היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שימוש ברשתות חברתיות לבין קריאת ספרים בדור ה-Z

עבודה מס' 071149

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין שכיחות השימוש ברשתות חברתיות לבין שכיחות קריאת ספרים בקרב בני דור הZ?

2,986 מילים ,17 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

עם כניסתה של המדיה החברתית לחיינו בתחילת המאה ה-21 התחולל שינוי הן בשפה הכתובה והן בחיי האדם וביכולת הלמידה שלו. כיום למעלה מ- 500 מליון משתמשים פעילים משתתפים בקהילות מקוונת. מחקר שנערך על ידי Ellison & Boyd (2013) העלה כי כי בין 55% ל-82% מבני הנוער משתמשים בפייסבוק על בסיס קבוע. משתמשים מקוונים העוסקים באינטראקציה מדיה חברתית מונעים בדרך כלל על ידי גורמים דומים אשר הן מהותיים בטבע האדם. גורמים אלה, כפי שהוצע על ידי Ellison & Boyd (2013) כוללים: אלטרואיזם, סקרנות, תחושת יעילות, הנאה של שיתוף, הדדיות, שיוך, כוח, שיתוף פעולה, תגמול והכרה.
יכולת הקריאה הינה יכולת בת 5,000 שנה. על-מנת לבצע פעולה של קריאה מוחנו נדרש לגייס רשתות עצביות כמו ראייה, שמיעה והבנת השפה, דיבור ועוד (טוב לי ופריש, 2014). קריאת ספרים מונעת מתוך מוטיבציה של הפרט לקרוא, אשר נחלקת למוטיבציה פנימית ומוטיבציה חיצונית. מסיבות שונות התוכן הכתוב אינו מעניין את הקוראים הצעירים של ימינו, הם רגילים לחשיפה בו זמנית למחשב, לטלוויזיה, למכשירים אלקטרוניים ולרעשי רקע, ולפיכך לתנועה מהירה ולמגע אינטראקטיבי המפעילים את כל החושים במקביל לקריאה (בן-צבי ופרימור,2011). ילדי דור ה-Z נולדו למציאות וירטואלית, תזזיתית, מתחלפת במהירות ובעלת קצת מסחרר.( רן, אלמגור ויוספסברג-בן יהושע, 2019). בהקשר לספרים, הקריאה נתפסת בקרב דור ה-Z כחובה הכרחית ומזוהה עם עומס ולחץ לימודי תפיסה זו משפיעה על מוטיבציה נמוכה בקריאה בשעות הפנאי (רן, אלמגור ויוספסברג-בן יהושע, 2019).
הגידול ברשתות החברתיות והנפיצות של המכשיר הסלולרי, יחד עם ירידת שיעור הקוראים מעלה שאלה אודות הקשר בין שני הנתונים. מטרת המחקר הנוכחי הינו לבחון האם קיים קשר בין שכיחות השימוש ברשתות חברתיות לבין שכיחות קריאת ספרים בקרב בני דור הZ? במחקר זה נרצה לבדוק ולחדש אם כיום חלה עלייה משמעותית יותר בצריכת תוכן וירטואלי ברשתות החברתיות, ובירידה ניכרת בקריאת ספרים בקרב מתבגרים מדור ה-Z (רן, אלמגור ויוספסברג-בן יהושע, 2019).
שאלת המחקר- האם קיים קשר בין שכיחות השימוש ברשתות חברתיות לבין שכיחות קריאת ספרים בקרב בני דור הZ?
משתני המחקר:
* משתנה בלתי תלוי- שכיחות השימוש ברשתות חברתיות בקרב דור ה-Z
* משתנה תלוי- שכיחות קריאת ספרים בקרב דור ה-Z

במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר מסוג שאלון מובנה למילוי עצמי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מדיה חברתית
2.2 קריאת ספרים בעידן הטכנולוגי
2.3 קריאה בקרב בני דור הZ
3. מתודולוגיה
2.1 שיטת הדגימה
2.2 מבנה השאלונים
4. ממצאים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 המלצה למחקרי המשך בנושא
6. ביבליוגרפיה
7. נספח

* הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת קורס שיטת מחקר.

קטע מהעבודה:

מדיה חברתית הינה כינוי לפונקציה המתבצעת באינטרנט, בה קיימת האפשרות ליצירת קשרים חברתיים ושיתוף תוכן בין גולשים אנונימיים. המדיה החברתית משקפת את עידן ה web 2, יסודו של דור, המחליף את בעלי מונופול המידע והתקשורת, עידן זה מזוהה עם התפתחותם של הרשתות החברתיות, ולוגים, בלוגים, ויקיפדיה וכו. כאשר המשותף להם הוא האפשרות ליצירת תוכן ופרסומו לקהל הרחב, על ידי הגולש הפרטי והאנונימי. אין ספק כי למדיום החברתי כמו פייסבוק יש יכולת גדולה להפצה מיידית של הודעות להמונים, בלתי מוגבלת בזמן ובמרחב צבי )קול-ולב און 2014) בניגוד לדור הקודם (web1) שם המידע הועבר על ידי חברות הענק, גופי התקשורת המוסדיים ובעלי ההון. הנתונים אצל קול- ולב-און, (2014) מראים כי 80 אחוזים מאוכלוסיית העולם גולשת באינטרנט וכ 1.2 מיליארד איש מגולשי האינטרנט משתמשים כיום ברשתות חברתיות.

תגים:

תקשורת · רשתות חברתיות · ספרים · דור z · מכשירים סלולרים · מדיה חברתית · תוכן · מתבגרים · בני נוער · עומס · מחשב · טלוויזיה · המאה ה-21 · סלולר · פייסבוק · טיקטוק · אינסטגרם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שימוש ברשתות חברתיות לבין קריאת ספרים בדור ה-Z", סמינריון אודות "הקשר בין שימוש ברשתות חברתיות לבין קריאת ספרים בדור ה-Z" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.