היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות של דתיים וחילוניים כלפי אתיופים בישראל

עבודה מס' 071046

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין התייחסות עדתית של חילונים ודתיים כלפי אתיופים בישראל?

4,560 מילים ,20 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מטרת המאמר לסקור בקווים כללים את עמדות החילוניים והדתיים כלפי אתיופים.
אל החברה הישראלית נוספה לפני שני עשורים ומחצה, קהילה בעלת מסורת ותרבות מיוחדות במינן אשר לא הוכרו עד אז בקרב חברה זו: קהילת יהודי אתיופיה. בני הקהילה עלו ארצה במבצעים אוויריים מפורסמים ומרשימים אשר נודעו בשמות "מבצע משה" ו"מבצע שלמה", אך גם סבלו ייסורים ותלאות רבות אשר באו לדי ביטויי בשהייה ממושכת במחנות פליטים בסודן ובאתיופיה, בתנאי רעב קשים ומחלות קטלניות, ואף בהיפרדותן של משפחות וחצייתן למשך תקופה ארוכה עד לאיחודן המחודש בארץ.
עם הגיעם לארץ נתקלו בני הקהילה בתרבות אשר הייתה שונה לחלוטין מן התרבות בה הם חיו במשך מאות ויש הטוענים אלפי שנים, ובנורמות חברתיות אחרות לגמרי מאלה שהכירו. תהליך קליטתם של יהודי אתיופיה היה ועודנו תהליך מורכב ורווי תהפוכות ומכשולים אשר חלקם נובעים מן ההבדל התרבותי הרב וחלקם נובעים מיחסה המפלה של החברה הישראלית כלפי קהילה זו.
המחקר הנוכחי ייבחן האם קיים קשר בין התייחסות עדתית של חילונים ודתיים כלפי אתיופים בישראל, באמצעות שאלון עמדות.
בחרתי לעסוק בנושא זה מכיוון שסיקרן אותי של מי העמדות יותר קשות דתיים או חילוניים ומוצאם העדתי כלפי האתיופים. המחקר יהיה מנקודת מבט של ספרדייה דתייה.
גילויי גזענות כלפי יוצאי אתיופיה בישראל ניכרו עם העליות הראשונות מאתיופיה לארץ בשנות ה- 80, והם ניכרים גם היום. צבע העור הכהה, השונה מצבע העור של רוב האוכלוסייה בישראל, מעורר רתיעה וחשש, ומביא לא פעם לדחייה ולביטויי גזענות קשים. גם יוצאי אתיופיה שגדלו בארץ, ואפילו אלו שנולדו בה, אינם מרגישים כשווים בחברה בישראל. האפליה כלפי יוצאי אתיופיה מתבטאת בזירות שונות: במועדונים, בהשכרת דירות, במערכת החינוך, בקבלה לעבודה, במקומות ציבוריים ועוד (רומי, טל בר לב 2001).
נושא זה חשוב בעיני בכדי שנהיה מודעים לאפליה זו ולהשלכותיה, ושננסה לחפש דרכים למגר אותה מהחברה הישראלית.
כלי המחקר המרכזי בעבודה זו הוא שאלון.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
שיטה
מדגם
כלי המחקר
הליך המחקר
ממצאים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

ישראל היא מדינת מהגרים. בתחילת המאה ה- 21 שליש מאוכלוסייתה היהודית הם ילידי חו"ל ושליש נוסף הם בני דור שני למהגרים. מאז סוף שנות השמונים זרם לישראל גל הגירה דומה בהיקפו לגלי העלייה ההמונית של השנים הראשונות אחרי קום מדינה. תופעה זו מדגישה את אופייה של ישראל כמדינת הגירה , אך מתרחשת בהקשרים כלכליים , חברתיים ופוליטיים שונים במהותם מאלה של ראשית המדינה, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית(רייכמן, 2009).
יהודי אתיופיה עלו ארצה בשני גלים עיקריים: הראשון :"מבצע משה", היה בין נובמבר 1984 לינואר 1985. בגל זה עלו היהודים ארצה דרך סודאן. השני, מבצע שלמה", היה בשנת 1991 ובו הועלו היהודים ישירות מאתיופיה (רומי, טל בר לב 2001).

תגים:

ישראל · גזענות · אתיופים · דתיים · חילונים · יהדות · הגירה · עלייה · מחנות פליטים · אפליה · דחייה · עדתיות · פערים · קליטה · החברה הישראלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות של דתיים וחילוניים כלפי אתיופים בישראל", סמינריון אודות "עמדות של דתיים וחילוניים כלפי אתיופים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.