היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת קצבאות ילדים על רמת הילודה, על העוני ועל שוויון חברתי ותעסוקתי

עבודה מס' 070766

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה תיאורטית של הקצבאות ותרומתן לכלכלה.

10,660 מילים ,38 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מטרתה של עבודה זו להתחקות על השפעתן של קצבאות ילדים על רמת הילודה, על העוני ועל שוויון חברתי ותעסוקתי.
שאלת המחקר בעבודה זו הינה מה השפעתן של קצבאות ילדים על רמת הילודה והאם תורמות קצבאות אלו להתפתחות הכלכלה הלאומית בדרך של צמצום העוני ושיפור הזדמנויות תעסוקה עתידיות לדור הצעיר?

בעבודתי ארצה לטעון כי קצבאות ילדים חיוניות לכלכלה הלאומית. יתרונן בכך שהן עשויות לצמצם את האוכלוסייה המצויה מתחת לקו העוני, את מספר הילדים העניים ואת אי השוויון החברתי. לטענתי אין להעניק קצבה אחידה לכולם, אלא לראות בקצבה תוספת הכנסה דווקא למשפחות מעוטות יכולת, אשר אינן יכולות לאפשר לעצמן להעניק לילדיהן את מה שמעניקות לילדים משפחות מהמעמד הבינוני, ומשום כך נגזר על מרביתם של ילדים אלה לפגר בלימודיהם אחר חבריהם, לחוות אי-שוויון מתמשך, ולהסתפק בעתיד בתעסוקה עלובה, המיועדת לחסרי השכלה וחסרי מקצוע. בישראל שבה המשאב האנושי חיוני, קיימת חשיבות עליונה לקצבאות הילדים ויש לראות בכך אינטרס לאומי, אשר לא זו בלבד שיצמצם את העוני ואת אי השוויון החברתי, אלא שימשיך לקדם את כלכלת המדינה המושתתת כיום על תחכום טכנולוגי.

על מנת לענות על שאלת המחקר ולתמוך בטענתי, יעסוק הפרק הראשון בעבודה בהשפעתן של קצבאות ילדים על הפריון והריבוי הטבעי באוכלוסייה. חלקו הראשון של הפרק יעסוק במדיניות בקשר שבין מדיניות חברתית לקצבאות הילדים וחלקו השני של הפרק יעסוק בהשפעתן של הקצבאות על הילודה בסקטורים שונים של האוכלוסייה. הפרק השני יבחן את השפעתן של קצבאות הילדים על עוני ועל אי שוויון חברתי ותעסוקתי. בין היתר יבחן הפרק את מצב הילדים מתחת לקו העוני בגין צמצום הקצבאות בשנת 2003 ואת השפעת העוני על כלכלת המדינה. כן תידון בפרק זה השפעת העוני על שוויון תעסוקתי ומגדרי ולסיום ייבחן אופיין הרצוי של הקצבאות, האם רצוי שיהא שוויוני לכולם, או סלקטיבי בהתאם למצבה של כל משפחה. הפרק השלישי יבחן את הנעשה במדינות שונות בעולם ביחס לישראל. חלקו הראשון של הפרק השלישי יעסוק בצורך הדמוגרפי הקיים במדינות שונות ובחיוניות הפריון עבורן. בחלק השני ייבחנו היבטים חברתיים ואילו בחלק השלישי יידון המבט הכלכלי אל מול העוני והצמיחה הקשורים לקצבאות הילדים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: השפעת קצבאות הילדים על הילודה והריבוי הטבעי
1.1. קצבאות הילדים ומדיניות חברתית
1.2. השפעת הקצבאות על הפריון בסקטורים שונים באוכלוסייה
פרק ב: השפעת קצבאות הילדים על עוני ואי שוויון חברתי ותעסוקתי
2.1. השפעת קצבאות הילדים על סוגיות עוני
2.2. ילדים מתחת לקו העוני אל מול הצמצום בקצבאות הילדים
2.3. השפעת קצבאות הילדים על שוויון תעסוקתי-מגדרי
2.4. קצבאות ילדים - קבועות או יחסיות?
פרק ג: קצבאות הילדים בעולם - שיקולים ומדיניות
3.1. הצורך הדמוגרפי
3.2. היבטים חברתיים
3.3. העוני והצמיחה - המבט הכלכלי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התפקידים החברתיים שממלאים תשלומי קצבאות הילדים הם בתחומים הבאים (דורון, 2004):
א. במסגרת השכר החברתי (social wage). השכר החברתי הינו תוספת השכר שמקבלת המשפחה על פי צרכיה, מעבר לשכר המשולם לעובד מעבודתו. מכיוון ששכר העבודה של אדם מבוסס על פי תפקידו או על פי התפוקות שלו בעבודה, כשאלה זהים בקטגורית השכר וניתנים על פי כללי התחרות במשק, הרי שתוספות השכר המתקבלות מהמערכת הסוציאלית של המדינה משלימות את השכר בהתאם לצורכי המשפחה כולה.

תגים:

עוני · שוויון · ביטוח לאומי · קצבה · מיסים · מדיניות חברתית · ילודה · פריון · עניים · ביטחון סוציאלי · שכר · הכנסות · מוביליות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת קצבאות ילדים על רמת הילודה, על העוני ועל שוויון חברתי ותעסוקתי", סמינריון אודות "השפעת קצבאות ילדים על רמת הילודה, על העוני ועל שוויון חברתי ותעסוקתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.