היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת פרשת שוטר יס"מ שהכה את החייל דמאס פיקדה על השיח הציבורי

עבודה מס' 070740

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיעה חשיפת פרשת שוטר יס"מ שמכה את החייל דמאס פיקדה בשנת 2015 על השיח הציבורי.

5,276 מילים ,19 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

קליטתם של יוצאי אתיופיה בישראל במהלך השנים מציבה שאלות ואתגרים רבים. בקיץ 2015 יצאו אלפים מבני הקהילה האתיופית לרחובות למחות נגד האלימות המשטרתית והיחס המפלה מצד הממסד והאזרחים הכוללים הדרה מהמרחב הציבורי וסטיגמות שליליות הגורמים לגזענות ואפליה.
עבודה זו בוחנת כיצד השפיעה חשיפת פרשת שוטר יס"מ שמכה את החייל דמאס פיקדה בשנת 2015 על השיח הציבורי ויחסי המשטרה עם יוצאי אתיופיה, אותו אירוע שבעקבותיו יצאו בני העדה האתיופית להפגנות ענק בכל רחבי הארץ. האירוע זכה לכיסוי תקשורתי רחב בשל אופיו של האירוע הדרמטי ולכן עורר עניין ציבורי גדול. בכוונתי להציג את גווני השיח הציבורי שפרצו בעקבות האירוע ולהראות את "השחקנים" שנטלו בו חלק, ולבחון כיצד הדבר השפיע וזכה לתשומת לב של קובעי המדיניות.
הספרות המחקרית נוגעת תחילה לגישה ההבנייתית למדיניות ציבורית ומתארת כיצד היא מתחברת לזירה התקשורתית. בנוסף, הסקירה נותנת התייחסות לסוגיית יחסי יוצאי אתיופיה עם הממסד מזה למעלה משלושה עשורים כאשר נציג מספר פרשות משמעותיות. קורפוס המחקר כולל את הכיסוי באתרים חדשותיים סביב האירוע (בין 27.04.15 - 05.05.15) והניתוח יעשה באמצעות כלים הבוחנים מסגור תקשורתי.
מממצאי הבדיקה עולה כי השחקנים שהופיעו בסיקור התקשורתי היו מבני הקהילה האתיופית, אנשי ציבור, חברי כנסת, אנשי תקשורת, פעילים חברתיים ועוד. לעומת זאת, נעדרו מהכיסוי קולם של השוטרים שהיו מעורבים באירוע. בשיח שהתעורר בעקבות המחאות הופיע מסגור אחד עיקרי המשלב בין הומניטרי לבין מידע אינפורמטיבי, כאשר המשותף לכולם הוא שמבינים כי מדובר בבעיה הדורשת פתרון.
בהמשך ישיר לאירוע והמחאה הציבורית שהגיע לאחריו, התקבלה החלטה על הקמת וועדת פלמור למאבק בגזענות. מסקנות המחקר מאשרות את שנאמר בספרות שכן הסוגיה הגיעה לשולחן מקבלי ההחלטות בעקבות אירוע דרמטי, ובנוסף כאשר פוליטיקאים ואנשי ציבור השתלטו על הבעיה ומסגרו אותה, הסוגיה זכתה לתשומת לב רבה והגיעה לזירה היוקרתית של קובעי המדיניות.

תוכן עניינים:
תקציר
סקירת ספרות - הגישה ההבנייתית, סוגיית יחסי יוצאי אתיופיה עם הממסד, ייצוג תקשורתי של יוצאי אתיופיה
מתודולוגיה
הצגת הממצאים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עד לתקופתו של החוקר שניידר, הגישה השולטת והקצת נאיבית הייתה שבעיה חברתית היא תוצאה של תנאים אובייקטיביים, קובעי המדיניות קשובים לשטח בתבונה ובוחרים איזה בעיות חשובות יותר יעלו לסדר היום ומטפלים בהן. שניידר(1) יצר שינוי בחקר מדיניות ציבורית מתוך נקודת מבט שמציעה להגדיר, להבין וללמוד בעיות חברתיות, הוא טען שבעיה חברתית מגיעה לתודעה הציבורית כתוצאה מפעולות של שחקנים שונים ע"י הכוונה של פעילים, אליטות, יחצנים, לוביסטים, בעלי כוח ועוד. אותם שחקנים משתלטים על הבעיה וממסגרים אותה לפי תועלתם האישית והיא תזכה לתשומת לב של קובעי המדיניות.

תגים:

אתיופיה · יוצאי אתיופיה · עולי אתיופיה · תקשורת · תקשורתי · משטרה · ממשל · מדיניות · ייצוג תקשורתי · מדיניות ציבורית · עליה · קליטה · גזענות · שסעים · שוויון · מחאה · הפגנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת פרשת שוטר יס"מ שהכה את החייל דמאס פיקדה על השיח הציבורי", סמינריון אודות "השפעת פרשת שוטר יס"מ שהכה את החייל דמאס פיקדה על השיח הציבורי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.