היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות מקוונת אל מול אלימות מסורתית

עבודה מס' 071236

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ישנם הבדלים בחווית אלימות בין אלימות מסורתית ובין אלימות מקוונת בקרב הפרט?

6,060 מילים ,17 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

דומה להגדרת אלימות פנים אל פנים, גם הבריונות ברשת היא התנהגות אלימה, חוזרת ונשנית, שמטרתה לפגוע באחר. התנהגות זו מכוונת על ידי יחיד או קבוצה כלפי הקורבן, באמצעיים טכנולוגיים כמו מחשב או טלפון נייד. מחקרים שונים שנערכו בתחום מצביעים על עלייה במקרי הבריונות ברשת בקרב ילדים ובני נוער בשנים האחרונות, במדינות שונות בעולם, המלווה את השימוש הרב בטכנולוגיות.
לאלימות ברשת מספר מאפיינים ייחודיים: אנונימיות - האנונימיות המאפשרת לפרט לשתף או לחשוף את האחר בפרטים אישיים מבלי להיחשף. מרבית הקורבנות של אלימות ברשת אינם מכירים את זהותו של התוקף. קהל רחב - רשת האינטרנט מאפשרת תפוצה רחבה ומהירה למספר רב של משתמשים. נגישות גבוהה - הנגישות של האינטרנט קיימת בכל מקום ובכל שעה, ומטשטש הגבול בין מקום הימצאות הפוגע לבין מקום הימצאות הקורבן. קושי בגילוי ובדיווח - הקורבנות של אלימות ברשת נוטים פחות לדווח על הפגיעה לעומת קורבנות של אלימות פנים-אל-פנים לכן, לגורמים חינוכיים וטיפוליים ולהורים קשה יותר לגלות את תופעת האלימות והפגיעות ברשת.
לאור ההבדלים הקיימים בין אלימות פנים אל פנים ובין אלימות מקוונת, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון הבדלים בין סוגי האלימות השונים ואת עמדותיהם של אנשים כלפי סוגי האלימות על פי מספר מאפיינים אישיים של גיל, מגדר, מצב משפחתי וילדים. המחקר מציג רקע תיאורטי העוסק באלימות מסורתית ומאפייניה השונים, אלימות מקוונת ומאפייניה השונים ובחינת העמדות כלפי סוגי האלימות השונים באצעות ניתוח שאלונים שחולקו לכ-100 משתתפים שונים אשר לקחו חלק במחקר זה.
לאור רקע הדברים הנ"ל בחרתי להעמיק ולעסוק במחקר הנוכחי במתן מענה לשאלת המחקר והיא: האם ישנם הבדלים בחווית אלימות בין אלימות מסורתית ובין אלימות מקוונת בקרב הפרט?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אלימות
2.1.1 הגדרה
2.1.2 אלימות פיסית ומילולית בקרב ילדים
2.2 אלימות מקוונת
2.2.1 הגדרה
2.2.2 מגמת התופעה של אלימות מקוונת בקרב ילדים
2.3 התמודדות עם אלימות מקוונת בקרב ההורים
3. שיטת המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 תיאור שיטת הדגימה
3.5 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 שיטת ניתוח הנתונים

4. פרק הממצאים
4.1 הענות משתתפי המדגם
4.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם
4.3 תיאור משתני המחקר החדש- אלימות מסורתית ואלימות מקוונת
4.4 בחינת השערות המחקר
4.5 רגרסיות מחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 סיכום
5.3 הצעה למחקר המשך
5.4 מגבלות המחקר הנוכחי
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

אלימות היא התנהגות כוחנית, בין אם פיזית, מינית, פסיכולוגית או אחרת, תוך כדי פגיעה או כוונה לפגוע בבני אדם, בעלי חיים, צומח או חפץ דומם כלשהו. סוגי האלימות הקיימים הם: אלימות פיזית, אלימות מילולית, אלימות כלכלית, אלימות רגשית ואלימות מינית (Bowman, 2001). בעבר אלימות פיזית הייתה נפוצה יותר למטרות ענישה, חינוך, שחרור לחצים, הבעת רגשות, יישוב סכסוכים וחילוקי דעות, שעשוע ועוד. כיום חברות רבות בעולם מוקיעות את ההתנהגות האלימה ומגנות אלימות מכל סוג כאשר מדינות רבות אף חוקקו חוקים כנגד אלימות והתקבלו תקנות בינלאומיות נגד התנהגות אלימה (לביא, 2008).
הלגיטימיות החברתית של אלימות תלויה בהקשר בו ננקטת האלימות. בעוד שברוב המקרים, התנהגות אלימה נתפסת כשלילית וכעבירה על הנורמות החברתיות ולרוב גם על החוק, הרי שבמקרים מסוימים נתפסת האלימות כלגיטימית, בעיקר כאשר מדובר בהגנה עצמית או במי שהוסמך לכך על ידי המדינה (Bowman, 2001).

תגים:

בני נוער · קטינים · מתבגרים · אלימות פיזית · אלימות מילולית · קללה · הורים · התמודדות · קורבן · תוקפנות · הצקות · רשתות חברתיות · אינטרנט · חרם · פייסבוק · אינסטגרם · בריונות ברשת · אלימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות מקוונת אל מול אלימות מסורתית", סמינריון אודות "אלימות מקוונת אל מול אלימות מסורתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.