היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת רכישת חברה על אתיקה, מיתוג הערכה ותנאי תעסוקה

עבודה מס' 070884

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השינויים החלים על עובדים בעקבות רכישה או מיזוג חברות, בהתמקדות על חברת WIPRO.

7,404 מילים ,25 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

אסטרטגיית מיזוגים ורכישות היא אחת מהאסטרטגיות המרכזיות הננקטות כיום ע"י חברות ותאגידים על מנת להשיג התרחבות לשווקים חדשים, תוך גיוון של מוצרים ושירותים והגברת התחרותיות בענף. גם חברות ענק מהמובילות בתחומן מבצעות מגה- מיזוגים ורכישות כדי להשיג יתרונות נוספים לגודל ולגיוון.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השינויים החלים על תנאי העסקה של עובדים במפעל תעשייתי בעקבות רכישתו ע"י חברה רב לאומית. את השינויים נבחן בחברת ח.ר גבעון בע"מ שנרכשה בשנת 2017 ע"י חברת WIPRO ההודית והפכה להיות WIPRO GIVON. השינויים אשר נבחנים נחלק למספר קטגוריות בהן הערכה ובקרה על העובדים, מיתוג החברה ותפיסת האתיקה הארגונית.
העבודה בנויה באופן הבא: בחלקה הראשון של העבודה מוצג פרק הסקירה הספרותית. פרק זה סוקר את הצורך במיזוגים ורכישות בעידן המודרני, את תרומת מהלכים אלה לחברות הרוכשות ואת השפעתם של מיזוגים ורכישות על תנאי העסקתם של העובדים. בחלק השני של העבודה מוצג פרק המתודולוגיה אשר מציג את כלי המחקר בו נעשה שימוש, אופן איסוף הנתונים, הליך המחקר וכן מדגם המחקר. חלקו השלישי של המחקר הינו פרק הממצאים אשר מציג את הממצאים האיכותניים השונים שנאספו מתוך ראיונות המחקר תוך חלוקה למספר קטגוריות שונות בהתאם לנושאים הנבחנים.
בחלקה האחרון של עבודה זו מוצג הדיון המציג סיכום של ממצאי העבודה הספרותיים והאיכותניים תוך אינטגרציה ביניהם, מציג את מגבלות המחקר בהן נתקלתי במהלך כתיבת מחקר זה והצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על הסוגיה הנבחנת במחקר הנוכחי. כלל שלבי המחקר שתוארו לעיל מטרתם לתת מענה איכותי והולם על שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: כיצד השתנו תנאי העסקה של עובדים במפעל תעשייתי בעקבות רכישתו ע"י חברה רב לאומית?
בחירתי לחקור סוגיה זו נובעת מהמציאות הקיימת כעובדת בחברת WIPRO GIVON אשר חוותה שינויים ותמורות בתנאי העסקה בעקבות רכישתה של החברה בשנת 2017 על ידי חברת WIPRO ההודית.

המחקר הינו מחקר איכותני. במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק. כלי זה נמצא כמתאים ביותר על מנת להבין באופן עמוק ומשמעותי כיצד מיזוג החברה משפיע על תנאי עבודתם של עובדי הארגון מהיבטים של אתיקה, הערכת ביצועים ומיתוג.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מהן מיזוגים ורכישות
2.2 מאפיינים ארגוניים של החברה הרוכשת
2.2.1 מיתוג
2.2.2 אתיקה ארגונית
2.2.3 הערכה, בקרה ותגמול עובדים
3. הארגון הנבחן- חברת WIPRO GIVON
4. מתודולוגית המחקר
4.1 המשגת המחקר ואופיו
4.2 מדגם המחקר
4.2.1 שיטת הדגימה
4.2.2 אופן הדגימה
4.2.3 הרכב המדגם
4.2.4 אופן הכנת הראיון
4.3 אתיקה בביצוע הראיונות
4.4 ניתוח הנתונים
5. ממצאים
5.1 חווית רכישת החברה בקרב העובדים
5.2 שינויים בתנאי העסקה של העובדים
5.3 שינויים ארגוניים בחברה
5.3.1 מיתוג החברה והעובדים
5.3.2 מוסריות מנהלים ואתיקה
5.3.3 הערכה ומשוב של העובדים
6. דיון וסיכום
6.1 דיון
6.2 סיכום
6.3 מגבלות המחקר
6.4 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים - תמלילי הראיונות

קטע מהעבודה:

במהלך העשורים האחרונים, התקדמות בכלכלת ארגון תעשייתית היוותה השפעה גדולה על הניתוח של מיזוגים אופקיים. בפרט, יש הרבה התקדמות בטכניקות אקונומטריות חדשות בפיתוח מודלים להערכת שיווי משקל של ביקוש ותמחור מיזוגים בין חברות. שימוש בשיטות אלה, יחד עם נתונים מהתעשייה של הצעת מיזוג, יכול להרשות למטפל להעריך את הקשר בין ריכוז שוק ושינויים במחירים, המספקים מידע קריטי על עצם קיומה של השוק (Alam, Khan & Zafar, 2014). בנוסף, כלכלנים יכולים להתנבא לגבי איך מחירים יהיו תואמים בעקבות המיזוג של שני משתתפים בתעשייה. התהליך של גמישות ביקוש אמפירית והערכת עלות השולית אחרי סימולצית מיזוג (כלומר, עם שינוי הבעלות המוצעת והפרמטרים הנאמדים) כבר משמשים יותר ויותר כעדות מרמזת על הסיכוי של רכישו ומיזוגים להצליח (Mazzeo, Seim & Varela, 2014).

תגים:

תאגיד · רכישה · מיזוג · העסקה · עובדים · השפעה · תנאי העסקה · אתיקה ארגונית · הערכת ביצועים · מיתוגי אירגוני · שינוי · רכישות · מיזוגים · ראיון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת רכישת חברה על אתיקה, מיתוג הערכה ותנאי תעסוקה", סמינריון אודות "השפעת רכישת חברה על אתיקה, מיתוג הערכה ותנאי תעסוקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.