר מספר שנים בסביבה מרושתת לחלוטין. מבוגרים אלה זכו לכינויי "מהגרים דיגיטליים". לעומתם, הדור הצעיר ובמיוחד בני הנוער כיום, נולדו לתוך הסביבה הזאת. מכאן הכינוי המרכזי לדור זה "ילידים דיגיטליים" (Palfrey and Gasser, 2008).כלי זה מקשר מיליוני מחשבים בעולם ויוצר סביבה חברתית (המכונה סייברספייס) המקיימת יחסי גומלין עם סביבת המציאות הפיזית של האדם. בנוסף לפרסום ולחיפוש מידע, האינטרנט משמשת ככלי תקשורת בין אנשים המאפשר תקשורת בין מכרים או יצירת קשרים עם אנשים חדשים. ככלי תקשורת, יש לאינטרנט מספר אפיונים ייחודיים לעומת כלי תקשורת אחרים. (Subrahmanyam & Greenfield, 2008).

תגים:

רשתות חברתיות · אינטרנט · מדיה · מתבגרים · בני נוער · אובדנות · התאבדות · נטיות אובדניות · פסיכולוגיה · מצוקה · פייסבוק · אינסטגרם · טוויטר · טיקטוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת שימוש ברשתות חברתיות על נטיות אובדניות בקרב מתבגרים", סמינריון אודות "השפעת שימוש ברשתות חברתיות על נטיות אובדניות בקרב מתבגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.