היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות כלפי אתיופים בקרב חילונים ודתיים

עבודה מס' 070928

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימים הבדלים בגישות ובעמדות כלפי אתיופים בישראל בין דתיים וחילונים?

4,757 מילים ,12 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון האם קיימים הבדלים בעמדות כלפי אתיופים בקרב חילונים ודתיים, והאם משתנים דמוגרפיים שונים משפיעים על עמדות אלו.
יהודי אתיופיה החלו לעלות לארץ בשנות ה-80. עלייתם היוותה ומהווה עד היום אתגר משמעותי מאוד בקרב החברה הישראלית כי העלייה הביאה עימה הרבה בעיות ואתגרים לחברה הישראלית שחלקם הזיקו אך גם חיזקו והועילו את החברה הישראלית.
בעבודה זו אחקור האם קיים קשר בין רמת דתיות לבין עמדות כלפי בני העדה האתיופית בישראל, כלומר אבחן האם קיימים הבדלים בגישות ובעמדות כלפי אתיופים בישראל בין דתיים וחילונים שאלת המחקר תיבדק באמצעות איסוף נתונים, תיאוריות ומחקרים קודמים על עמדות לגבי אתיופים. כלי המחקר הינו כמותי ואשתמש בשאלון לדיווח עצמי.
השערות מרכזיות:
ימצא קשר חיובי בין חילוניות ובין עמדות חיוביות של הנשאלים כלפי אתיופים, כלומר לחילונים יהייו עמדות חיוביות כלפי אתיופים בישראל.
ימצא קשר חיובי בין אשכנזים ובין עמדות חיוביות של הנשאלים כלפי אתיופים , כלומר לאשכנזים יהיו עמדות חיוביות כלפי אתיופים בישראל.
השערות משניות:
ימצא קשר שלילי בין גיל הנשאלים ובין עמדות חיוביות כלפי אתיופים, כלומר ככל שגיל הנשאלים יהיה גבוה יותר כך עמדותיהם של הנשאלים יהיו שליליות יותר כלפי אתיופים.
ימצא קשר חיובי בין השכלתם של הנשאלים ובין עמדות חיוביות כלפי אתיופים, כלומר ככל שהשכלת הנשאלים תהיה גבוהה יותר כך עמדותיהם של הנשאלים יהיו חיוביים יותר כלפי אתיופים.
ימצא קשר שלילי בין מצב משפחתי של הנשאלים ובין עמדות חיוביות כלפי אתיופים, כלומר בקרב נשואים עמדות שליליות יותר כלפי אתיופים מאשר בקרב רווקים.

המחקר הינו מחקר אמפירי בו נעשה שימוש בשאלון מובנה. בחלק הראשון של המחקר אציג את הרקע הספרותי להגירת האתיופים לארץ ישראל וכיצד אלו השתלבו בה מבחינת היבטים שונים כגון השכלה, תרבות וצבא. בחלק השני של המחקר תוצג השיטה וכן הממצאים אשר נמצאו מניתוח השאלונים שחולקו. בחלק האחרון מוצג דיון העוסק בסוגיית המחקר הנבחנת.
בחרתי בנושא זה משום שמאז ומתמיד, יש לי זיקה לקבוצות מיעוט בישראל, ובני העדה האתיופית נתפסים בעייני כקבוצה חלשה, קטנה וסגורה שספק אם תוכל אי פעם לא ל"היתפס" כקבוצה נפרדת מהחברה הישראלית. אני מוצאת בחקר נושא זה עניין רב וכן ערך מוסף נרחב, מתוך עיסוק בנושא חברתי שעדיין, לעיתים רחוקות, נותן את אותותיו במקומות שונים בחברה הישראלית ומתוך הבנה כי יש למגר כל תופעת גזענות במדינתנו ובעולם בכלל.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 העלייה לארץ ישראל
2.2 הגעת 'ביתא ישראל' לארץ ישראל
2.3 תנאים ומאפיינים שונים שמשפיעים על הבניית זהות יהודי אתיופיה בארץ ישראל
2.4 השתלבות חברתית
2.5 השתלבות חינוכית
2.6 השתלבות בשירות צבאי
2.7 מאפייני העדה האתיופית
3. שיטת המחקר
3.1 מדגם
3.2 כלי המחקר
3.3 מהלך המחקר
3.4 הגדרת משתני המחקר
4. ממצאים
4.1 הענות משתתפי המדגם
4.2 משתנים אישיים של משתתפי המדגם
4.3 מבחן t להשוואת מדגמים בלתי תלויים
4.4 בחינת השערות המחקר
4.5 בחינת רגרסיות במחקר
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

פעולת שליחת הילדים לפנימיות הפרידה אותם לא רק מהוריהם, אלא גם מהישראלים הוותיקים, מעברם, מקהילתם, ממסורתם, ממנהגיהם, משפחתם ואפילו מדתם. בכך, ממשו הפנימיות עצמן את תהליך ההגזעה והביאו אותו לידי שלמות. המוסדות הדתיים התבססו על תפישה פרטיקולארית של ישראליות, דתית-לאומית, שייצגה אורח חיים של אחוז קטן מהאוכלוסייה הישראלית. הבטחות שנעשו על ידי הממסד השלטוני לפיהן צעירים ממוצא אתיופי למדו עם ישראלים אחרים לא התממשו. בחלק מהמוסדות 70% מהתלמידים היו ממוצא אתיופי. כך נוצרה למעשה הפרדה שלהם, במקום אסימילציה. באמצאות תהליכים אלו "הלבינו" הפנימיות את העולים מאתיופיה ויצרו קטגוריה של יהודים לבנים, עם עור שחור, לאומיים ודתיים, אך עם דגש על "עור שחור". כתוצאה מכך, במקביל להכלתם של הנערים בזרם הדומיננטי של הקולקטיב הישראלי, הם סומנו כ"אחרים" ובעצם "נזרקו" לשולי הקולקטיב (Ben Eliezer,2004).

תגים:

ישראל · עדה · אתיופים · חילונים · דתיים · עלייה · חברה · גזענות · יחס · הגירה · מיעוט · עלייה · הגירה · אתיופיה · עלייה · קליטה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות כלפי אתיופים בקרב חילונים ודתיים", סמינריון אודות "עמדות כלפי אתיופים בקרב חילונים ודתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.