היישום אינו מחובר לאינטרנט

המאפיינים המבניים של הרפורמות במסגרת תהליך המודרניזציה בתורכיה.

עבודה מס' 040017

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,494 מילים ,4 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
תקופת הרפורמה הראשונה
תקופת הרפורמה השניה
תקופת הרפורמה השלישית
סיכום
מראי מקום
ביבליוגרפיה

מבוא:
הרצון להכניס שינויים מבניים בחברה נתונה בין שהם חברתיים או כלכליים או שניהם יחד, יחייב את המעוניינים בכך לנקוט בצעדים שונים למימוש מטרתם. כאשר מעונינים לעשות זאת מהר ומטבע הדברים שהאמצעים שיינקטו יהיו אלימים וזאת מתוך מטרה לכפות על החברה הנתונה את רצון המבצעים. דפוס הפעולה הננקט על ידי מבצעי השינויים הוא מהפכני מטבעו ודוגמאות טובות לכך הם המהפכה הצרפתית שהתרחשה ב- 1789 ומהפכת אוקטובר שהתרחשה בברה"מ ב- 1917 עם תפישת השלטון על ידי הקומוניסטים. דפוס הפעולה השני הוא הדפוס התהליכי כאשר השינויים המוכנסים נעשים בהדרגתיות . השינויים נעשים כאשר מרגישים איזו שהיא מוכנות מצד הציבור לשינויים שונים דפוס זה הוא אבולוציוני מטבעו.

כל נסיון למפות שינויים שמתחוללים בחברה בין שהם לקראת מודרניזציה או רגרסיה (כדוגמת תפישת השלטון איראן על ידי חומייני) יש למפות על הרצף הדיכוטימי של מבניות התהליך בין אבולוציה לרבולוציה.

טרימברגר מבצע השוואה מעניינת בין תהליכי המודרניזציה של יפן ושל תורכיה(1). אחת ממסקנותיו של טרימברגר היא שמהפכות אלה מתבצעות על ידי אליטות ועל כן מגדירן כמהפכות אליטות ומתוך ההשוואה בין יפן ותורכיה הוא מגיע למסקנות הבאות:(2)
1. "מהפכת אליטה צומחת בראש וראשונה מניגודים שהם חיצוניים לגבי החברה הנתונה ומעוררים מאבקים סוציאלים בתוכה, מהפכת אליטה איננה מהפכה מעמדית אלא מהפכה לאומית הנגרמת על ידי סכסוכים שבין אותה חברה ובין מעצמה זרה, או כמה מעצמות זרות".
2. מהפכני אליטה צומחים מתוך הרובד החברתי הבירוקרטי שאינו קשור ואינו תלוי באמצעי הייצור הכלכליים החשובים ביותר".
3. אליטות מהפכניות קונות לעצמן זכות קדימה בתוך מוסדות המשטר הקיים וכולל יחידות וצבא ומנצלות את הלגיטימציה שלהן, לארגן תנועה מהפכנית נגד עמיתיהם בשכבת האליטה".
4. "מהפכת אליטה אינה מחייבת גיוס המונים לפני תפישת השלטון או אחריה.. היוזמה לכל שינוי חברתי, כלכלי או פוליטי, במהפכת אליטה, באה מלמעלה ומקורה בקבוצה קטנה של מורדים שתפשו את השלטון".
5."מהפכני אליטה, המגיעים לשלטון כדי למנוע חדירה אימפריאליסטית מחברה שהיא אגררית ביסודה, יתנו מעייניהם בראש וראשונה לתיעוש, נטייתם תהיה לאמץ אסטרטגיה אליסטיסטית והתפתחות כלכלית וזאת בשתי דרכים:
א. גיוס הון הדרוש לתיעוש על ידי יצירתה של בורגנות כפרית שביכולתה לסחוט מהמוני האיכרים עודפי יצור הולכים וגדלים
ב. יצירת מעמד יזמים עירוני (מבין אנשי אליטה מסורתית) שישתף פעולה עם המדינה בתוכנית תיעוש מעורבת, פרטית וציבורית".

על רצף דינמי זה דיכוטומי זה תורשה קרובה לקוטב האבולציוני מאחר והמודרניזציה שלה נעשתה הדרגתית, בניגוד ליפן בה המודרניזציה נעשה בבת אחת בתקופת הרסטורציה של מ"ז' ב- 1878. בתורכיה התהליך נעשה ב3- שלבים ראשיתו הוא המהפכה של כאמל אתא תורכ בשנים 1919-1923 ראוי לציין שבתהליכים החברתיים אותם עברה תורכיה לא היו רוויי אלימות כמו במהפכה הצרפתית.
----------------------------------------------------------------------------
1. טרימברגר אלן קיי - תיאוריה של מהפכות אליטה, מקראה מדינה וחברה (ב) בעריכת איזנשטדט גוטמן ועצמוון הוצאת עם עובד 1984 עמ' 398-406
2. שם עמ' 404-406

מקורות:

טרימברגר אלן קיי- תיאוריה של מהפכות אליטה במקראה מדינה וחברה(ב) בעריכת איזנשטדט גוטמן ועצמון הוצאת עם עובד 1984 עמ'398-406
ארלין רג' - מבוא להיסטוריה של המזרח התיכון בעת החדשה, חטיבה ב,ג,ד. האוניברסיטה הפתוחה.
טולדאנו אהוד-מבוא לתולדות האימפריה העותמנית אוניברסיטה משודרת, הוצאת משרד הביטחון 1985 115 עמודים.
GEOFERY LEVIS-TURKY ERENST BEN LIMITED\1965

תגים:

תורכיה · טורקיה · אתא טורק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המאפיינים המבניים של הרפורמות במסגרת תהליך המודרניזציה בתורכיה.", סמינריון אודות "המאפיינים המבניים של הרפורמות במסגרת תהליך המודרניזציה בתורכיה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.