היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות האדם - עקרון השוויון ביחס לנשים

עבודה מס' 067324

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת עקרון השוויון ביחס לנשים בישראל, וכיצד השלכות היסטוריות, חברתיות השפיעו וממשיכות להשפיע על החברה הישראלית כמדינה דמוקרטית.

6,585 מילים ,35 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הכל שווים בפני החוק. העיקרון של שוויון בפני החוק הוא החשוב ביותר במערכת המשפט, והוא אחד מזכויות היסוד של האדם אשר נמדד בעיקר בהתייחסות אל מוקדי כוח. השוויון מהווה ערך יסוד במשפט הישראלי ו"הוא מנשמת אפו של המשטר החוקתי שלנו כולו" . "הכלל שלפיו אין מפלים בין אדם לאדם מטעמי גזע, מין, לאום, עדה, ארץ מוצא, דת, השקפה או מעמד חברתי הוא עקרון יסוד חוקתי, השלוב ושזור בתפיסות היסוד המשפטיות שלנו ומהווה חלק בלתי-נפרד מהן" .
בעבודה זו, אנו נבחן את עקרון השוויון ביחס לנשים בישראל, וכיצד השלכות היסטוריות, חברתיות השפיעו וממשיכות להשפיע על החברה הישראלית כמדינה דמוקרטית. משמעות המושג שוויון הנה יחס שווה אל בני אדם אשר אין ביניהם שוני שהוא רלבנטי לעניין נשוא השוויון. נקודת המוצא הראויה לבחינת שוויון וההפליה היא כי יש להעניק יחס שווה לשווים ויחס שונה לשונים במידה פרופורציונלית לשוני ביניהם. על כן, הפליה פרושה יחס שונה לשווים, כלומר - יחס בלתי שווה ובלתי הוגן למי שראויים לאותו יחס. ראיון השוויון משאיר מקום מוסרי לאי שוויון, בתני שהדבר מוצדק באופן מובהק, כמו למשל במקרה של העדפה מתקנת - עליה נדבר בהמשך.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. זכויות יסוד של האדם
2.1 הכרה בזכויות היסוד בהלכה הפסוקה
3. שוויון האישה - הלכה ומעשה
4. שוויון בעבודה כזכות חוקית
5. העדפה מתקנת
5.1 העדפה מתקנת ביחס לנשים בישראל
6. מעמד האישה במשפט הישראלי
7. אפליית נשים בבית משפט בישראל
7.1 אפליית נשים במקצועות המשפטיים בישראל
7.2 הפליית נשים באולם בית המשפט
8. סיכום
9. מקורות

קטע מהעבודה:

"חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו" ו"חוק יסוד: חופש העיסוק", מהווים, כדברי השופט אהרון ברק, מהפכה חוקתית ומבטיחים חלק מזכויות היסוד של האדם בישראל, ובראשן את הזכות לחיים, לחירות ולכבוד.
חוקי היסוד אשר קדמו לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש העיסוק אינם דנים בזכויות האדם, חקיקת חוקי היסוד החדשים דנים בזכויות האדם הראויות להגנה בפני פגיעה בהן, אין לשלול או לפגוע בהן, אלא בהתקיים תנאים מסוימים. מדובר בזכויות המוכרות על ידי חברה בת תרבות והכל בגבולות מסוימים, ועל כן הן מעוגנות כנורמות עליונות.
כאשר מדובר על עיגון זכויות, הכוונה שהן תהינה מעוגנות בהוראות חוק אשר יבטיחו שלא ניתן יהיה לפגוע בהן, אלא בהתקיים תנאים מסוימים הקבועים באותן נורמות עצמן וכול שינוי או פגיע בהן תעשה רק במקרה העולה על חשיבותן.

תגים:

העדפה מתקנת · נשים · שוויון · הפלה · אפליה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות האדם - עקרון השוויון ביחס לנשים", סמינריון אודות "זכויות האדם - עקרון השוויון ביחס לנשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.