היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות רצון אצל נשים חרדיות עובדות והקשר עם איזון בין משפחה וקריירה

עבודה מס' 070064

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ישנו קשר בין שביעות רצון נשים חרדיות בעבודה, למידת ההצלחה באיזון בין המשפחה והקריירה?

5,012 מילים ,10 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות, עולה שיעורם של נשים וגברים מהמגזר החרדי בשוק העבודה הישראלי, דבר שבא במקביל לעלייה דרמטית בפנייתם של חרדים לקבלת הכשרה מקצועית ואקדמית. לאור העובדה כי השתתפותם של חרדים בשוק העבודה היא נמוכה יחסית לנתונים הכללים בארץ, ניתן להבין כי שיעורם של נשים חרדיות הינו מצופה להיות נמוך אף יותר, וזאת מסיבות שונות תלויות מצב סוציו-אקונומי ותלויות נורמות וערכים תרבותיים. אדגיש בעבודה זו את אחת הסיבות העיקריות, המסתכמת בכך כי מרביתן של משפחות חרדיות הן משפחות מרובות ילדים, לכן מוטלת על האישה החרדית אחריות יותר גדולה כלפי ילדיה, מה שדורש ממנה מאמצים רבים, והשקעה יותר גבוהה מאשר ההשקעה הנדרשת מאישה לא חרדית שגם נשואה ועובדת.
בעבודה זו, אבחן את אוכלוסיית הנשים החרדיות העובדות, והדגש יושם על נשים נשואות, על מידת התמודדותן עם חיי העבודה והמשפחה, ועל שביעות רצונן מעבודתן.

במחקר בנוכחי, אני מעוניינת לחקור את רמת שביעות רצונן של נשים חרדיות העוסקות במקצוע ההוראה במוסדות חינוכיים במשרד החינוך במגזר החרדי, וברצוני לשים את הדגש על הקשר בין שביעות רצונן מעבודתן, לבין חוויית ההצלחה הסובייקטיבית שלהן באיזון בין חיי העבודה שלהן מחוץ לבית לבין חיי המשפחה. שאלת המחקר המרכזית שלי היא: האם ישנו קשר בין שביעות רצון נשים חרדיות בעבודה, למידת ההצלחה באיזון בין המשפחה והקריירה?

במחקר שלי השתמשתי בארבעה כלים, אשר מודדים את המשתנים שברצוני לבחון בצורה כמותנית.
1. שאלון שמודד את המשתנה שביעות רצון (Brayfield & Rothe, 1951).
2. הצלחה באיזון בית משפחה לעבודה: סקאלה שנעה בין 1 עד 7
3. מרכזיות המשפחה ומרכזיות העבודה בחייה של האישה החרדית: סקאלה שנעה בין 1 עד 7
4. שאלון דמוגרפי

על מנת לאסוף את הנתונים המפורטים ברשימת הכלים מעלה, ניגשתי לקבוצת נשים חרדיות בסביבה הקרובה שלי, שכולן עובדות כמורות בבתי-ספר השייכים למגזר החרדי במשרד החינוך, ולאחר הסברת מטרת המחקר לכל אחת באופן אישי, היא מילאה את שני דפי השאלונים, הכוללים את ארבעת הכלים. תהליך אסיפת הנתונים התבצע במהלך עשרת הימים הראשונים מחודש ספטמבר בשנת 2013, במקום עבודתן של המשתתפות, ובזמן שהן בחרו לענות על השאלונים.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
רקע כללי
תעסוקת נשים וגברים חרדים
שני עולמותיה של אישה חרדית: משפחה ועבודה
שביעות רצונה של אישה בעבודה
שאלת המחקר הנוכחי והשערותיו

שיטת המחקר
כלים
הליך

ניתוח הבעיה המחקרית
תיאור כללי למדגם
בדיקת השערות המחקר - ניתוחים סטטיסטיים
סיכום התוצאות - טיעונים וחיזוקים

דיון
ניתוח הממצאים ביחס לספרות
מבט ביקורתי

מסקנות
מה יש ללמוד מהמחקר הנוכחי?
המלצות יישומיות

ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

הקהילה החרדית נחשבת לקבוצה מוגדרת ומובחנת באוכלוסייה היהודית (וייל, 1990 בתוך קוליק, 2012). חרדים תופסים את עצמם כמחויבים להלכה, כפי שהתפתחה והועברה על ידי האוטוריטה המוסמכת - האורתודוקסית, במסורת היהודית (פרידמן, 1991). על פי פרידמן (1991), קיימים ארבעה מאפיינים ליהדות החרדית, שהם: 1. המחויבות למסורת של יהודי מזרח אירופה, 2. המחויבות להלכה לפי פרשנותה הקפדנית, 3. המחויבות ללימוד התורה, 4. העמדה האנטי-ציונית המתבטאת בהסתייגות ממדינת ישראל.

תגים:

חרדים · תעסוקה · שוק העבודה · נשים · גברים · משפחה · עבודה · כמותי · מורים · מורות · חרדי · מגזר חרדי · השתלבות · שילוב חרדים · נשים חרדיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות רצון אצל נשים חרדיות עובדות והקשר עם איזון בין משפחה וקריירה", סמינריון אודות "שביעות רצון אצל נשים חרדיות עובדות והקשר עם איזון בין משפחה וקריירה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.