היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שביעות רצון לכוונות עזיבה אצל מדריכים בבה"ד 20

עבודה מס' 064131

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: איתור הסיבות אשר משפיעות על עזיבת עובדים בכלל ובארגון הצהל"י הנחקר בפרט.

7,858 מילים ,28 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מזה מספר שנים קיימת תופעה של עלייה בשיעור הנשירה/עזיבה בהדרכה בבה"ד 20. מדריכים ותיקים ומדריכים צעירים המאותרים להדרכה, אינם מצליחים לשרוד ועוזבים את ההדרכה. עקב כך, נוצרת פגיעה במערכת הארגונית היות וכמות ההכשרות בבה"ד גדלה מידי שנה בשנה וכמות המדריכים יורדת.
כלי המחקר הוא שאלונים מובנים עם שאלות סגורות למילוי עצמי. השאלון מורכב משלושה חלקים - האחד בנושא שביעות רצון, השני - כוונות עזיבה, והשלישי בודק נתונים דמוגרפיים.

תוכן העניינים:
תקציר מנהלים
פרק 1 : מבוא
1.1 תאור הנושא
1.2 הבעיה העסקית
1.3 מטרות המחקר/שאלות המחקר
1.4 מטרה יישומית
1.5 חשיבות המחקר
1.6 רציונאל המחקר
1.7 הגדרת המשתנים
פרק 2: סקירת ספרות
2.1 סיבות לתופעת הנשירה/עזיבה
2.2 אישיותו והסתגלותו של האדם למסגרות הדרכה
2.3 חוסר שביעות רצון
2.4 תיאוריית MASLOW
2.5 שביעות רצון בעבודה
2.6 תיאוריית שני הגורמים של הרצברג (א. בר חיים 1998)
2.7 גורמי מוטיבציה וטיפול בהם
2.8 השערות המחקר
פרק 3 : מתודולוגיה
פרק 4 : ממצאים
פרק 5 - דיון וניתוח
פרק 6: סיכום מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
נספח - השאלון

קטע מהעבודה:

נשירה - על פי הגדרתו של תמיר (1994), הינה מצב המאופיין בפחת ממצבת העובדים אשר מושפע מכוונות שונות בתחום העיסוקים של העובדים ואלו משליכות על תופעות כגון: היעדרויות ממושכות, או עזיבה לצמיתות.
חקר כוונות העזיבה מופיע בספרות במסגרת מחקריים העוסקים בתחלופה.
Mowday; porter and steers 1982 (כהן בלהה 96) מגדירים תחלופה כעזיבת מקום העבודה מסיבה כלשהי .

מקורות:

10.
1
2
3
4
5
הארגון מנוהל כראוי?
11.
1
2
3
4
5
ההנהלה עושה מאמץ להבין את העובדים?
12.
1
2
3
4
5
מיחסי החברות בין כלל העובדים.
13.
חלק ב' - כוונות עזיבה
ענה על השאלות הבאות, אנא סמן X במקום המתאים.
1. האם חשבת בשנה האחרונה לעזוב את בה"ד 20? _________
ל א חשבתי על כך, ואין לי תכנית לעזוב.________
חשבתי על כך, אבל אין לי תוכניות לעזוב._______
חשבתי על כך, ויש לי תוכניות לא כל כך ברורות לעזוב________
חשבתי על כך, ויש תוכניות ברורות לעזוב________
2. האם היית ממליץ לחבר טוב שלך להגיע לבה"ד 20 בתחום ההדרכה.
בהחלט כן_________
כן______________
לא_____________
בהחלט לא_________
3. כשהגעת לבה"ד 20 והפכת מדריך תכננת להשאר בו?
חצי שנה עד שנה _______
שנה עד שנתיים________
שנתיים - סוף שרות_______
לחתום קבע עד הפנסיה______
לא גורם כלל
גורם
במידה מעטה
גורם
במידה בינוני
גורם במידה רבה
גורם
במידה רבה מאוד
1
2
3
4
5
מגע פיזי ישיר של המפקד באמצעות לחיצת יד, טפיחה על הכתף, חיבוק חברי.
1.
1
2
3
4
5
משוב בע"פ ובכתב, על ביצועים.
2.
1
2
3
4
5
כאשר יש לי עניין בעבודה.
3.
1
2
3
4
5
כאשר יש לי אחיות בתפקידי.
4.
1
2
3
4
5
כאשר יש לי תחושה של שליטה אישית.
5.
1
2
3
4
5
כאשר יש אלמנטים של השקעת מאמץ ומחשבה בעבודתי.
6.
1
2
3
4
5
היכולת להתקדם ולהצליח.
7.
1
2
3
4
5
מחפש יציבות וקביעות בעבודה.
8.
חלק ג' - פרטים אישיים
1. מין:
זכר
נקבה
2. גיל:____________
3. וותק:
עד שנה
עד שלוש שנים
שלוש שנים ומעלה
4. השכלה:
יסודית
תיכונית
על-תיכונית
תודה על שיתוף הפעולה

30
מצב פנימי של חוסר
(צורך)
פעולה (התנהגות)
השגת מטרה
שיכוך הצורך מביא לאיזון
הגשמה עצמית
הערכה עצמית
הצורך בהשתייכות
הצורך בבטחון
צרכים פיזיולוגיים בסיסיים
שביעות רצון בעיסוק
(מצב נייטראלי)
אי שביעות רצון בעיסוק
גורמים פנימיים
(מניעים)
גורמים חיצוניים (הגייניים)
נעדר או בלתי מספק
קיים ומספק
התנאים בעיסוק
שביעות רצון
זוג 1
זוג 2
זוג 3
זוג 4
זוג 5
זוג 6
זוג 7
זוג 8
זוג 9
זוג 10

תגים:

נשירה · השתייכות · הגשמה · עצמית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שביעות רצון לכוונות עזיבה אצל מדריכים בבה"ד 20", סמינריון אודות "הקשר בין שביעות רצון לכוונות עזיבה אצל מדריכים בבה"ד 20" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.