היישום אינו מחובר לאינטרנט

מאבקן של הנשים לקבלת שוויון זכויות בארץ ישראל בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20

עבודה מס' 070556

מחיר: 659.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזו מידה דמותה ופעולה של נחמה פוחצ'בסקי השפיעה על המאבק לקבלת זכות בחירה עבור נשים?

8,803 מילים ,27 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

בעבודה זו, אבקש להתמקד בנושא: "מאבק הנשים בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20 בארץ ישראל לקבלת זכות בחירה ולהיות שוות זכויות לגברים, הן מבחינה פוליטית והן מבחינה חברתית". ושאלת המחקר המרכזית היא: "באיזו מידה דמותה ופעולה של נחמה פוחצ'בסקי השפיעה על המאבק לקבלת זכות בחירה עבור נשים?". העבודה היא עבודה עיונית, הכוללת בתוכה הן מקורות ראשוניים (כתבים, תעודות) והן מקורות משניים (מאמרים אודות התקופה בעיקר).
מבנה העבודה יכלול את הפרקים הבאים: פרק אחד, שבו אכתוב על דמותה של פוחצ'בסקי; פרק שני, שבו אכתוב על הרקע המקדים של הנשים שחיו בתקופת היישוב, בדגש על העלייה הראשונה והעלייה השנייה; פרק שלישי, שבו אכתוב על הרקע הפוליטי, שהיה קיים באותה תקופה בישוב היהודי בארץ ישראל; פרק רביעי, שבו אכתוב על ההבדל המגדרי בין נשים לגברים; פרק חמישי, פרק של דיון ומסקנות מכתיבת העבודה; ופרק אחרון, פרק של סיכום, שיהווה מעין "סגירה" של העבודה.
במהלך הקורס, למדתי אודות נשים יהודיות ארצישראליות שהינן חזקות וממוקדות מטרה. נחמה פוחצ'בסקי נמנית לקבוצת הנשים הללו. היא מהווה דוגמה לדמות מופת. כשאני מסתכל סביבי, במיוחד במקום עבודתי: כנסת ישראל, אני לא יכול להצביע על נשים הדומות לה. אני חושב, כי אם בתקופה הנוכחית, היינו זוכים לפוחצ'בסקי גרסת 2018, אז הסיכויים שלנו לחברה צודקת ושוויונית יותר בישראל היו גדלים באופן משמעותי. אמנם, בעשורים האחרונים ניתן לזהות מגמה של שינוי במעמדה של האישה בחברה בישראל, עם זאת, לדעתי, מדובר במגמת שינויים מינורית. בהתאם לכך, אני חושב, כי העבודה הנוכחית עשויה להשפיע ולתרום, ולא במעט.
כמו כן, באחד מכתביה של פוחצ'בסקי נכתב:
"אין לי די מלים, גברתי, לתאר מה שנעשה אז, נשים חלו, גברים התהלכו באין אונים, רק יחידים שהאמינו בנס, עודדו את האחרים. גם בלילה נדדה שנת הגיבורים האלה, ואם נרדמו לשעה קלה, היו מתעוררים בפחד, כי נחלי דם ראו בחלום וגופות אסיריהם טובעים בו... היו אנשים שנתייאש לגמרי ושאלו את נפשם למות. יהודה והגליל קברו חלק מבניהם ואשרי המתים שאינם רואים בחורבן! היה אז הרצון להימוג, להיות לאפס, המח לא תפס עוד כלום, וזכרוני שפעם אחת, במשך שלושה ימים רצופים, לא ידעתי מה היה לי, ובאופן מכני רחשו שפתי קטע תפלה: "אתה עוזר ומושיע וין לנו מלך אלא אתה"! (4).
מעבר לתוכן המרתק, אני חושב, שהמשלב הגבוה שבה פוחצ'בסקי השתמשה חשוב להתפתחותה של השפה העברית. כל אלו יחד, וגם לחוד, הובילו אותי לבחור בה כמושא המחקר שלי בעבודה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. דמותה של נחמה פוחצ'בסקי
3. הרקע המקדים של הנשים החיו בתקופת היישוב (העליות לארץ לישראל)
4. הרקע הפוליטי באותה תקופה
5. שוויון בין נשים וגברים
6. דיון ומסקנות
7 . סיכום העבודה
8. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

הפרק הנוכחי יתמקד בדמותה הייחודית של נחמה פוחצ'בסקי, תוך שימת דגש על אירועים מרכזיים בחייה ועל הקו הפמיניסטי שאותו היא ניסתה להוביל לאורך השנים. פוחצ'בסקי נולדה בשנת 1869 למשפחת פיינשטיין בעיר בריסק, ליטא. כשהייתה בת תשע עברה לעיר צאריצין שברוסיה ושם למדה בגימנסיה הרוסית. אביה הפסיק את לימודיה בגימנסיה ושכר לה מורה כדי לתת לה חינוך בשפה ובתרבות העברית. היא החלה להיות פעילה בתנועת "חיבת ציון" ואף פרסמה מכתבים ומאמרים בכתב העת של התנועה(5). למשל: פרסמה ב"מליץ" מאמר נועז על חשיבות חינוך הבנות למען קידום האומה. כמו כן, התכתבה עם המשורר יל"ג וסיפרה לו על כמיהתה יוצאת הדופן לארץ ישראל(6).
נחמה הצעירה התארסה בהתכתבות עם מיכאל פוחצ'בסקי. חתונתם נקראה "חתונה היסטורית". ולימים, השאיר בעלה בעיזבונו מסמך מרגש, המגולל את סיפור התקשרותם באמצעות מכתבים(7).

תגים:

נחמה פוחצ'בסקי · המפעל הציוני · שנות ה-20 · שנות ה-30 · התיישבות · נשים · ציונות · שוויון · אפליה · ספרות · שירה · משוררת · העלייה הראשונה · פמיניזם · מגדר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מאבקן של הנשים לקבלת שוויון זכויות בארץ ישראל בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20", סמינריון אודות "מאבקן של הנשים לקבלת שוויון זכויות בארץ ישראל בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.