היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמכרות בני נוער לרשתות חברתיות

עבודה מס' 070921

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמכרותם של בני נוער לשימוש ברשתות חברתיות וכיצד התמכרות זו משפיעה על תפקודם של בני נוער מהיבטים שונים.

9,131 מילים ,30 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מחקר זה עוסק בהתמכרותם של בני נוער לשימוש ברשתות חברתיות ובחינת ההשפעות של התמכרות זו על בני הנוער על תפקודם של אלה מהיבטים שונים. העיסוק הנרחב בתופעת התמכרותם של בני נוער לשימוש ברשתות החברתיות הולך וגובר הן במחקרים אקדמיים והן במערכות החינוך השונות אשר רואות בתופעה זו כסוג של התמכרות אשר פוגעת באופן נרחב בתפקודם של המתבגרים מהיבטים שונים של חיי חברה פעילים ומוחשיים, יכולת תקשורתית פנים אל פנים, הישגים לימודיים ועוד.
העיסוק בנושא זה במחקר הנוכחי בנוי על פי שלבי המחקר הבאים: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר בהדרגה ובצורת משפך מהן רשתות חברתיות, זאת תוך התייחסות להגדרת הרשת החברתית, מאפייניה השונים, וכן התמקדות ברשת החברתית פייסבוק כרשת חברתית פופולרית בארץ ובעולם. החלק השני של הסקירה עוסק בהתמכרות בני נוער לרשתות חברתיות כאשר פרק זה מגדיר תחילה מהי התמכרות ולבסוף מתמקד בהתמכרות בני נוער לשימוש ברשתות החברתיות והשלכותיהן על הפרט וסביבתו.
הפרק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את המחקר ואופיו, מדגם המחקר הנבחן, שיטת הדגימה ואופן הדגימה, הליך המחקר ושיטת ניתוח הנתונים. פרקו השלישי של המחקר הינו פרק הממצאים אשר מציג את עיקרי הדברים שעלו מתוך ניתוח תוכן של הראיונות כאשר פרק זה בנוי על פי קטגוריות שונות שלקוחות מתוך ניתוח הממצאים.
פרק רביעי ואחרון של מחקר זה הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את עיקרי התובנות שעלו מתוך ניתוח התיאוריות השונות של פרק הסקירה בשילוב ניתוח הממצאים האיכותניים שעלו מתוך פרק הממצאים. כמו כן, פרק זה מציג את מסקנת המחקר העולה מתוך אינטגרציית הממצאים, מגבלותיו של מחקר זה והצעות למחקרי המשך בתחום.
הבחירה שלי לעסוק ולהעמיק בנושא התמכרויות של בני נוער לשימוש ברשתות חברתיות נובעת מתוך הבנה כי כיום בני נוער מבלים שעות רבות מתוך זמנם ברשתות החברתיות שם הם מביעים את דעתם ומעלים מידע באמצעות תמונות ומלל על עצמם לשם שיתוף עם חברים ממעגלים חברתיים שונים. רשתות אלה מהוות עבור רבים כלי חברתי וירטואלי המשמש אלטרנטיבה להכרות הפורמלית פנים מול פנים ומאפשרת להם התבטאות קלה יותר ללא חששות הנלוות למפגשים בינאישיים מוחשיים. כל אלה מהווים כר מחקרי נרחב בו עוסקים רבים באקדמיה ובמערכות החינוך ועל מצאתי בחקר סוגיה זו עניין רב.

המחקר הינו מחקר איכותני.
במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק. כלי זה נמצא כמתאים ביותר על מנת להבין באופן עמוק ומשמעותי כיצד משפיעות רשתות חברתיות על בני נוער בישראל וכיצד השימוש ברשתות אלה באופן תדיר ושכיח עלול להביא לידי התמכרות גלישה מקוונת ברשתות אלה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רשתות חברתיות
2.1.1 הגדרות ומאפיינים
2.1.2 רשת הפייסבוק
2.2 התמכרות בני נוער לרשתות חברתיות
2.2.1 הגדרת התמכרות
2.2.2 השפעות והשלכות התמכרות בני נוער לרשתות חברתיות
2.2.3 התיאוריה של אדלר להתמודדות עם התמכרות לרשתות חברתיות
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 המשגת המחקר ואופיו
3.2 מדגם המחקר
3.2.1 שיטת הדגימה ואופן הדגימה
3.3 אתיקה בביצוע הראיונות
3.4 ניתוח הנתונים
4. ממצאי המחקר
4.1 מאפייני תופעת ההתמכרות למדיה חברתית
4.2 הצורך וגורמי השימוש ברשתות חברתיות בקרב ילדים
4.3 השלכות של השימוש ברשתות חברתיות והתמכרות אליה
4.4 דרכים להתמודדות עם תופעת ההתמכרות בקרב מתבגרים
4.4.1 דרכים מקובלות
4.4.2 שיטות התערבות ושייכות של אדלר
5. דיון
6. תוצאות, מסקנות והמלצות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

האינטרנט הוא כלי פופולארי אשר מקשר מיליוני מחשבים בעולם ויוצר סביבה חברתית (המכונה סייברספייס) המקיימת יחסי גומלין עם סביבת המציאות הפיזית של האדם. בנוסף לפרסום ולחיפוש מידע, האינטרנט משמשת ככלי תקשורת בין אנשים המאפשר תקשורת בין מכרים או יצירת קשרים עם אנשים חדשים. ככלי תקשורת, יש לאינטרנט מספר אפיונים ייחודיים לעומת כלי תקשורת אחרים (Michikyan, Subrahmanyam & Dennis, 2015).
הופעת אתרי הרשתות החברתיות (SNS) כגון MySpace ו- Facebook ואחרים הוסיפו מימד גדול יותר אל העולם. כפי שתואר על ידי בויד ואליסון (Boyd and Ellison, 2013), אתר הרשת החברתית הוא שירות מקוון עבור משתמשים כדי ליצור פרופיל ציבורי או פרטי, לבנות רשת תקשורת עם משתמשים אחרים שאיתם הם חולקים קישורים משותפים, וכן לנווט אל פרופילים ורשתות של משתמשים אחרים. אתרי הרשת החברתית מאפשרים קהילות וקבוצות של אנשים בעלי אינטרסים משותפים שנשארים "מחוברים" יותר. אין ספק כי למדיום החברתי כמו פייסבוק יש יכולת גדולה להפצה מיידית של הודעות להמונים, בלתי מוגבלת בזמן ובמרחב (Harlow, 2012).

תגים:

רשתות חברתיות · אינטרנט · פייסבוק · התמכרות · השלכות · חינוך · תקשורת · בני נוער · מתבגרים · דעה · כלי חברתי · אינסטגרם · בריונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמכרות בני נוער לרשתות חברתיות", סמינריון אודות "התמכרות בני נוער לרשתות חברתיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.