היישום אינו מחובר לאינטרנט

נערים בסיכון בישראל- הפנימיה כמסגרת חוץ ביתית

עבודה מס' 070889

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי תרומת הפנימיות עבור מתבגרים בסיכון בישראל?

5,128 מילים ,14 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את אופן התמודדות מערכת החינוך בישראל עם נוער בסיכון. לנוער בסיכון הגדרות רבות וכן דרכים רבות ומגוונות להתמודדות עם אוכלוסייה זו. אחת הדרכים הינה הוצאת הילדים בסיכון מביתם, לאור תפקוד לקוי של ההורים, חוסר יכולת התמודדות עם הנערים ועוד, והעברתם למסגרת חינוך, סגורה לרוב, אשר תקנה לילדים הנ"ל את הכלים והיכולות להיות אזרחים טובים יותר בבגרותם ובחייהם הבוגרים.
לפיכך, שאלת המחקר אשר תבחן בעבודה זו הינה: מהי תרומת הפנימיות עבור מתבגרים בסיכון בישראל?
על מנת לענות על סוגיית מחקר זו, המחקר בנוי במספר שלבים כאשר הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר בצורת משפך מהו נוער בסיכון ומהן ההגדרות השונות לאוכלוסיה זו, מהן פנימיות וכיצד הן מתאפיינות ולבסוף מהי תרומתן של הפנימיות לנוער בסיכון כאלטרנטיבה עבור מערכת החינוך הרגילה.
החלק השני של המחקר עוסק בבחינת התרומה של פנימיות עבור נוער בסיכון בקרב מדגם מייצג של 80 תלמידים שונים כאשר 40 מתוכם לומדים במסגרת חינוך רגילה ו-40 מתוכם לומדים במסגרת פנימייה לנערים בסיכון. חלק זה כולל את אפיון הנערים ואת תפיסת תרומתה של הפנימיה עבור אותם נערים בהיבטים שונים.
חלקו השלישי של המחקר הינו הדיון אשר מציג את עיקרי תובנות ומסקנות מחקר זה וכן את תרומתו המחקרית והיישומית עבור התמודדות מערכת החינוך בישראל עם נוער בסיכון.

מערך המחקר בו נעשה שימוש הוא מחקר כמותי.
הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה (ראה נספח 1). שאלון זה הינו מובנה ומכיל שאלות סגורות שסדרן קבוע מראש. השאלון במחקר זה הינו אנונימי. מטרת האנונימיות בשאלון הנוכחי הייתה לצורך שיתוף פעולה וכנות מלאה של הנסקרים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 נוער בסיכון בישראל
2.2 מערכת החינוך בפנימיות בישראל
2.3 תרומת הפנימיות לבני נוער בסיכון
2. שיטת המחקר
2.1 משתני המחקר
2.2 מערך המחקר
2.3 מדגם המחקר
2.4 כלי המחקר
2.5 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
2.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם
4.2 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלת המחקר
5.4 הצעה למחקר המשך
5. ביבליוגרפיה
7. נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות גובר השימוש במושג 'נוער בסיכון' לתיאור אוכלוסיות של בני נוער אשר נמצאות, או עלולות להימצא, במצבים של סיכון פיזי, נפשי או רוחני. במהלך השנים רווחו הגדרות וכינויים רבים לאוכלוסיות אלו, כמו למשל 'נערי רחוב', 'נוער שוליים', 'נוער מצוקה', 'נוער מנותק' ו'נוער
מקופח'. הסיבה להעדר הגדרה אחידה היא ההטרוגניות הרבה של אוכלוסיות אלו, הטרוגניות אשר בגללה קשה לגבש תכנית התערבות יעילה עבור אותם בני נוער (עציון, 2014). על מנת להתגבר על הבעייתיות הזו ניתן לחלק לקבוצות (קטגוריות) את מצבי הסיכון אשר הנערים נמצאים בהם ולמצוא תכנית התערבות המותאמת למצב סיכון ספציפי, או לחלק את הנערים לכמה קבוצות, בהתבסס על מאפיינים מסוימים, ולהתאים לכל קבוצה את תכנית ההתערבות (‏Resnick & Burt, 1996).

תגים:

נוער בסיכון · ישראל · פנימיה · מסגרת · בית · חינוך · בגרות · אוכלוסיה · פשע · חברה · מערכת החינוך · יחס · עבריינות · פלילי · אלימות · פשיעה · פנימיה · מצוקה · רווחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נערים בסיכון בישראל- הפנימיה כמסגרת חוץ ביתית", סמינריון אודות "נערים בסיכון בישראל- הפנימיה כמסגרת חוץ ביתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.