היישום אינו מחובר לאינטרנט

לימודי הליבה בציבור החרדי

עבודה מס' 070541

מחיר: 384.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת יחסה של החברה החרדית אל לימודי הליבה.

5,196 מילים ,20 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

תוכנית הליבה המוצעת על ידי משרד החינוך הישראלי והמיועדת ליישום במערכת החינוך בכללותה מתוכננת כך שתכלול את התכנים החשובים ביותר אותם יש ללמד ושאותם צריך כל תלמיד במערכת החינוך לרכוש. תוכנית הליבה איננה כוללת רק תכנים בתחום הדעת, אלא כוללת גם מיומנויות למידה וערכים חברתיים הנדרשים להתפתחותם ולצמיחתם של אזרחים יצרניים שיהיו מסוגלים לתפקד בצורה נאותה הן במישור קוגניטיבי והן במישור אפקטיבי. עקרונות תוכנית הליבה מתייחסים לחיזוק החינוך הציבורי וע"י כך לצמצם את הפערים שנוצרו במערכת החינוך. תפקידה של מערכת החינוך ע"פ התוכנית הוא ליצור קו התחלה שווה לכל ילדי מדינת ישראל.
תוכנית הליבה נתקלה בהתנגדות עזה מצד המגזר החרדי בעיקר, בטענה כי הלימודים התורניים הם התוכן העיקרי בחינוך במגזר החרדי, בו הילדים כמעט שלא נחשפים, מתוך עיקרון, לתוכני לימוד מקצועיים. לדעת מנהיגי המגזר החרדי, תוכנית הליבה עלולה לערער את אמונתם של התלמידים ולהובילם למחשבות חילון.
במאה ה- 21, אם התפתחותה של המדינה, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה השכלתית, נוצר מצב שבו שוק העבודה דורש דווקא עובדים עם תארים אקדמאי בתחומים השונים, כל עבודה לפי תחומה. על מנת להתקבל לאקדמיה ישנם מספר דרישות מרכזיות, אחת מהן היא תעודת בגרות מלאה, כלומר התלמיד נדרש להיות בעל ידע בסיסי בנושאי הליבה. במערכת החינוך החרדית נושאי הליבה כמעט שאינם נלמדים. בבתי הספר היסודיים החרדים, בעיקר במסגרות הלימוד של הבנים, לימודי הליבה נלמדים בצורה שאינה מקצועית ובכמות שאינה מספקת, ובישיבות החרדיות, המקבילות לתיכון, נושאי הליבה אינם נלמדים כלל. נתונים אלו מעלים חשש כבד מאוד, כי האזרח החרדי יתקשה מאוד למצוא עבודה מכובדת ולהשתלב בחברה הכללית, נוכח האתגרים של המאה ה- 21.
עם זאת, ניתן לראות כי, בעשרות השנים האחרונות ישנו שינוי מרענן לטובה ביחסו של המגזר החרדי אל לימודי הליבה. לא מעט מוסדות לימודים חרדיים משקיעים יותר מאמץ ומקצועיות בשעות הליבה. מוסדות אקדמיים ומכינות בונים מסלולים עבור הציבור החרדי, על מנת לעודדו להשלים את החומר החסר. על פי נתונים אלו ניתן לשאר, כי בהמשך המאה ה-21 מגמה זו עתידה להמשך ונראה יותר מוסדות חינוך חרדיים המלמדים לימודי ליבה במסגרתם החינוכית.
בעבודת מחקר זו חקרתי את יחסו של הציבור החרדי כלפי לימודי הליבה.

תוכן:
מבוא
סקירת ספרות רקע
תוכנית הליבה
מבנה לימודי הליבה במוסדות החינוך החרדי
תוכנית הליבה במוסדות החינוך החרדיים במבחן המציאות
החרדים תעסוקה, לימודים ואקדמיים
שינוי יחסו של הציבור החרדי כלפי לימודי הליבה
סיכום ומסקנות
נספחים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אחד מאבני היסוד של כל חברה הוא תחום החינוך. בין החינוך ובין הסביבה התרבותית והפוליטית ישנו קשר בלתי ניתן להפרדה(1). חינוך הנמצא בתחומי אחריותה של המדינה, נועד כדי להוביל את הדור הצעיר אל עבר חייהם כאזרחים במדינה דמוקרטית. חינוך זה מסייע למדינה לשמור על צביונה כמדינה דמוקרטית ולשומרה לשנים רבות(2). תוכנית היסוד או בשמה הנפוץ תוכנית הליבה, היא אוסף של מטרות ותכנים נבחרים שעליהם שמה המדינה דגש מיוחד על מנת להשיג את היעדים אותם סימנה מערכת החינוך(3). גם לפני קום המדינה ואף בשנותיה הראשונות, הייתה קיימת תוכנית ליבה במסגרת החינוכית שאתה נעזר הישוב כדי לחזר מטרות לאומיות בקרב הדור הצעיר. גם לאחר קום המדינה רווחה הדעה כי מערכת החינוך היא כמעיין כור ההיתוך של המדינה ועל כן יש להנחיל ערכים וידע לדור הצעיר שימשיך את בניית הארץ.

תגים:

חרדים · לימודי ליבה · דתיים · חינוך · ישיבות · אולפנא · אולפנות · בנות · לימודים · השכלה · אקדמיה · תעסוקה · מדע · טכנולוגיה · שילוב · השתלבות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לימודי הליבה בציבור החרדי", סמינריון אודות "לימודי הליבה בציבור החרדי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.